Flaggvakter 21/7

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Såg på hemsidan att det verkade dåligt med flaggvakter den 21/7. Är det panikläge, eller är det under kontroll? Hade ju varit trist om det inte blev något pga det.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej!

Tack för att du uppmärksammar problemet!
Det är mer eller mindre panik, vi har endast EN bokad flaggis av de 11 vi behöver!

Har ni möjlighet att anmäla er som flaggvakter till söndag så är vi väldigt tacksamma.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Förstaparket, få poäng samt njuta av banrejsning, att det inte är fullbokat sen länge...
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Har 1-2 på g. Kanske fler men det fina väder som väntas förstör...
 
Last edited:

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Kan man inte hyra in "flaggproffsen" från Knutstorp?
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Ett förslag är att alla vip och instruktörer som gör GRATIS kan ställa upp som flaggisar när det behövs
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ett förslag är att alla vip och instruktörer som gör GRATIS kan ställa upp som flaggisar när det behövs

Du menar att dom som redan lägger ner massor med tid av sin fritid för att våra medlemmar och deltagare skall kunna köra så billigt och säkert som möjligt, ska lägga ner ÄNNU mer av sin fritid för att alla som vill ska kunna köra?

Det är ett bra sätt att snabbt få ett slut på Sydskanes Emse som verksamhet :)
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Du menar att dom som redan lägger ner massor med tid av sin fritid för att våra medlemmar och deltagare skall kunna köra så billigt och säkert som möjligt, ska lägga ner ÄNNU mer av sin fritid för att alla som vill ska kunna köra?

Det är ett bra sätt att snabbt få ett slut på Sydskanes Emse som verksamhet :)

Värkar som jag trampade på en öm tå, jag vet ni lägger ner tid på detta men mitt förslag var en lösning på ett problem.

Att ni inte utreder varför det är svårt att få flaggvakter till Sturup när det ALLTID är fullt på Knutstorp?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Att ni inte utreder varför det är svårt att få flaggvakter till Sturup när det ALLTID är fullt på Knutstorp?
Flaggisarna på Knutstorp hyrs väl in i grupp för varje evenemang. Innan dess var det riktigt svårt att få flaggisar dit, mycket svårare än till Sturup.

(Nej, jag ingår inte i någon styrelse eller "gratis"åker på annat sätt.)
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Värkar som jag trampade på en öm tå, jag vet ni lägger ner tid på detta men mitt förslag var en lösning på ett problem.

Att ni inte utreder varför det är svårt att få flaggvakter till Sturup när det ALLTID är fullt på Knutstorp?

Det är ingen öm tå, vi är rätt vana vid att höra det :)
Jag bara påvisade vad din lösning i långa loppet skulle leda till. Tycker du fortfarande det är en bra lösning?
För din information så är det inte helt ovanligt att någon ur styrelsen hoppar in och flaggar vid tillfälle.

Flaggvakter har alltid varit ett problem, precis som frivilliga är i all föreningsverksamhet.
Det här är ingen ny fråga, vi har brottats med den sen 2003 när föreningen startade.

Jag finns på Sturup på söndag om det finns fler frågor kring hur föreningen drivs :tummenupp

En flaggisplats kvar att slåss om, härligt!! Tack för att ni ställer upp!
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Värkar som jag trampade på en öm tå, jag vet ni lägger ner tid på detta men mitt förslag var en lösning på ett problem.

Att ni inte utreder varför det är svårt att få flaggvakter till Sturup när det ALLTID är fullt på Knutstorp?
Tillbaka efter en veckas semester utan internet.

Damma, du och jag har diskuterat verksamheten i Sydskanes Emse vid åtskilliga tillfällen, både i nyktert och mindre nyktert tillstånd. :krama

Till Knudan hyr vi som sagt in fyra flaggisar från HMS och har två bokningsbara platser.
Det är tur att vi har medlemmar som Calle, Valentin och Anthony som är villiga att ta dessa annars hade vi nog haft problem även där.

Att vi som lägger rätt mycket tid på verksamheten under vintersäsongen, så att verksamheten kan snurra mer eller mindre friktionsfritt under säsong, har möjlighet att köra som "VIP" (jag gillar inte alls de lapparna och försöker låta bli att ha det på hojen men blev tvingad senast) sticker rejält i ögonen på en del.

Detta är ett känt faktum och kommer förmodligen alltid att vara så men det måste finnas nån morot för att lägga ner så pass mycket tid och detta kostar faktiskt inte föreningen något. Vi kan diskutera förlorade intäkter men då förutsätter det att vi har mer än 25 i varje grupp, och det tror jag inte någon önskar, och att de som kör fritt faktiskt bokar sig på dessa platser.

Vi kan ta bort förmånen men då tror jag risken finns att vi står utan arrangörsstab inom kort. Det har inte varit helt lätt att hitta kandidater till styrelsejobben då vi behövt sådana. Det är dessutom så att när man är på plats och kan "köra fritt" så är man faktiskt samtidigt i tjänst och fixar en massa som förmodligen aldrig syns. Gubbarna som hoppar upp på skamkärran dyker t.ex. inte upp som gubben ur lådan och jag kör förmodligen färre pass under en dag än om jag varit där enbart som deltagare.

De som känner sig manade bör kontakta antingen Tommy Wall, mig eller Anders "Svalan" Hult som sitter i valberedningen eller helt enkelt nominera sin kandidat till styrelsen på årsmötet.

Slutligen, ett stort tack till alla som engagerade sig så att körningen gick att genomföra i söndags! :Bugar :tummenupp
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top