Inbrott i mitt garage Örebro.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Fy fan så surt men säkert inte ovanligt, bäst att kolla sina försäkringsvillkor noggrannare :(
Vilket försäkringsbolag har du?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
2000 lösöre låter helt fel. Det är ju det man betalar för, sen om man blir av med saker ur bilen eller på resande fot är det en annan sak men även där hade IF typ 30-50 ksek tidiigare, trygghansa nåt liknande.

Har du Länsförsäkringar eller?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag läser ännu en anledning att aptera trotyl istället för att ta försäkringar.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag läser ännu en anledning att aptera trotyl istället för att ta försäkringar.

Videolarm, nervgas och mobilstöd så man kan få direkt livebild på att den man snart ska "ta hand om" ligger kvar.

Skjuta ett GPS-chip så hårt att det fastnar i köttet på tjuven kanske? Då kan man ju spåra om man är snabb nog innan de hinner gräva ut det liksom :mad:

Väntar spänt på framtidens mer kreativa larmlösningar när världen ledsnat på statens tafatthet när det gäller den allt grövre brottsligheten.
 

DarkDesmoRider

S4R TESTASTRETTA
Gick med
30 May 2004
Ort
Skåne
Hoj
Monster S4R
Tjenare.
Va i samma sits för några år sedan
Hoj försäkringen täcket inte mitt demonterade helsystem med l-sond o styrbox, detta eftersom jag ERSATT det med annat system. Detta från Bilsport och mc.
Hemförsäkringen gäller inte delar som tillhör motordrivet fordon, minns ej f-bolaget.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lite update iaf.
Polisen har nu hört av sig igen efter några månader, både hon som har hand om mitt ärende och "tjuven" hade varit sjuka i omgångar så det har dragit ut på tiden.
Hon skulle göra ett nytt försök att hålla förhör med den misstänkte.

Får väl se vad det utmynnar i.
Försäkringsbolaget hörde också av sig samma dag o beklagade att det dröjt så med svar, får väl se när de hör av sig igen.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
En till liten update.

För ca 2 timmar sen kom de o hämta det de glömde sist.
Så nu är även enduron borta.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Bara börja bråka med försäkringsbolaget igen då, som självklart just idag när man vaknade hade mailat över ett beslut att de inte tänker ge mig mer ersättning för förra inbrottet :tummenupp
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Bara börja bråka med försäkringsbolaget igen då, som självklart just idag när man vaknade hade mailat över ett beslut att de inte tänker ge mig mer ersättning för förra inbrottet :tummenupp

Vad grundar de sitt avslag på? (Nyfiken rent avtalsmässigt/ juridiskt)
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Jävla tråkigt detta. En fråga bara: Eftersom du redan haft ett inbrott så visste ju idioterna om att det stod en enduro där? Du funderade inte på att de kunde komma tillbaka? Du kanske åtgärdade med extra lås eller så som de ändå tog sig igenom?

Jaja tråkigt som sagt....
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vad grundar de sitt avslag på? (Nyfiken rent avtalsmässigt/ juridiskt)

Inte fått någon grund för avslaget, fick bara ett brev där det stod bla bla bla du får ersättning för en uppsättning bla bla bla, med en då understruket.
Med andra ord anser de väl inte att man bör ha massa extrafälgar till sin motorcykel, för vem har ett par fälgar med dubbdäck, ett par med motarddäck, ett par med motarddäck regn osv osv? Så kan man ju inte ha det :rolleyes:
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jävla tråkigt detta. En fråga bara: Eftersom du redan haft ett inbrott så visste ju idioterna om att det stod en enduro där? Du funderade inte på att de kunde komma tillbaka? Du kanske åtgärdade med extra lås eller så som de ändå tog sig igenom?

Jaja tråkigt som sagt....

Självklart, har bara gått o väntat på när de ska hämta resten.
Tog upp mina verktyg, hjälmar och resterande av värde.
Men vart ska jag ställa hojen, på gatan?
Den var låst upp o ner o fram o tillbaka o tillome lindat kättingar tajt runt hojen så man inte ska kunna lägga ut kättingen på golvet och underlätta för o knipsa av.
Men de tog med sig vinkelslip o använde tillome min förlängningskabel för o nå ut till uttaget 10 meter bort.
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Dessutom var det över ett halvår sedan första inbrottet skedde. Hur länge ska man behöva evakuera sitt garage efter ett inbrott?
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Vi får hålla ögonen öppna på säljsiter så dem inte får ut några pengar av det!
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Och här gick man upprörd för att några skurit en slang på hojen och snott lite kylarvätska. Fy vad frustrerad och arg man blir över sånt här. Hatet för sånna människor går inte att beskriva!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top