SM-final på Sviestad 7-8/9!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Curbs kommer till nästa år! Vi har inte heller varit helt överens med sanden i innerböj!

Vad gäller junior cup så har det regerats på beteendet från en viss far.

Vi i LMS vill tacka alla förare och publik! Vi ska räkna ihop besökerantalet men vi haft över 1000(!) Besökare i helgen! Vi utmanar övriga SM-arrangörer att slå det nästa år! :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Var i Linkan ihelgen men för att kolla på Rally SM och var tvungen att åka hem imorse, så tyvärr räckte inte tiden till för att kolla denna gången.

Sen undrar jag hur man kan lägga 2 styck SM arrangemang i motorsport i samma stad på samma tidpunkt.

Felplanerat ;)


Rallyt var inte arrangerat av LMS, så den kunde vi inte riktigt råda över. :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Curbs kommer till nästa år! Vi har inte heller varit helt överens med sanden i innerböj!

Vad gäller junior cup så har det regerats på beteendet från en viss far.

Vi i LMS vill tacka alla förare och publik! Vi ska räkna ihop besökerantalet men vi haft över 1000(!) Besökare i helgen! Vi utmanar övriga SM-arrangörer att slå det nästa år! :)
Du får fixa någon som hjälper mamsen med hamburgarna nästa år. Jäklar vad hon fick slita :D
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
P€RRA;5886069 skrev:
Du får fixa någon som hjälper mamsen med hamburgarna nästa år. Jäklar vad hon fick slita :D

Ja herregud, de hade det inte lätt tyvärr! Hoppas ni kunde ha överseende med vårt café, till nästa år ska vi försöka göra något åt det!
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sege, Gustav och jag agerade läktarexperter till ett mycket bra arrangemang i dag. Tummenupp!
Sen att det var en extremt bra bild i programmet under 125GP startuppställningen gör ju saken inte sämre.
Ja det var ett väldigt bra arrangemang och en hel del bra racing med fighten i Junior och Rookie-Mangens omkörning på yttern i Rocky1000 som höjdpunkter tror jag. Robban Gulls framfart i 600 var också intressant och Theng körde grymt fint i Rocky600. Imponerande.

Edit: Alex Perssons uppkörning i 125GP var också strålande! Glömde honom, sorry.
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
är fortfarande irriterad över att jag ej hade möjlighet att komma upp och titta. hade gärna spenderat mina pengar när det var så mycket arrangemang bakom för att göra det publikfriande.....
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det har varit en underbar helg, strååålande sol, rätt sjysta race och ett roligt evenemang.
Publik, deltagare och funktionärer har haft en ganska rolig helg, alla hade nåt och göra.

Det var kul att se Kungen själv i depån, denna känsla av bottenlös kunskap och fantastisk människa, alla vet vem jag menar, eller hur?!

Här är en liten vybild över området :)

vlcsnap-2013-09-09-07h57m25s232.jpg
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det låter verkligen som att jag missade ett kanonarrangemang :( Jag skulle ha kommit förbi, men andra saker dök upp så jag kunde inte komma loss :( Jag får hoppas på en favorit i repris nästa år istället :tummenupp
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Ett riktigt bra arrangemang av LMS som vanligt, allt flöt på kanon!! :tummenupp Passade även på att testa den nya stora fina sandlådan i sviestadböjen och den fyllde sin funktion väl! :)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Felplanerat ;)


Rallyt var inte arrangerat av LMS, så den kunde vi inte riktigt råda över. :)

Vet mycket väl att rally SM:et inte planerades av LMS, synd bara att de krockade med varandra.
Var flera i skogarna som valde rallyt för roadracingen.

Hade jag haft tid så hade jag kommit ut på söndagen men hann tyvärr inte för det var annat som var tvunget att fixas hemma igår efter att vi kom hem.

Jäkligt snygga bilder anjo!!! :tummenupp

Håller med till fullo!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja herregud, de hade det inte lätt tyvärr! Hoppas ni kunde ha överseende med vårt café, till nästa år ska vi försöka göra något åt det!

Ja, det blev lite kö under lunchen, förstår att de fick slita.

Jag var och kollade 48-årsracet, då var det lite bättre flyt med både grill och kassa utomhus. Men det går kanske inte går att jämföra då det är ett större arr med ett större kundunderlag?

Jag hade iaf en kanonfin dag med (nästan väl-) mycket sol och kul racing. Manges omkörning i esset i R1000 var sevärd!
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top