Jävligt obehagligt!

Pathfinder5555

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Meanie + KLR
Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
En i den sistnämna kategorin hade jag det bizarra nöjet av att träffa idag.
Stod vid ett rödljus i allen påväg att korsa avenyn då en vit gammal audi snabbt kommer upp bakom.
Han ställer sig och slirar på kopplingen ungefär en halv meter från mitt bakhjul läsandes sms eller nåt.
Gillade inte situationen utan vände mig kort om och kollade var fronten på bilen var....sen stirrade jag på honom i bakspegeln.
Det räckte....han försökte sen knö sig mellan mig och bilen i filen bredvid...då blev det grönt o jag drog iväg som vanligt och stannade vid nästa rödljus...då kom han upp bakom mig i en jäkla fart och körde så nära mig han kunde...girade snabbt vänster och sen ställde nån halvmeter bredvid mig och undrade om jag ville ngt....hade ingen lust att tjafsa mitt i vägen inne på avenyn... så jag sa nej....vill du?...sen grönt och samma visa upprepade sig vid nästa rödljus....denna gången sprätte han en glödande cigg mot mig som jag parerade....grönt ljus igen samma visa igen fast denna gången stog han snett framför mig som han försökte preja mig ut på gräsmattan o denna gången försökte han spotta på mig.
Jag drog hojen lite bakåt så han missade mig...hade en fundering på att köra in höger & kliva av hojen men visste ju inte om han hade vapen på sig eller om jag skulle hinna få av mig hjälmen och skydda mig med.
Drog iväg förbi järntorget...rött igen men han hann inte med.....sen vid nästa rödljus hann han ikapp mig och jag drog iväg fullt på leden mot älvsborgsbron.....dock vågade jag inte hålla rullen fixerad med mina 300 kg för jag var inte upplagt för denna typen av körning...trött osv.
Lade mig mellan 2 bilar...han kom ifatt....prejade in mig mot nästa avfart tills vi nästan stod still....jag drog upp på avfarten och han blev tvingad att fortsätta framåt.
Var det mest bizarra jag varit med om....han var typ 45 o själv i bilen...

Har nån annan varit med om ngt liknande?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
meh... å du hade inte nån tanke på snegla på hans regnr??? Jag hade ställt hojen mitt på vägen å hade ringt snuten eller ännu bättre slagit sönder han. förlåt men det hära kändes lite väl vekt, du e på en hoj ffs visa att du e en Renegade!!! :p

inte varit med om nått sånt på hojen men däremot i bilen, då försökte snubben i en q7 att preja mig av vägen mellan avenyn å järntorget. 5gånger försökte idioten att göra det. Orsak, jag lät en tant gå över övergångstället när det växlade över till grönt.

slutade med att jag stannade mitt på vägen sparkade in dörren, slet ut snubben å mosade han, eller?

gjorde det i min fantasi iaf :p
 
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det obehagliga är att du inte gjorde ngt åt saken. Ringa polisen eller göra ngt själv är två ganska bra alternativ enligt mig. Gnälla om det på Sh är inte ett lika bra alternativ...
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
klart han kan gnälla om saker här på skrothoj. Jag förstår han, ibland undrar man vad de sitter på me där i bilen. Men man borde va som när man va liten knatte å bara gå på känsla å inte tänka så mycket på vad som händer med en efteråt... man borde men e la få som gör så :p
 
Last edited:

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Tyvärr följer du lagen i Sverige pissar alla på dig förutom de andra som redan luktar kiss.

Skyll inte på trött, utan du är jävligt feg. För upprepande skit hade fått mig att ge killen en omgång oavsett utgång.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Låter helt sjukt! Har träffat på en del stirriga mongon men inte så här. Tur att han inte körde ner dig, tänker på fallet nyligen med bilen som prejade av en kvinna (i bil) som körde om, men som lyckligtvis körde åt helvete själv.

Försök ta regnummer och styr mot närmsta polisstation och anmäl så fort som möjligt så finns det i.a.f en chans att polisen får bort honom från vägen innan han sabbar för andra. Är man hyggligt normal har man ofta mer att förlora än vinna på att gå emot missfoster utan spärrar.

Åker man sin hojtur, tankad med anabola och diverse beväpning kanske man agerar annorlunda, men då kanske man själv är missfostret!

\m/
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Flera förslag - varav några halvdåliga... Stryk, kätting, sparka. Lätt att vara kaxig bakom ett tangentbord.

Tycker nog att Pathfinders defensiva agerande var rätt val. Man vet inte vad det är för tokhjärna man möter i ett sådant läge. Drogpåverkad? Inte riktig i bollen? (dvs psyksjuk) Någon som letar efter en konflikt, någon att ta ut sin ilska på? Beväpnad? (finns ett ju ett stort antal kriminella i Gbg som man inte vill träffa på). Osv.

Hade tagit numret (vilket jag tror att du gjorde) och gjort en polisanmälan om vårdlöshet i trafik, hot eller något liknande. Men inte heller det är helt riskfritt. Det kan ju vara ett "psyko" eller en drog-nisse med obehagliga vänner som kommer och hälsar på nästa kväll... Knivigt! Men gå till polisen, säger jag. De har säkert koll på om det är en av deras återkommande "kunder".
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det bästa är väl att reta upp honom så mycket som möjligt. Till slut gör han ett misstag och kraschar.

Tipset är då att man ser till att hålla sig ur spår med sin lilla motorcykel.
 

Pathfinder5555

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Meanie + KLR
Jag tog numret och ringde snuten när jag fick tillfälle att stanna!

Feg har nog aldrig sett mig som....har pysslat med kampsport till o från i livet....så helt tappad e jag inte...men det är en avvägning från fall till fall....men visst tanken slog mig i början....dock fick jag av hans sätt, känslan av att jag kanske inte hunnit få av mig hjälmen.....det blev som det blev iaf.
Vapen har jag sällan med mig på hojen tyvärr....men det blir väl expanderbatong nu framöver.

Den erfarenheten jag har av påtända människor (vilket jag hade en stark känsla av att han var) är att man nästintill måste slå ut en kroppsfunktion för att däcka dem.
Visste inte heller om han kanske har hade vapen i bilen....det var liksom inte en vanlig "svensson" vi snackar om här...(då hade det hela sett annorlunda ut)...mer åt pundar/langarbil hållet.
Om jag hade misshandlat honom eller slagit ihjäl honom hade jag troligtvis fått sitta i rätten....och som vissa är inne på...vem polar en sån med...ensam galning eller inte...vill inte börja nåt jäkla gängkrig på fritiden....finns roligare saker att pyssla med =)
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tog numret och ringde snuten när jag fick tillfälle att stanna!

Feg har nog aldrig sett mig som....har pysslat med kampsport till o från i livet..senast krawmaga...så helt tappad e jag inte...men det är en avvägning från fall till fall....men visst tanken slog mig i början....dock fick jag av hans sätt, känslan av att jag kanske inte hunnit få av mig hjälmen.....det blev som det blev iaf.
Vapen har jag sällan med mig på hojen tyvärr....men det blir väl expanderbatong nu framöver.

Den erfarenheten jag har av påtända människor (vilket jag hade en stark känsla av att han var) är att man nästintill måste slå ut en kroppsfunktion för att däcka dem.
Visste inte heller om han kanske har hade vapen i bilen....det var liksom inte en vanlig "svensson" vi snackar om här...(då hade det hela sett annorlunda ut)...mer åt pundar/langarbil hållet.
Om jag hade misshandlat honom eller slagit ihjäl honom hade jag troligtvis fått sitta i rätten....och som vissa är inne på...vem polar en sån med...ensam galning eller inte...

Dessutom är en bil ett rätt hyfsat tillhygge och en människa inte alltför slagtålig.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top