Lördagsträffar HBG.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skickliga killar de där streetrejsarna :hihi

"Ny streetrace-olycka i natt
Helsingborg Publicerad 7 juli 2013 kl. 02:50

När polisen kom fram till olycksplatsen på Österleden hade föraren hunnit försvinna. -Han ville nog inte prata med oss, säger Lars Lindwall, länsvakthavande polisbefäl.

Enligt uppgift ska föraren av bilen ha deltagit i ett street race som hölls på Ättekulla, och det var på väg därifrån som föraren tappade kontroll över bilen.

En person som säger sig ha bevittnat olyckan berättar för tidningen att olycksbilen, en silverfärgad Mercedes, körde in i en lyktstolpe i hög hastighet.

-Vi har inte någon misstänkt där, utan vi kommer att skriva en anmälan om smitning från olycksplats, säger Lars Lindwall.

Av allt att döma ska föraren ha klarat sig utan några allvarligare skador.

-Han har uppenbarligen tagit sig ur bilen för egen maskin.

Niklas Tjernström/NTM Nyhetsbyrå"

Jag kan sätta en peng på att detta är racerelaterat också.

http://hd.se/inrikes/2013/07/07/man-dod-i-trafikolycka-i/
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Jag var på plats på Ättekulla när det hände. Ingen såg när det hände eftersom det var 50m ut ur rondellen.
Föraren var riktigt usel på att köra (trots automatväxlat :gnissla) och var nära att göra donuts ut i publiken ett par gånger men han hann trycka på bromsen alla gånger, som tur var.
Då när han krockade gjorde han donuts där vid den öppna ytan 50m ner på rakan och tryckte full patte in i rondellen och sen höger, mot McDonalds. Antagligen haft spinn ut ur rondellen och fått kast, inte kunnat styra mot och åkt rakt in i lyktstolpen.

Hojförarna håller sig i skinnet i alla fall :fakta:krama
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag var på plats på Ättekulla när det hände. Ingen såg när det hände eftersom det var 50m ut ur rondellen.
Föraren var riktigt usel på att köra (trots automatväxlat :gnissla) och var nära att göra donuts ut i publiken ett par gånger men han hann trycka på bromsen alla gånger, som tur var.
Då när han krockade gjorde han donuts där vid den öppna ytan 50m ner på rakan och tryckte full patte in i rondellen och sen höger, mot McDonalds. Antagligen haft spinn ut ur rondellen och fått kast, inte kunnat styra mot och åkt rakt in i lyktstolpen.

Hojförarna håller sig i skinnet i alla fall :fakta:krama
Jag är kanske gammal och tråkig men vad är det om drar folk till att titta på den typen av ärkepuckon??
Skall man busa så bör man ju veta vad man sysslar med. Tacka vet jag Sjöborakan på onsdagar!
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Jag är kanske gammal och tråkig men vad är det om drar folk till att titta på den typen av ärkepuckon??
Skall man busa så bör man ju veta vad man sysslar med. Tacka vet jag Sjöborakan på onsdagar!

Inte vi som dras till dem, utan sånt folk som dras till folkmassor där de tror att de kan vara coola. Det de inte förstår är att ingen tycker det är fräckt när nöten bakom ratten inte kan ratta en bil :)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Inte vi som dras till dem, utan sånt folk som dras till folkmassor där de tror att de kan vara coola. Det de inte förstår är att ingen tycker det är fräckt när nöten bakom ratten inte kan ratta en bil :)


Nåja. Med gårdagens statistik lägger nog dom blå över fokuset från oss här till blåtandsbönderna från Bjuv.

Men sicka nötter dom är dom där, ödmjukhet och kanske lite förståelse för att inte plöja upp den svarta gatan kanske vore passande, men vad kan man begära av dom fyrfotigt motorintresserade.
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Som tur är leker jag med båda parter så jag har alltid ryggen fri någonstans :yoparty Eller aldrig ryggen fri... Det är en sådandäringa halvfullt/halvtomt glas-fråga... Pjuh, nu arbetar hjärnan på varvstopp :glömdet
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Verkar som det händer mycket uppe i Helsingborgs trakten. Får ta sig upp där på lördag kolla in läget och gazza. Goa vägar finns det norr över.
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Verkar som det händer mycket uppe i Helsingborgs trakten. Får ta sig upp där på lördag kolla in läget och gazza. Goa vägar finns det norr över.

Bara hojta så gazzar vi! Jag kan vägarna och saknar packning och offroaddäck denna gången!

...och jo...jag har ju bytt hoj med! :D
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top