The birth of a HPD

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Ja, det är ju en hållbar lösning
animated-smileys-rolleyes-10.gif
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Jag försökte sälja min kropp en gång, men hon åberopade sin 14-dagars ångerrätt redan innan leveransen :(
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
En bar kan vara trevlig men inte i ett däck, nu vet du hur det känns när du har punka.
Lågt lufttryck känns direkt när man puttar runt hojen, om man är van vid att där är 2,5

Fågelboet du byggde i strålkastaren är kanske något "arga snickaren" skulle ha synpunkter på, bygglov:fakta
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Hittade glappet, en kontakt som inte var riktigt hopskjuten och i kväll blev det mer spikbleck.
Det ska bli en hållare för mätaren.

2cr51nc.jpg


Jag har kopplat in Koson provisoriskt och börjat testa av funktionerna.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Jag ska nog hitta något mer ställe.
Kanske kan bygga egna rearsets av spikbleck och vagnsbult med kylarslang som fotgummi
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
14mqviw.jpg


Första riktiga provturen gjord, till BT av alla ställen.
Jag har brottats med en trilskande tändning de senaste dagarna, idag blev det nya tändstift och plötsligt hände det!
Den bara startade och gick:yoparty:yoparty:yoparty

Faktum är att den gick som en rakad bäver, kanske mest beror på att jag har drevat 17/44, men den nya styrgeometrin är en fröjd, bergstadig och bara att lägga ned i kurvorna.

Men fanken vad jag saknar min lilla vindruta, hjälmen lyfts av huvudet och den nya framåtlutande ställningen gör att den dessutom trycks upp i nacken av ryggskyddet.

Raceväxlat var ingen bra idé, jag bläddrar vilt i lådan och nästan alltid åt fel håll.

Jag kom också ihåg varför jag har haft rearseten liggande i en låda i stället för på hojen, höfterna låser sig på det mest plågsamma sätt. Jag får nog börja stretcha.

Min Koso tror jag att jag får hiva.
Varvräknaren gick aldrig igång och hastighetsmätaren gav upp efter 200 m, men tanken verkar alltid vara full, även när man blitt ståendes eftersom man inte kom ihåg åt vilket håll reserven är:tummenupp

Det finns lite barnsjukdomar, men de ska vi nog re ut innan det är dags för nästa kapitel, tack och lack.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Anledningen till att jag hamnade på biltema var att jag behövde en 7mm fast nyckel.

Min hästtokiga dotter har börjat ta körlektioner för AM och bestämt sig för att rädda den gamla Vespan.
Här utför vi öppen hjärtkirurgi och avlägsnar motorn för en genomgång och renovering av elsystemet.
kajndy.jpg


Hennes första meck! När vi var klara (och otroligt smutsiga) fick jag en kram och höra dessa ord.
"Pappa, du luktar precis som moppekillarna i skolan.
Bensin och alldeles för mycket Axe."

Nu ligger halva Vespan och min ena toffla i avfettningshinken
 
Last edited:

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Observera också att mecket övervakas av världens dyraste tax, han hade inga egentliga synpunkter men lade ofta nosen i blöt.
 

ALspeed

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Norra Gotland
Hoj
Just nu: CB 450 -69 lillchopper, CB 450 -70, CB 750 -71 Muscle Machine-projekt, CB 650 cafe, Monark 125 -52, Yamaha RD350-projekt. ESW-Rotax 250 Classicrace-projekt, Yamaha TR1 + ett par till
Alltså, den är inte vacker, men oj så roligt det är att läsa!:kär
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Ja va ska man säge, den seir ut sum sjau svarä ar.
Men den jär någä ohaplit rolig ti u koire.

De blir nock någe spakkal u färg u leik skiit va det lidar u da kummar ja yvar tei öin u drar på slanggen förbi austar centrum sa alle medeltidsmenskar tappar hosorna u star dar forstumne i sine bebismyssar av rein beiunnran.

:D
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
För er stackare som aldrig har varit på medeltidsveckan och inte fattar vad bäbismössor har med saken att göra :va

En riktig medeltidare har alltid en hätta på sig även när han badar naken vid Norderstrand och det set precis ut som den som ungarna fick på BB, fast det stod Aftonbladet på den sonen fick.

Är man barhuvad så är man fejk och kanske till och med en sån där ryslig lajvare

Titta på de två männen till vänster, de ser i övrigt nästan ut som normala medlemmar av statsrådsberedningen eller en kommunal högstadieskola men bäbismössan försvarar de med sitt liv.

IMG_3238.jpg
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Fifan!
Jag måste ha vunnit på eurojackpot eller nått för plötsligt fanns det pengar på kontot. Jag åkte direkt och köpte ett lastoberoende blinkrelä för att ersätta sladdstumpen som varit fulfix ett tag, jag har fått blinka manuellt i korsningarna.
Hur eller hur så hade jag plötsligt beställt en ny Koso.
Jag får nojan av att inte veta hur mycket jag varvar eller hur fort det går och den icke anslutna tankmätaren blinkar frenetiskt att tanken är tom.

Blev något mer stilenligt än den begagnade Moto GP wannabe mätaren som sitter där nu.

I övrigt så är det förvånansvärt lite buggar som behövts fixas.
Lite vinklar för bakbroms och växelpedalerna och lite felkopplade blinkers och tutor.

Nu ska jag köra den ett tag till innan jag påbörjar nästa fas.
 
Last edited:

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Vi har haft en liten afterwork på jobbet med några nyanställda som inte börjat än.
God mat, god dryck, goda vänner och goda skratt gjorde en riktigt bra kväll.

Nu när jag steg av bussen och kände den svårbeskrivna daggigt dammiga doften av asfalten (ni som en gång känt den vet exakt) så fylldes hjärtat av en betvingande längtan att ge sig av ut i natten. Där står hon, nytankad med 98, justerade lufttryck och nyluftade bromsar och bara väntar på att svänga första vänster, andra höger ända tills gryningen sträcker sina rosenfärgade fingrar över dimslöjorna och det blir dags att hitta en väg hem.

Svårigheten att hitta nyckelhålet, eller för den delen ytterdörren, säger mig att det är en dååålig idé men ack så lockande!
Bäst att gömma den tanken till en nyktrare natt
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top