SM-final på Sviestad 7-8/9!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och speakern meddelar just att Mozz just har dragit in ett GRYMT varv på 58,1!!!!! Nytt PB med 0,7 sekunder och bara 0,4 sekunder upp till fjärde kvaltid!!!!! Är han snygg nu eller?????:rock

sade han blygsamt...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Var i Linkan ihelgen men för att kolla på Rally SM och var tvungen att åka hem imorse, så tyvärr räckte inte tiden till för att kolla denna gången.

Sen undrar jag hur man kan lägga 2 styck SM arrangemang i motorsport i samma stad på samma tidpunkt.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Riktigt bra race helg som var nu i Linköping, LMS och alla ni förare som jobbat på att göra helgen till något mer än en vanlig racehelg ska ha en eloge!
Tycker det var riktigt bra uppstyrt och med lite "events" i lunch pausen som gjorde det roligare för publiken

Hoppas på fler race helger av denna kaliber så kanske intresset för roadracing sakta men säkert kommer att öka!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bra arr!

Sånt här vill vi se mer av, kul att det kom lite folk och tittade, men fixa någon servering till nästa år. :)

Att man suger på att köra hoj förtog inte helhetsupplevelsen. :hihi
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bra arr!

Sånt här vill vi se mer av, kul att det kom lite folk och tittade, men fixa någon servering till nästa år. :)

Att man suger på att köra hoj förtog inte helhetsupplevelsen. :hihi

Håller med, och listigt med publikvärdar som kan svara på lite av varje!

Men den där flygmojen (antar att den tagit bilden i Håkans inlägg ovan), hur funkar den? Ibland kunde den försvinna neråt bergskurvan, för att nån minut senare dyka upp hos oss uppe vid esset. Piloten som styrde den kan väl knappast haft ögonkontakt med den hela tiden? Skickade flygmojen bilder som piloten styrde efter, snälla förklara för mig??
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Håller med, och listigt med publikvärdar som kan svara på lite av varje!

Men den där flygmojen (antar att den tagit bilden i Håkans inlägg ovan), hur funkar den? Ibland kunde den försvinna neråt bergskurvan, för att nån minut senare dyka upp hos oss uppe vid esset. Piloten som styrde den kan väl knappast haft ögonkontakt med den hela tiden? Skickade flygmojen bilder som piloten styrde efter, snälla förklara för mig??

2st! ;)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kanonbra arrangemang med mycket att se och göra för publiken :) :tummenupp

Men vem var den vuxne idioten som skällde på en stackars junior så att han började grina vid prisutdelningen?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5885986 skrev:
Men vem var den vuxne idioten som skällde på en stackars junior så att han började grina vid prisutdelningen?

?????? Vafan!??? Berätta!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
TACK LMS!!! Fint arrangemang, min bror som var där berättade hur han när han såg lite villrådig ut, blev "överfallen" av en tjomme som snackade på som bara den och eftersom brodern inte hade några frågor så svarade den här tjommen på några ändå. Brorsan undrade vad det här var för en filur när han fick se en bricka där det stod "Publikvärd". Sen hade de jättetrevligt i 10 minuter! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

För övrigt inga tabbar what so ever! Det man kan önska är kerbs på insidan kurvorna; så mycket grus jag käkat den här helgen! Faktiskt tror jag det är farligt, dels för att knäskrapen drar upp grus på banan, knäpuckar lossnar när de tar i asfaltskanten men även för att om man ligger omedelbart bakom någon som trycker knät i gruset, så blir det lätt att man momentant slår av när det blir ett dammoln åtföljt av grussprut mot visiret. Och ligger det då någon 2 meter bakom... AJJJJJJJ!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
?????? Vafan!??? Berätta!
I Junior Cup så var det en förare som försökte bromsa sig om en annan in i Esset på varv 2 eller 3. Han var precis på väg att lyckas när framhjulet vek sig och tyvärr så träffade han bakhjulet på ledaren som också följde med ut gruset och racet tog slut för båda två.

När det var dags för prisutdelning hade en vuxen man ställt sig och skällt på killen som gjorde misstaget så att han började gråta. Det här såg jag inte själv men fick det berättat av flera stycken som tyckte stämningen var väldigt obehaglig.

Någon som vet mer får gärna berätta och reda ut eventuella missförstånd.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
I Junior Cup så var det en förare som försökte bromsa sig om en annan in i Esset på varv 2 eller 3. Han var precis på väg att lyckas när framhjulet vek sig och tyvärr så träffade han bakhjulet på ledaren som också följde med ut gruset och racet tog slut för båda två.

När det var dags för prisutdelning hade en vuxen man ställt sig och skällt på killen som gjorde misstaget så att han började gråta. Det här såg jag inte själv men fick det berättat av flera stycken som tyckte stämningen var väldigt obehaglig.

Någon som vet mer får gärna berätta och reda ut eventuella missförstånd.

Nån team kawa pappa som kände att gå på barn på det sättet var helt rätt, enligt hörsägen..

Sånt som gör att barn verkligen vill fortsätta med sporten, bra jobbat.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nån team kawa pappa som kände att gå på barn på det sättet var helt rätt, enligt hörsägen..

Sånt som gör att barn verkligen vill fortsätta med sporten, bra jobbat.

Men för i h-vete, någon borde sagt ifrån!:mad:
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Men för i h-vete, någon borde sagt ifrån!:mad:

Det gjordes, lite försent dock :-(
Lite sånt där manligt vuxet bröstputtande uppstod från den upprörda teamkawapappan, han känner sig nog riktigt bra och stolt som visar vilken bra förebild han är för sina och andra barn. (Viss sarkasm...)
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Inom kort (ge mig lite sömn bara...) så kommer det dyka upp lite film från helgen, aj promise!

Det finns några hårigs ombromsningar, bahjulsåkning över mållinjen, skjuts på mc och arielåkande (man hörde glädjetjuten över heeeela banan!)
Några vurpor och lite av varje finns med, fick film från 2 förare i helgen, ska försöka klippa ihop nåt bra.


Har någon mer film att dela med sig så PMa mig så har jag ett bra ställe ni kan ladda upp råmaterialet på.
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Måste också berömma och gratulera LMS + alla funktionärer och alla andra som hjälp till ett fantastiskt bra arrangemang.
Hade lite folk på besök på söndagen och de tyckte det var kanonkul! :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Sege, Gustav och jag agerade läktarexperter till ett mycket bra arrangemang i dag. Tummenupp!
Sen att det var en extremt bra bild i programmet under 125GP startuppställningen gör ju saken inte sämre.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top