Hojåka i LUGNT tempo.

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Beror helt på hur jag ska köra, lugnt tempo så blir det oftast nätjacka med skydd och en hoodie över samt textilbyxor, snabbare tempo så skinnställ, åka i stan lr liknande så bara vanliga kläder.

Jag är av den inställningen att köra motorcykel ska vara skönt och roligt, utöka garderoben så mycket du kan över åren så att du alltid har sköna bekväma kläder för olika temperaturer och väder.

Njut av din körning så mycket det bara går :)
 

929newbie

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Hägersten
Hoj
fireblade -01
Beror helt på hur jag ska köra, lugnt tempo så blir det oftast nätjacka med skydd och en hoodie över samt textilbyxor, snabbare tempo så skinnställ, åka i stan lr liknande så bara vanliga kläder.

Jag är av den inställningen att köra motorcykel ska vara skönt och roligt, utöka garderoben så mycket du kan över åren så att du alltid har sköna bekväma kläder för olika temperaturer och väder.

Njut av din körning så mycket det bara går :)

Så det är därför du alltid åker i skinnställ:yoparty eller?
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Jag som alltid är lugnet själv, bara man inte ser en öppen fri väg som bjuder in mig till dans :rolleyes:
 

Anni

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2013
Ort
Söder om stan
Hoj
Honda500, 2006
Det är tyvärr för varmt för mig att köra. Åkte en kortare runda igår vid kl 20.30. En timme senare var jag helt slut både i huvudet och i kroppen och var tvungen att åka hem för en kall dusch. :(
 

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Danderyd
Hoj
KTM 690 Duke
Förmodligen sent ute, men om ni befinner er i norrort så kanske jag kan ansluta nånstans. Åker från Danderyd om 5 min
 

Pecanbar

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Jag tog en liten tur också. Hammarbyhöjden -> Hammarby Sjöstad -> Nacka -> Älta -> tillbaka via Nynäsvägen. (Köpte även burgare på Max. De fick precis plats i touringfickan på ryggen. :) ) Skönt med lite svalare väder!
 

Fz8-s

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Trångsund
Hoj
Hayabusa gsxr 1340
Tänkte åka ut på en fredags tur från skogis 18 sedan mot rosenhill någon som vill hänga med
Mvh björn
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Hade oxå gärna åkt ut om jag bara hade haft lite torra kläder....... Blev lite blött mellan Väsby och Märsta på hemvägen! Var så illa att jag fick ställa mig och vrida ur kallingarna hemma efter.... Det enda torra var strumpor och stövlar. Blir till att skaffa ett par extra brallor så man inte blir hindrar att ut och åka för lite blöta kläder! Kände att bilisterna glodde lite skadeglatt vid rödljusen när jag knöt näven och det forsade vatten ur handsken.......
 

Danne_M

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -99
Jag är sugen men kan först på eftermiddagen för jag måste krångla lite med bromsoken i fram. Jäkla skrothoj :crash
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Inte kört på hela veckan så vore skönt att komma ut idag, säg en tid och plats så tar jag mig dit
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top