Inbrott i mitt garage Örebro.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nu borde ju mina fälgar börja dyka upp på motardbanorna runtomkring åtminstone.

Dessa hondafälgar borde va lätta att känna igen om de har sålts i par till någon.
Det är ett set med slicks och ett set med regndäck på, bilden visar en fälg ur vardera set(totalt 4 fälgar alltså).
Ena paret fälgar har helt rödeloxerade nav medans det andra setet har en liten kolfiberdrapering i mitten.
Stals tillsammans med rödeloxerade Beringer-bromsar.
IMG_8587.JPG
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är så längesen man körde hoj nu alltså, sabbade min hojkarriär.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Det är så längesen man körde hoj nu alltså, sabbade min hojkarriär.

Det är väll inte försent att återuppta hojkarriären? Ska du köra asfalt och bana så finns det många fina hojar där ute och ett gäng örebroare som kör. Geggmoppe har jag länge funderat på men det kommer alltid något i vägen.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är väll inte försent att återuppta hojkarriären? Ska du köra asfalt och bana så finns det många fina hojar där ute och ett gäng örebroare som kör. Geggmoppe har jag länge funderat på men det kommer alltid något i vägen.

Har faktiskt köpt mig en glidare som jag håller på o bygger på så lite hojåka kanske det blir till sommaren :D
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Hade ett par inbrott i mitt garage för några år sen, liknande det som hände dig. Tog kål på glädjen under en tid. Sen gick jag över till billigare (äldre) hojar. Lycka till med glidarn!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska inte trötta ut med några exempel utan ta det kort.

Tjuvar kommer alltid tillbaka till en plats där dom gjort ett framgångsrikt inbrott.
Vill man slippa nya besök är det bra larm eller förvandla lås och väggar till den nivå att man inte kan ta sig in. På den tid dom har på sig.
Innan det kommer folk förbi. Som kan störa brytandet, sprängandet.
Och som tumregel, ta en titt på gamla militärförråd. I betong. Dom forcerade man.

Så bra larm är enklare.
Efter inbrott i vårt garage december 2011. Installerade vi ett larm som aktiverat reagerar om dörrarna BÖRJAR öppnas. Det räcker med att dörrbladet bryts ut 5mm. Då aktiveras en 555 timer som drar ett relä som drar ett vanligt blinkrelä som drar 4 relän. Som startar 3 signalhorn och 1 siren i garagetaket.
TUT-TUT-TUT-.......
I april 2012 var tjuvarna tillbaka.
Men gav upp eftersom människor vaknade i flerfamiljshuset , 30 tal lägenheter, tittade ut genom fönstret och undrade vad som stod på. När det var lugnt igen (slutar man bryta upp garagedörren slår 555 ifrån efter 2 minuter). Gjorde de ett nytt försök. Efter tredje försöket gav de upp.
Gillade inte jobba i oväsendet och förbannade människor hängande ut genom fönstren som undrar över vad som pågår. Och som ringde fastighetsbolagets störningsjour. Som kom dit.
Och totalt förstörde arbetsron för tjuvarna.
Så dom drog efter 3e försöket.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top