Fikat Rosenhill slingerbulten

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
Vad är det som har hänt med fiket därborta?
Jag blev precis "rånad" där...:näsblod
Vill minnas en kanonfik med bra priser vad hände?
I och för sig spelar det mindre roll för mig kan lika gärna åka till ett annat fik så dom kan behålla sitt för min del!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Inflation? kan du precisera dig, typ äggmacka = 60,- eller? Vad köpte du och vad kostade det?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Bli av med långsittande snåljåpar som tar hur många påtår som helst?

Sälja dyrt till färre som finner det värt det eller billigt till flera med ökade kostnader och minskad förtjänst som följd? Vilket hade du gjort som affärsidkare?
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Kan inte annat än instämma inte alls samma ställe som det har varit, jag stannar inte till där längre mer än att jag kör in på parkeringen och kollar läget sen åker vidare, tänkte prova det andra stället i helgen.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jupp, inte svenskägt längre... Om det nu påverkar! ...har märkt en försämring jag med, -fan! :glömdet
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo .. visst är det sämre .. Tur man har en snabb hoj så man hinner hem innan man skiter ner stället efter en skaldjurs macka :gnissla

Blir mest nån dricka där nuförtiden .
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

.. lägg till allt meningslöst "bling" också.. tonade kåpglas, skylthållare, miniblinkers.. annan färg på kopplingsgreppet.. :hihi
 

ducc

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Olika
Inflation? kan du precisera dig, typ äggmacka = 60,- eller? Vad köpte du och vad kostade det?

Jag köpte en kopp kaffe två dricka två smörgåsar en pannkaka med sylt för 327 SEK.
FAN VI VA INTE PÅ RESTAURANG FÖR I HELVETE!!
Ett jävla cafe ute i skogen!!?
Nix jag uppmanar alla att dricka ett eller fler glas vatten där det tjänar dom inte en spänn på!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ställen som Rosen och Sveadonken kommer (oavsett priser) alltid trakteras av unga män på sporthojar, eftersom läget möjliggör att inför gästerna idka bakhjulsåkning. Efter att man försvunnit ur bild kan man vända och komma från andra hållet.
Lika lockande för medelålderskrisande hängbukssvin med köpecustom, döskallar och raka rör. Man kan dra förbi så rutorna skallrar, obegränsat antal gånger.
Svårslaget.
 
Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
mycke gnäll blire..man kan pröjsa 30-40k/år i försäkring på sin sportmoppe och lägga 10k/år i däck men sätter kaffet i halsen när den kostar 40-50 spänn..

För att nöjet är värt pengarna? Finns ingen kopp kaffe i världen som är värd vad vissa vill att man ska betala.
Är det dyrare än finkrogar inne i stan, ja då är nåt galet.
Som tur är så hänger jag extremt sällan där, tycker att bulten är lite överskattad. :glömdet
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ställen som Rosen och Sveadonken kommer (oavsett priser) alltid trakteras av unga män på sporthojar, eftersom läget möjliggör att inför gästerna idka bakhjulsåkning. Efter att man försvunnit ur bild kan man vända och komma från andra hållet.
Lika lockande för medelålderskrisande hängbukssvin med köpecustom, döskallar och raka rör. Man kan dra förbi så rutorna skallrar, obegränsat antal gånger.
Svårslaget.

Det är ngt visst med döskallar :kär
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
.. lägg till allt meningslöst "bling" också.. tonade kåpglas, skylthållare, miniblinkers.. annan färg på kopplingsgreppet.. :hihi

"Meningslöst"!? Det är väl självklart att kopplingen skall vara röd och frambromsen grön, hur skall man annars veta vad som är vänster och vad som är höger? :va
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Vissa verkar tro att rosenhill bara drar in stålar under cykel- och hojsäsong. Det ligger vid en genomfart från E4 till Nynäs...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top