Hojåka i LUGNT tempo.

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag kan tänka mig en tur om ett par timmar. Eventuellt ta med drönare för lite filmning om nån är sugen :)
Jag hade iallafall inte tänkt busköra eller så, vi är ju faktiskt i tråden för körning i lugnt tempo.

Men ta med om du vill, dock utgår jag ifrån att den kan följa dig automatiskt. Jag skulle tro att det är svårt att köra och styra drönare samtidigt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag kan nog konstatera att det inte var någon bra idé att bara ställa en öppen fråga om körning, och sitta och vänta på svar. Nästa gång föreslår jag plats, så får man se om någon dyker upp.

Hur ser morgondagen ut? Jag kan från ca 16, och det ser ut att bli uppehållsväder.
 

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Älvsjö
Hoj
Multistrada 1200 S
Jag kan nog konstatera att det inte var någon bra idé att bara ställa en öppen fråga om körning, och sitta och vänta på svar. Nästa gång föreslår jag plats, så får man se om någon dyker upp.

Hur ser morgondagen ut? Jag kan från ca 16, och det ser ut att bli uppehållsväder.

Var går turen ?
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Var går turen ?

Jag skulle kunna tänka mig att köra söderut, t.ex. mot Nynäshamn och sedan på småvägar mot Södertälje (med fika i Rosenhill om så önskas), och sedan kanske gamla Södertäljevägen tillbaka mot Stockholm.

Edit: Jag är dock öppen för andra förslag.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag kommer att vara vid Skogskyrkogårdens parkering på Bogårdsvägen (vid blomsteraffären) kl 17, så får vi se om någon dyker upp.
 

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Älvsjö
Hoj
Multistrada 1200 S
Jag skulle kunna tänka mig att köra söderut, t.ex. mot Nynäshamn och sedan på småvägar mot Södertälje (med fika i Rosenhill om så önskas), och sedan kanske gamla Södertäljevägen tillbaka mot Stockholm.

Edit: Jag är dock öppen för andra förslag.

Ah det sket sig idag , tydligen min tur att laga middag efter att ha varit ute o kört hoj
hela veckan ..
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Ah det sket sig idag , tydligen min tur att laga middag efter att ha varit ute o kört hoj
hela veckan ..
Ok, bra att veta. Jag åker dit ändå, så får jag se om någon dyker upp. Jag har tidigare varit med om att 2-3 personer svarat i tråden, men väl på plats dyker det upp 8-10.
 

Nemoyama

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2017
Ort
Skogås
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Kl. 17? Inte lite sent eller jobbar många fortfarande och så blir det som afterwork :fyllisar
Jag åker i alla fall varje dag nu så hojta till, släng iväg en PM så får jag väl mejl om det annars finns det risk att jag inte ser medd.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Kl. 17? Inte lite sent eller jobbar många fortfarande och så blir det som afterwork :fyllisar
Jag åker i alla fall varje dag nu så hojta till, släng iväg en PM så får jag väl mejl om det annars finns det risk att jag inte ser medd.
Jag har semester, men jag var upptagen tidigare under dagen, därför satte jag tiden till 17.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Idag tänkte jag köra mot Ankarudden, efter tips från Bodhisattva. Om någon vill sluta upp längs vägen går det bra, tar nog motorvägen till Gryts trafikplats, och sedan landsvägen. Åker från stan om ca 20 min.
 

Nemoyama

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2017
Ort
Skogås
Hoj
2016, Yamaha MT-07
Ahaaaa, Ankarudden ååå :D Nej men för mig är det svårt att hitta andra ställen än bulten som att städa å diska dagen efter en stor fest :p Så, myten om andra vägar stämmer alltså, men det är väl bevarade hemligheter som alla smultron och svampställen hehe ;P Nä, nu åker jag en sväng.

Ps. Tycker att vi borde skaffa en specifik markering så som väst eller nånting mer diskret men som ändå tydligt visar "hej, ja haka gärna på om du vill" så att när vi alla möts där ute åkandes så vet vi vad som gäller. Själv älskar jag att haka på men vissa kan uppleva det som irriterande eller störande och ingen vill ju medvetet orsaka en olycka så jag håller mig på avstånd. Vad sägs, några förslag?
 

Sky-rocket

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2017
Ort
Vallentuna
Hoj
Honda cbr 00
Ahaaaa, Ankarudden ååå :D Nej men för mig är det svårt att hitta andra ställen än bulten som att städa å diska dagen efter en stor fest :p Så, myten om andra vägar stämmer alltså, men det är väl bevarade hemligheter som alla smultron och svampställen hehe ;P Nä, nu åker jag en sväng.

Ps. Tycker att vi borde skaffa en specifik markering så som väst eller nånting mer diskret men som ändå tydligt visar "hej, ja haka gärna på om du vill" så att när vi alla möts där ute åkandes så vet vi vad som gäller. Själv älskar jag att haka på men vissa kan uppleva det som irriterande eller störande och ingen vill ju medvetet orsaka en olycka så jag håller mig på avstånd. Vad sägs, några förslag?

Det är väl bara kul om nån hänger på.
Annars skulle ju nån sorts väst funka... med nåt märke på. Kanske en dödskalle eller nåt och så kan man ju slänga på ett par vingar på dödskallen sådär lite skojigt. :yoparty
Då lär det ju hänga på en o annan HD när man själv är ute iaf :lol
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Är det här forumet helt dött när det gäller att hitta folk att köra tillsammans med? Den här tråden hade ju senast aktivitet förra sommaren.

Var håller alla hus nuförtiden?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Är det här forumet helt dött när det gäller att hitta folk att köra tillsammans med? Den här tråden hade ju senast aktivitet förra sommaren.

Var håller alla hus nuförtiden?
Hojlösa, överarbetade, panka, familjeliv-upptagna, omkomna eller insett att köra mc görs bäst utanför asfalten. Det summerar väl halva forna forumet iaf.

Skämt åsido, men PeterDeleter håller ju iaf igång i flera återkommande initiativ.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Är det här forumet helt dött när det gäller att hitta folk att köra tillsammans med? Den här tråden hade ju senast aktivitet förra sommaren.

Var håller alla hus nuförtiden?



Mjae, livet levs väl som vanligt inte via internet, gissar jag. Mötte så sent som idag minst 50 hojåkare på väg söderut från Skogskyrkogården. Gissar att det ser likadant ut på norrsidan i morgon...
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hojlösa, överarbetade, panka, familjeliv-upptagna, omkomna eller insett att köra mc görs bäst utanför asfalten. Det summerar väl halva forna forumet iaf.

Skämt åsido, men PeterDeleter håller ju iaf igång i flera återkommande initiativ.

k1322---> Håller med om varför folk inte kör så mycket, väl talat :)

Är ju lite på gång i Stockholm helgen 29-30 september.

Lördag
*MCE Klubbens/Stockholms snabbaste hoj

Söndag
*Distinguished Gentleman's Ride
*Hard Rock Bike Show

Något för någon kanske förena med lite hojåka?
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Är det här forumet helt dött när det gäller att hitta folk att köra tillsammans med? Den här tråden hade ju senast aktivitet förra sommaren.

Var håller alla hus nuförtiden?

Ja det är lite deppigt att titta in på det här forumet numera framför allt om man hängde här för 10 år sen när det var full aktivitet i vartenda underforum.
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Mjae, livet levs väl som vanligt inte via internet, gissar jag. Mötte så sent som idag minst 50 hojåkare på väg söderut från Skogskyrkogården. Gissar att det ser likadant ut på norrsidan i morgon...

Livet levs (tyvärr) mer än nånsin på internet men på sociala medier. Trist men många forum verkar helt ha flyttat in i Facebookgrupper som jag tycker funkar mycket sämre rent uppläggsmässigt. Går inte att få plats med allt i FB-feeden så mycket missas och i Sporthojs grupp är det en helt vild mix av inlägg, som att ha ett forum med en tråd :3freak
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tips för lördagen 30 september

"Välkomna till den traditionsenliga frossarresan till kakor och bakverk!
Detta år tar vi den södra vägen till Taxinge via Södertälje, söder om sjöarna Måsnaren, Långsjön och genom Nykvarn och norrut mot Taxinge. Vädret skall bli sköna 14 gr C med övervägande sol.

Vi räknar att vi är vid Taxinge Slott ca 12.40 och kan börja frossa i goda mackor och bakverk. Vi gör en kortkort paus vid Hallundamotet/McDonalds/Shell och fångar upp de som vill starta/hänga på WB därifrån. Vi beräknar vara där ca 11.40. För de som bor runt Nacka/Orminge går det bra att ansluta vid någon av påfarterna. Vi passerar ca 11.15-11.20.

Vi hälsar ALLA hojåkare välkomna - såväl medlemmar som gäster till denna kanske sista helgturen för säsongen!
RC Bellman"
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top