Lördagsträffar HBG.

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Tja! Är ganska ny här på sporthoj, tyckte att en tråd där vi mc förare kunde samåka till lördagsträffarna (bil och mc träffarna) i stan saknades här.

Ifall inte alla vet det så är det lördagsträffar i hbg där en hel del bilar och motorcyklar brukar träffas runt 20-21.00, antigen väla eller familia brukar det oftast bli av för både lek och race.

Så alla som brukar va där, skriv gärna det här så kan vi kanske träffas och köra dit tsms?

Som sagt jag är är ny här så vet inte hur eller vad ni brukar göra :p.
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Jag är ibland ute på träffarna och kollar. Hade varit trevligt om vi samåkt, vi som kör ordentliga fordon ;) Ska vi köra info här eller någon annanstans? :)
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Hehe ;b yees all info tar vi här så får väl alla chans att se vad som händer. Blir dock inget idag antar jag, spöregn ...
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Jepp, blir bra :) 6-7 hojar som varit där när jag varit närvarande, någon borde vara intresserad av att köra en samåkning :) Kanske...
Blir inget för mig ikväll heller, ska köra bana imorgon så får gå och lägga mig hyfsat i tid :)
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Jag kommer vara bakfull under dagen, men får jag tid till det (ska på kalas) så ska jag försöka dra mig undan och vandra rundor lite :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
men hallå... det står ju att det kom upp ett djur på vägen & han höll inte mer än 30 km/h jue :rolleyes:
Polisen tror i alla fall på honom... :D

"Föraren uppgav själv för Bo Paulsson att han inte kört särskilt fort, utan hållit 30 i kurvan och sedan gasat på, men att det kommit ett djur på vägen som stört.

– Jag får utgå från att han talar sanning. "
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Inte förvånad direkt. Men samtidigt så är ju motorsporten så liten.... Särskilt när hela väla parkeringen varit packad med bilar i samband med street race. Nått för våra kära politiker att tänka på
 

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Klart det var ett djur. Inte skulle han väl ha ljugit för lilla polisen om att han drifta i rondellen, fick kast på vägen ut, ner i diket & voltade på vägen upp igen. Aldrig skulle en människa få för sig att ljuga om en sådan grej.

Packet körde med, vad jag hört, nästintill blanka sulor samt väldigt breda däck. Inte den bästa kombinationen på väglaget igår. Kanske ska byta däck innan man åker ut i trafiken då. Man vet ju aldrig när man behöver väja för ett djur :fakta
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Kan hända vem som, kasta ut röven och tappa kontrollen och ha oturen att bilen välter.
Bara till att lära sig av sitt misstag och köra på.

Men men.. Nästa lördag blir det fest för mig så blir ingen träff.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kan hända vem som, kasta ut röven och tappa kontrollen och ha oturen att bilen välter.
Bara till att lära sig av sitt misstag och köra på.

Men men.. Nästa lördag blir det fest för mig så blir ingen träff.

skulle faktiskt aldrig kunna hända mig.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kan hända vem som, kasta ut röven och tappa kontrollen och ha oturen att bilen välter.
Bara till att lära sig av sitt misstag och köra på.

Men men.. Nästa lördag blir det fest för mig så blir ingen träff.

skulle faktiskt aldrig kunna hända mig.
Håller med dig, inte mig heller. Kan det ha med ålder och mognad att göra?
 

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
gsxr k6
Vad har ni då ägt för bilar?
Detta var en corvette, bakhjulsdrift med gott om vrid, breda sulor och vatten på vägen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top