Vem vill följa med och rejsa på Spa i Belgien?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Racen är 10-11 augusti och det är två 25 minuters kval på lördag och 15 minuters warm-up och 2 race på söndag. Banan är legendariska Spa Francorchamps med ett Låååååååångt varv där de bästa i Superstock varvar på 2.40. 415 euro i startavgift.
På fredagen är det en bandag där man får 4-5 pass för 215 euro. Boende för ca 350 kr natten är bokat. Andreas(=grym mek!), Boris JR på forumet, följer med.

Så, vem vill vidga vyerna och se en bana som är SNABB och härlig, BÄST enligt Peter Linden!
Jag har bil, tält och en plan att starta torsdagen den 8:e någon gång vid 0700 härifrån Varberg.

http://www.youtube.com/watch?v=EEaCZBxTiFM

Come along!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vet inte om jag hade räknats in här men hade jag inte varit paxad på lokala tävlingar hade jag GLADELIGEN åkt med för bandagen och servat med nåt behövligt på rejsdagen.

Förutsatt att jag fått plats på nåt släp eller så.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vet inte om jag hade räknats in här men hade jag inte varit paxad på lokala tävlingar hade jag GLADELIGEN åkt med för bandagen och servat med nåt behövligt på rejsdagen.

Förutsatt att jag fått plats på nåt släp eller så.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

JAg är inte kräsen, du får GÄRNA följa med!:)
Ju fler desto roligare, och billigare med delade kostnader!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
BTW - Fan vad bra förare du är :Bugar (hittar ingen smiley med :Avundsjuk så det fick bli :Buga)

Har sett filmklippet två ggr nu. Försöker lära mig lite av de som kan !


Okej redigerar, fattar att det var "Ein Turn mit den Lizenzfahrern in Spa Francorchamps" - Spelar ingen roll, bra åkare ska man ta rygg på..
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
BTW - Fan vad bra förare du är :Bugar (hittar ingen smiley med :Avundsjuk så det fick bli :Buga)

Har sett filmklippet två ggr nu. Försöker lära mig lite av de som kan !


Okej redigerar, fattar att det var "Ein Turn mit den Lizenzfahrern in Spa Francorchamps" - Spelar ingen roll, bra åkare ska man ta rygg på..

Ja du, på filmen är alltså INTE jag som kör! Men förhoppningsvis har jag en rulle när JAG kör om tre veckor!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ska bli kul att kolla på detta, pm:a gärna mig när du lagt upp det.

Imponerande duktig åkare var han på klippet i alla fall.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag har nu fått det bekräftat att det finns platser kvar i snabb grupp på bandagen den 9:e augusti! Så, nu finns INGET att skylla på!!!:)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag har nu fått det bekräftat att det finns platser kvar i snabb grupp på bandagen den 9:e augusti! Så, nu finns INGET att skylla på!!!:)

Så du gör en "Bradl" och kör en vanlig bandag först för att lära dig banan innan tävlingen? :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så du gör en "Bradl" och kör en vanlig bandag först för att lära dig banan innan tävlingen? :)

Nej. Jag gör som jag alltid gör när jag kör första racet på en ny bana utomlands. Det var Bradl som gjorde en "Mozz"!
:fakta
 
Last edited:

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Årsta
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Fan va härlig film! Måste säga om man nu tycker att den är lång och jobbig att memorera.
Själv så är man även F1 fan och spelar således deras dator/xbox/ps3 spel där Spa ingår. Detta gör att man iallafall vet exakt vilken kurva som väntar.
Blir kanske dock lite andra spår iom MC men ändå.
Kanske är lättare att memorera om man jämför att kolla på youtube klipp.
Men det kanske bara gäller mig. :p
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
*AVIS!* Har alltid drömt att köra Spa. Roligt att se att det går. I år blir det tyvärr inte men gärna i framtiden. Kör hårt där nere!!
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Fan va härlig film! Måste säga om man nu tycker att den är lång och jobbig att memorera.
Själv så är man även F1 fan och spelar således deras dator/xbox/ps3 spel där Spa ingår. Detta gör att man iallafall vet exakt vilken kurva som väntar.
Blir kanske dock lite andra spår iom MC men ändå.
Kanske är lättare att memorera om man jämför att kolla på youtube klipp.
Men det kanske bara gäller mig. :p

Lirar också lite F1, sitter å kollar på klippet och vet vilken kurva som kommer efteråt, bara det är ju en rätt stor grej när det gäller att lära sig banor! Särskilt så långa banor som Spa! Nu har kanske inte alla tid med det osv, men det är icke att förakta!

Lycka till Mozz!! Längtar redan efter en race rapport liknande den från Assen!!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag körde två race på Spa 2006, helt fantastisk bana som får allt annat att blekna,
inte lite avis, have fun och håll fullt i Blanchimont.
high2.jpg

Minns känslan när man stod i depåutsläppet för första gången och såg Raidillon (Eau Rouge) kurvan framför, eller ja, ovanför sig, check, ett livsmål avklarat, för att inte tala om att köra den..
Förvänta dig regnomslag oavsett prognos, växlar på nolltid.
http://youtu.be/KDGPB8AMaoo
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Minns känslan när man stod i depåutsläppet för första gången och såg Raidillon (Eau Rouge) kurvan framför, eller ja, ovanför sig, check, ett livsmål avklarat, för att inte tala om att köra den..
http://youtu.be/KDGPB8AMaoo

Jo, det är väl lite därför jag åker.... Det var ju Formel 1-förare jag skulle bli när jag var sju år! Och för MIG så är det tre banor som står u, som har ikon-status för mig, och det är Silverstone, Monza och Spa. Silverstone är radikalt ombyggd, Monza finns kvar och så även Spa, där episka battles har utkämpats. Så nu ska vi köra Spa. Monza... Hmmmmmm....
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:-D
monza står högt på min lista också, hm. .
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Aaaaah, Spa! :tummenupp

Legendarisk bana, legendariska kurvor, inte minst Eau Rouge där Stefan Bellof lämnade jordelivet 1985.

Apropos F1 såg jag Grand Prix nyligen, då var Spa riktigt hårig när banan fortsatte ut på landsbygden....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Aaaaah, Spa! :tummenupp

Legendarisk bana, legendariska kurvor, inte minst Eau Rouge där Stefan Bellof lämnade jordelivet 1985.

Apropos F1 såg jag Grand Prix nyligen, då var Spa riktigt hårig när banan fortsatte ut på landsbygden....

Det var en sjuk bana förr: 1970 vann Pedro Rodriguez med en snittfart på 241 km/h över hela loppet, en siffra som (jag tror) inte är slagen än idag!
 

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Norra Skåne
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Har kanske inte allt att göra med tråden, men eftersom både kurvan och F1 diskuterats,
tyckte jag den passade en aning iaf. ;)
Dom går rätt friskt de där F1-bilarna...

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top