Lördagsträffar HBG.

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Nästa helg igen den 6/7 är det wangan meet, japansk bil och MC träff. Kommer bli fett så häng gärna med! Har lagt ut en tråd angående träffen. Wangat meet 6/7 i Ljungbyhed.
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Visst kan det säkert vara så, omognad och oerfarenheten. Känner inte honom direkt så kan inte försvara honom, men har själv ägt en bil med 400hk så vet om att det är lätthänt när baken slängs ut om man inte tänker sig för med gasen.

Iallafall tillbaka till träffarna :tummenupp
 
Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Vad är syftet med träffarna? Är det något mc-folk alls? Förutom de som tycker det är häftigt att köra med joggingbrallor och sneakers dvs? Jag förstår inte, kollar man på bilarna, kör man mot dem eller vad gör man?
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Någon som ska ut och köra imorgon (fredag) eller på lördag :)?

Ser ut just nu som det ska regna på ganska bra... Men blir det uppehåll så drar jag förmodligen ut. Skriver här i så fall :)

Vad är syftet med träffarna? Är det något mc-folk alls? Förutom de som tycker det är häftigt att köra med joggingbrallor och sneakers dvs? Jag förstår inte, kollar man på bilarna, kör man mot dem eller vad gör man?

Syftet, för mig personligen, är att få se/höra/"känna" bilar/mc som kör.
Inte sett en enda med jeans & sneakers än så länge faktiskt, tro det eller ej :arsele:tungan
Man kan; kolla när andra rajzsar, rajza själv mot någon eller lägga en fuck you-burnout framför näsan på folk :hej
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Alternativt stanna hemma och klaga på alla som kör i jeans och sneakers tillsammans med pensionärerna..

Som ovanstående skrev, show, race , börn , socialt med både bilar och MC.
 

Boouy

Medlem
Gick med
16 Oct 2011
Ort
Sundets Pärla
Hoj
2019 Yamaha MT09
Brudarna som :tuttar när jag glider in på parkeringen i mina jeans å sneakers å asfeta rossihjälm räcker för mig..

Sen att jag blir tårögd av att höra dom grymma bmwturbos på varvspärren är bara en bonus.:kär

Ja håller det sig fint och inte blåser förjävligt ska jag dit!
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Blir inget för mig i kväll, ska byta olja, filter, rengöra kedjan och smörja samt putsa upp ninjan inför imorgon. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Skickliga killar de där streetrejsarna :hihi

"Ny streetrace-olycka i natt
Helsingborg Publicerad 7 juli 2013 kl. 02:50

När polisen kom fram till olycksplatsen på Österleden hade föraren hunnit försvinna. -Han ville nog inte prata med oss, säger Lars Lindwall, länsvakthavande polisbefäl.

Enligt uppgift ska föraren av bilen ha deltagit i ett street race som hölls på Ättekulla, och det var på väg därifrån som föraren tappade kontroll över bilen.

En person som säger sig ha bevittnat olyckan berättar för tidningen att olycksbilen, en silverfärgad Mercedes, körde in i en lyktstolpe i hög hastighet.

-Vi har inte någon misstänkt där, utan vi kommer att skriva en anmälan om smitning från olycksplats, säger Lars Lindwall.

Av allt att döma ska föraren ha klarat sig utan några allvarligare skador.

-Han har uppenbarligen tagit sig ur bilen för egen maskin.

Niklas Tjernström/NTM Nyhetsbyrå"
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top