Inbrott i mitt garage Örebro.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
De körde hojen från platsen så de åker väl o leker sönder den.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Lite konstigt att så många lägger upp bilder på vad man har i sina garage. perfekt för ev tjuvar. Trist att du blev bestulen:kulspruta
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
En till liten update.

För ca 2 timmar sen kom de o hämta det de glömde sist.
Så nu är även enduron borta.

Tidgare när första brottet skedde vid ditt garage trodde jag det var kopplat till "öststatsligor" som härjade i området under den tiden.
ungefär samma vecka försvann det två kawasaki (600+900?) på olika platser, , ca 4-500 meter mellan dem, under samma natt. Min Italjet Dragster 180 (scooter) försvann i samma veva.

På enduromx.com redovisar en stöld av KTM Crosscykel under september, därefter inga andra stölder i örebrotrakten redovisade där!
Så nu är det tjuvar i farten igen alltså! Och någon av dem är kopplad till förra inbrottet?
Kan du berätta något mera? Är det "lokala förmågor" som är ute för att stjäla?
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Läste i NA idag om en kille i Hallsberg som blev av med två endurocyklar i Fredags natt. De gjorde hål i garagetaket och gick in den vägen. Tydligen en elitåkare som nu fick säsongen förstörd.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det verkar vara läge att åka runt och lyssna, en ensam crosshoj hörs långt, och ljudet är speciellt. Så har vi tagit tjuvar tidigare här i örebro.

Den hittades i Markbacken idag.

Vet såklart inte alls om det är samma folk eller inte som varit inne, men hojen har inte flyttats en meter sen i höstas och det har inte stått öppet så någon kan ha råkat passera o se in.
De var såpass säkra på vad som fanns där att de hade med sig en vinkelslip och tejpade en hel ruta med tejp för o kunna krossa den o lyfta bort den så ljudlöst som möjligt.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nu va dem o hälsade på inatt igen mina stammisar.

Första gången jag var hemma när det hände men självklart satt jag i andra änden o lirade tv-spel så hörde inte ett skit.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Nu va dem o hälsade på inatt igen mina stammisar.

Första gången jag var hemma när det hände men självklart satt jag i andra änden o lirade tv-spel så hörde inte ett skit.

igårkväll vid "pizzeria Heaven", Phragmensvägen,19.30 tiden, for det runt ett fordon med encylindrig fyrtaktsmotor, jag gissade att det var en "fyrhjuling". Tyvärr såg jag inte fordonet. Tidigare under dagen cyklade jag en sväng runt markbacken, inga spår i gräsmattor eller vid grusade gångbanor. Vilken gård hade de hittat hojen som de stal förra gången?
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Polisen gör/tar en anmälan så försäkringsbolaget kan betala ut en ersättning.
Polisen fikar och koncentrerar sig på brott som kan lösas i mängd och enkelt avslutas.
Vi betalar Dyr försäkringspremie - får tillbaka en spottstyver på det vi blivit av med.Försäkringsbolagen bara höjer priset om det stjäls mer, inget krav på att saker skall klaras upp.
Reglerna är så komplicerade så att man måste ha en expert för att få den ersättning man har rätt till?
Bra system ???????????????
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Bra system ???????????????

för oss = Nej
för bolagen = Ja, dom rapporterar stora vinster vart år
för tjuvarna = absolut, dom vet att polisen lägger ner allt ändå, så det är som att stjäla en klubba från en unge
för polisen = som försvar, så tror jag dom är lika frustrerade som vi är, att brott läggs ner & inget händer.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
De ville såklart hämta sin hoj som snutjävlarna tog ifrån dem. Inte mer än rätt väl, de har faktiskt ansträngt sig för o sno den första gången.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
cykeltur i morse, runt karlslund, strömsborg.
Fann följande:
20170316921.jpg20170316922.jpg
Ridstigar och promenadstråk. Inte någon större fart/gaspådrag, utan lite sladd på låg växel ut ur enkla böjar. Knappast någon van förare!
Känner du igen däckmönstret?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
cykeltur i morse, runt karlslund, strömsborg.
Fann följande:
View attachment 401321View attachment 401322
Ridstigar och promenadstråk. Inte någon större fart/gaspådrag, utan lite sladd på låg växel ut ur enkla böjar. Knappast någon van förare!
Känner du igen däckmönstret?

Min hoj står hos polisen fortfarande men det snoddes ju en Yamaha WR häromdagen också.

Min hoj hittades i ett förråd på Lertagsgatan, vet inte vilket nr.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top