Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 186
  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Vitaby
    Hoj
    BMW R100rs 1983 & Yamaha TR1 1981
    Inlägg
    86
    Avancerat pill! Imponerande, verkligen
    mvh
    H

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Nu börjar svingen ta form. Blir lite tyngre än väntat men fan så mycket råare!
    Börjar nästan likna en hoj igen...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2227.jpg
Visningar:	320
Storlek:	239,8 KB
Id:	402444 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2228.jpg
Visningar:	276
Storlek:	240,5 KB
Id:	402445 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2229.jpg
Visningar:	291
Storlek:	240,6 KB
Id:	402446Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2230.jpg
Visningar:	272
Storlek:	238,9 KB
Id:	402447 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2231.jpg
Visningar:	233
Storlek:	240,3 KB
Id:	402448 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2232.jpg
Visningar:	257
Storlek:	241,4 KB
Id:	402449

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Nya kåpan för framdrevet och fästet för fotpinnen fick jag bygga från grunden då det gamla va på tok för litet nu när det blir "offside drev". Blev helt okej ändå.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2257.jpg
Visningar:	170
Storlek:	235,6 KB
Id:	403466
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2256.jpg
Visningar:	194
Storlek:	237,4 KB
Id:	403467
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2251.jpg
Visningar:	198
Storlek:	247,4 KB
Id:	403468

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Lite ljuddämpar- och fotfästebygg! Monterat bromsar också för att kolla alla mått. Det börjar se bra ut
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2300.jpg
Visningar:	179
Storlek:	237,3 KB
Id:	404254 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2301.jpg
Visningar:	158
Storlek:	244,8 KB
Id:	404255
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2324.jpg
Visningar:	166
Storlek:	280,4 KB
Id:	404256 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2326.jpg
Visningar:	208
Storlek:	243,6 KB
Id:	404257
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2339.jpg
Visningar:	197
Storlek:	241,5 KB
Id:	404258 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2329.jpg
Visningar:	233
Storlek:	243,1 KB
Id:	404259

  5. #65
    Eleganten i från vidderna. rallyfiskens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
    Inlägg
    2 754
    Hur mycket väger din nya sving egentligen? Den ser ut att väga en hel del men jag kanske har fel? Anledningen till att jag frågar är för att jag funderar på att slakta min ZXR400 och slänga på hjul, sving och framgaffel på min SR. Grejen då är att svingen är på tok för bred för ramen, och inte sådär 10-15 mm utan typ 50 mm. Funderar därför på om jag ska bygga en ny infästning, en ny sving eller skaffa en smalare fälg. Off-set drev lär jag få leta reda på oavsett.

  6. #66
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 423
    Spännande!

    Hur blir det med markfrigång och den fräna ljuddämparen? Ser ut att bli tight i högerböjarna
    Senast redigerat av MrMadMax den 2014-05-07 klockan 16:23.
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Stor dag när grabben står på egna ben igen! =)

    @rallyfisken: Svingen väger inte så mycket som man tror, är ju mycket luft i balkarna. Har ingen siffra än men jag kan försöka väga den nån dag. Offset drev ska jag bygga själv så småningom men det är en av många små detaljer som återstår. Jag pratade med SFRO idag och om ett par veckor ska det vara dags för byggbesiktning. Får se vad han säger om svingen då=)

    @madmax: Jag lutade den nu när jag fått ner den på marken och det ska vara lugnt, ska ju klara en 30 graders lutning. Får se vad SFRO och besiktningen säger=)

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2447.jpg
Visningar:	244
Storlek:	241,4 KB
Id:	405701 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2448.jpg
Visningar:	193
Storlek:	241,6 KB
Id:	405702
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2449.jpg
Visningar:	202
Storlek:	242,9 KB
Id:	405703 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2450.jpg
Visningar:	187
Storlek:	240,0 KB
Id:	405704
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2451.jpg
Visningar:	218
Storlek:	239,8 KB
Id:	405705 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2454.jpg
Visningar:	192
Storlek:	241,4 KB
Id:	405706
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2457.jpg
Visningar:	212
Storlek:	239,5 KB
Id:	405707

  8. #68
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 423
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  9. #69
    Eleganten i från vidderna. rallyfiskens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
    Inlägg
    2 754
    Hur tänker du lösa det med härdning av dreven? Funderar på om jag behöver gör detsamma om jag ska slänga ihop mitt tänkta bygge. Jag ahr tillgång till rätt bra firmor där jag bor nu och kompetensen vad gäller CAD-ritningar finns. Jag har funderat på att bygga en "hub" som jag sedan skruvar fast ett vanligt drev på men jag vet inte hur jag skulle lösa det med fastsättningen av "huben".

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av rallyfisken Visa inlägg
    Hur tänker du lösa det med härdning av dreven? Funderar på om jag behöver gör detsamma om jag ska slänga ihop mitt tänkta bygge. Jag ahr tillgång till rätt bra firmor där jag bor nu och kompetensen vad gäller CAD-ritningar finns. Jag har funderat på att bygga en "hub" som jag sedan skruvar fast ett vanligt drev på men jag vet inte hur jag skulle lösa det med fastsättningen av "huben".
    Min filosofi är att inte krångla till saker utan hålla det så enkelt som möjligt. Jag ska SFRO besiktiga inom två veckor sen ska jag ta mig an framdrevet. Min plan är att köpa ett extra framdrev, svarva bort kuggarna och använda det som innerfäste. Sen sätter jag låsbrickan i mitten och det gamla drevet utanpå. Det borde räcka men det får jag se när det är i hopmonterat. Men så är det ju med hobbymekanik=)

  11. #71
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Nya sadelramen. Måste säga att det här blev mycket bättre än den förra som såg ut som skit! Fick höja upp tanken lite i bakändan med för att få en cleanare linje.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2495.jpg
Visningar:	224
Storlek:	242,5 KB
Id:	406186 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2493.jpg
Visningar:	183
Storlek:	238,3 KB
Id:	406187

  12. #72
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Ny sadel tillverkad, bara lite läder på så är den klar

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2509.jpg
Visningar:	168
Storlek:	239,4 KB
Id:	406415 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2508.jpg
Visningar:	176
Storlek:	240,2 KB
Id:	406416

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2517.jpg
Visningar:	198
Storlek:	242,0 KB
Id:	406413 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2518.jpg
Visningar:	181
Storlek:	242,9 KB
Id:	406414

  13. #73
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Jag drog igång hojen igår men den vill inte riktigt gå på främre cylindern. Blir mest avgasknallar och så smäller det tillbaka i förgasaren. Det sitter ju en "databox" i dom här maskinerna som sköter tändningen så det går ju inte riktigt att ställa in. Hade en tanke att det kanske kan vara ventilerna som blivit dåliga, den har ju stått nått år. Nån som har nått förslag??

  14. #74
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    För övrigt är den färdig för byggbesiktning så håll tummarna! =)
    Köpte en diskret hastighetsmätare med integrerade indikatorer och varvräknare.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2578.jpg
Visningar:	195
Storlek:	236,0 KB
Id:	407417 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2575.jpg
Visningar:	221
Storlek:	239,7 KB
Id:	407418

  15. #75
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 423
    Främre cylindern, har inga bra tips mer än att först kolla att den får ordentlig gnista samt kolla att förgasaren är rengjord (jag hade strul en gång med förgasaren och hojen gick då dåligt på en cylinder).

    Schysst mätare! Bör inhandla något liknande någon gång till mitt trackerbygge, cykeldator är ju ingen höjdare...
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  16. #76
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Tack @MrMadMax för tipset! Jag rev förgasarna och det var mycket riktigt en del skit i den ena. Nu går den bra men måste dit med nya insugsgummin och större munstycken innan jag är nöjd.

    Jag köpte mätaren på bikeline för 1700:- nånting. Väl spenderade pengar!


  17. #77
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Nu börjar det närma sig! Besiktning 30:e juni!!
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2660.jpg
Visningar:	201
Storlek:	237,4 KB
Id:	407945
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2653.jpg
Visningar:	153
Storlek:	240,1 KB
Id:	407946 för och efter Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2654.jpg
Visningar:	193
Storlek:	241,8 KB
Id:	407947

  18. #78
    Medlem MrMadMaxs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Vischan
    Hoj
    street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
    Inlägg
    1 423
    Spännande!

    Återkom gärna med rapport om vad du gör med munstyckena samt om du tycker att det ger något

    Om jag orkar ska jag någon gång kika närmare på vad man kan göra för att få lite mer ork i en TR1 motor...
    "Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway..."



  19. #79
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Batterikorgen.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2676.jpg
Visningar:	274
Storlek:	240,2 KB
Id:	408181 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2675.jpg
Visningar:	250
Storlek:	238,7 KB
Id:	408182

    Klar för SFRO!
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2695.jpg
Visningar:	367
Storlek:	236,4 KB
Id:	408183 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2689.jpg
Visningar:	439
Storlek:	242,3 KB
Id:	408184

  20. #80
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    81, yamaha TR1
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av MrMadMax Visa inlägg
    Spännande!

    Återkom gärna med rapport om vad du gör med munstyckena samt om du tycker att det ger något

    Om jag orkar ska jag någon gång kika närmare på vad man kan göra för att få lite mer ork i en TR1 motor...
    Jag lovar att återkomma! Går allt vägen på måndag så river jag hela hojen i veckan och gör den färdig.

Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Moderna ABS-system är riktigt bra på i princip alla underlag, inte bara asfalt. Vi körde gruskurs i helgen och då pratade vi bland annat om ABS. Den allmänna meni [...]

Niklasinorr
Vill du annonsera ovan? Klicka här