Yamaha TR1 -81 café racer/ streetfighterprojekt

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Fan vad skönt stuk du fått på den! :) Hur planeras det att lackeras?

Tack! Ledsen för sent svar men det är ju semestertider=) Ramen, sving och gaffel blir mattsvart. Tanken ska förbli polerad och klarlackad sen kommer det lite andra detaljer i rött men det är inte klart än.
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
jag har för närvarande problem att ladda upp bilder. Mycket har hänt och jag ska jobba på det.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Nu funkar det igen!
Nytt är att SFRO besiktningen gick bra i stort men jag hade använt för hårt stål i överdelen av svingen så jag fick riva och bygga om i mjukare hydralrör. Jag valde att sänka hojen lite i bak och fästa rören längre bak. Blev bättre tycker jag.
IMG_2448.JPG IMG_2704.JPG IMG_2705.JPG

Just nu är det byte av motorpackningar som står på schemat. Lättmekat när det ser ut såhär=)
IMG_2710.JPG

Jag har haft stora problem med en snygg lösning för baklyse och blinkers så det här va det bästa jag kunde komma på. Vad tycker ni?
IMG_2719.JPG IMG_2717.JPG

Nu ligger ramen och svingen och väntar på matt svart pulverlack.
IMG_2725.JPG
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Är det någon som har eller vet någon som har ett fäste till kopplingshandtaget till en Yamaha R1 98- 02 liggandes som den vill sälja? Ebay tar för lång tid och skrotarna i närheten har ockerpriser :mad

Tacksam för svar!
 

sundsvall

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
malmö
Hoj
Z750 2010
coolt bygge! undrar bara hur en egentillverkad sving går egendom besiktningen?? har dålig koll :( planerar själv att bygga en cafe racer:p
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Bra jobbat!
Angående lyse, skulle personligen behålla det rent under sadeln. Var ska du ha regplåten? Kanske lysen ihop med den?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ser ut att bli riktigt bra! Inköpte mig en Virago -86:a igår som jag skall bygga på. Fick den snorbilligt då den stått i många år efter en marksyning, och just nu inte går starta. Är dock ett budgetprojekt, så jag kommer att behålla orginalsving och gaffel, så jag slipper blanda in RFSO, men ska försöka få dit ekerfälgar på den. Startar en byggnad när jag fått hem den. Du har inte kvar orginalfälgarna, kan tänka mig dom om jag inte har råd med ekerfälgar.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ser ut att bli riktigt bra! Inköpte mig en Virago -86:a igår som jag skall bygga på. Fick den snorbilligt då den stått i många år efter en marksyning, och just nu inte går starta. Är dock ett budgetprojekt, så jag kommer att behålla orginalsving och gaffel, så jag slipper blanda in RFSO, men ska försöka få dit ekerfälgar på den. Startar en byggnad när jag fått hem den. Du har inte kvar orginalfälgarna, kan tänka mig dom om jag inte har råd med ekerfälgar.

Om inte Ebsson vill bli av med sina så har jag två uppsättningar TR1 fälgar...
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Ser ut att bli riktigt bra! Inköpte mig en Virago -86:a igår som jag skall bygga på. Fick den snorbilligt då den stått i många år efter en marksyning, och just nu inte går starta. Är dock ett budgetprojekt, så jag kommer att behålla orginalsving och gaffel, så jag slipper blanda in RFSO, men ska försöka få dit ekerfälgar på den. Startar en byggnad när jag fått hem den. Du har inte kvar orginalfälgarna, kan tänka mig dom om jag inte har råd med ekerfälgar.

Du hade fått dom av jag har tyvärr inget kvar. En del av dealen med killen jag köpte den av var att jag lämnade tillbaka allt jag inte behövde.
Men MrMadMax hade visst så kolla med honom=)
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Började plocka ihop allt igen. Allt är lackat och klart, det som är kvar är eldragning, nya slangar till bromsarna, ny fälg i fram och montering av bakdrev.
Är ganska nöjd med färgkombinationen på framgaffeln. Börjar bli otålig nu!

IMG_2807.JPG IMG_2812.JPG
IMG_2813.JPG IMG_2814.JPG
IMG_2817.JPG IMG_2819.JPG
IMG_2822.JPG IMG_2825.JPG
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Bra jobbat!
Angående lyse, skulle personligen behålla det rent under sadeln. Var ska du ha regplåten? Kanske lysen ihop med den?


Lyset syns inte från sidan, blev rätt coolt ändå. Jag har regplåten på vänster sida av bakhjulet. Mer bilder kommer.
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
coolt bygge! undrar bara hur en egentillverkad sving går egendom besiktningen?? har dålig koll :( planerar själv att bygga en cafe racer:p

Så länge du kan svetsa och använder mujukt stål så är det inga problem. Det ställer lite krav på fjädringsväg om du ska bygga på en monoshock som min men jag har överdimensionerat svingen för att vara på säkra sidan. den skulle nog kiúnna väga 5-6 kilo mindre men jag ville att den skulle vara rejäl.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Du hade fått dom av jag har tyvärr inget kvar. En del av dealen med killen jag köpte den av var att jag lämnade tillbaka allt jag inte behövde.
Men MrMadMax hade visst så kolla med honom=)

Det blir riktiga ekerfälgari mitt projekt, men tack iallafall
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Huset till tändningen och startknappen färdig. Tog 8 timmar att kapa, svetsa, spackla, dra el och montera.. suck blir fan aldrig klar.

IMG_2958.JPG IMG_2959.JPG IMG_2960.JPG
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Sadeln äntligen på plats! Är supernöjd med hur det blev. Jag har dragit länge på hur designen ska se ut och letat efter rätt sadelmakare. Jag kan varmt rekommendera Monica Lindström i Uppsala som sydde denna diamant på bara ett par dagar. Är någon intresserad av att få sin sadel gjord så är det bara att höra av sig i inboxen så förmedlar jag kontakten=)
IMG_3021.JPG
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Snygg sadel!! :tummenupp
Är rutmönstret sytt?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top