Mozz kör SS600 support Moto GP Assen juni 2013

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
OJOJOJ; FIFAN vad det är aktivitet här!!! MEdiaansvarige Jorpes har inte riktigt lyckats med sitt uppdrag att rapportera varje timme om alla borttappade saker och lökmeckar som inte är där de sak vara. Anledning:

- Jo du förstår Mozz, alla nätverk är stängda, och det är DORNA som utfärdar meddiapassen och jag kunde inte snacka mig till ett så TYVÄRR, det går sådär med rapporteringen. Vi får sköta det när vi kommer hem!!!

_Hm Hm Hm tänkte jag, och när jag vaknade här på morgonen så smög jag förbi gorillan i ingången till Motogp-depån (vi har inte access dit), knatade bort till Ducatis hospitality och charmade till mig en morgonfika, sladdade bort till mediacentret, fick reda på att det är TELECOM som sköter alla password, sladdade bort dit, snackade med killen där, förklarade att
- I have a great number of followers at a fine community callaed SPORTHOJ.COM and they are dying to hear from me!!!

Och under mycket hyschande, (you cannot tell ANYBODY!!!!!) så fick jag mitt password och kan därför rapportera att:

Det blev PB direckt!!!!! 1.48,911 och jag är sååååååååååååå nöjd. Körde ut på en SC2:a som i takt med att jag fick upp farten sladdade MYCKET på MÅNGA ställen. Gick i depå med 7 minuter kvar, mina lökmeckar fanns till min stora förvåning PÅ LATS och lyckades till slut få dit bakdäcket med en SC1:a. Drog ut och kom tillbaka till start och mål med 32 sekunder kvar på passet, pangade på så gott det gick OCH SATTE MITT SNABBASTE VARV PÅ SISTA VARVET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är jag nöjd eller är jag nöjd!!!!!!!!! Det har jag aldrig gjort förr!!! Känns FINT inför KVÄLLEN, vi kvalar 18.45 till 19,15!!!!!!!

Nu blir jag utjagad ur mediacentret, återkommer senar
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Det har varit stört omöjligt att få tag i ett nätverk. Men efter att kommit in i MotoGP depån, och in i mediacenter var det inget problem. Förresten, fick låna en sladd också:)


View attachment 387617
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Liten rapport från lördagen. Tyvärr blev texten skriven på en MAC och utan nätverk eller usb sticka så fick texten Fotas från Macen och bifogar alltså berättelsen om torsdagen som en jpg bild - Sorry - Vad handicappad man blir utan nät!!!


IMG_3510.jpg
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Tog rygg på Igelhammar igår och slutade med att vi drack öl i Dani Pedrosa och Marc Marquez tält. Lite anmärkningsvärt att alla stor och kollade på fotboll i deras partytält.

Motsvarande hospitality bild från Ducati nedan (vi var alltså inte i detta)
ducc.jpg
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Minuterna innan kvalet- Febrik hjärnaktivitet hos föraren, men mindre aktivitet i lökteamet - Som vanligt

mossstrackereft.jpg

Mozz kommer in mitt i kvalet och beordrar sig själv vila samt mekanikerna en ny SC1a macka bak. Sagt och gjort så lökades det på ett nytt bakhjul. Mozz gick ut med 3 minuter kvar och fick således ett flygande varv, på vilket han sätter dagens bästa!

mossladdarSC1.jpg
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Tack för hjälpen Peter igår - Det var dessvärre inte mycket bandbredd att spara på för den fanns inte. Men som sagt, men lite vilja så sitter jag nu i MediaCenter mitt emot BBC reportrar med en riktigt analog nätverkskabel och kan rapportera...
 

Bad Pit

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Göteborg
Hoj
R1 2007
Tack för hjälpen Peter igår - Det var dessvärre inte mycket bandbredd att spara på för den fanns inte. Men som sagt, men lite vilja så sitter jag nu i MediaCenter mitt emot BBC reportrar med en riktigt analog nätverkskabel och kan rapportera...

Fortsätt gärna med det. Ska bli intressant att följa. :)

Har Mossberg kört på Assen tidigare eller är detta första gången?
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Vi slet många timmar att få ihop en depåtavla för att kunna preppa Mozz med kvartsfärska tider med gökur när han var ute. Som resultat av arbetet blev det detta. SOm lite frågesport - ågon som känner igen typsnittet från det dekalark som bokstäverna kommer från. -Vilket brand/företag?

Nåväl, Vi hade visat och hängt över räcket men när Moss kom in frågade han vart vi stod nånstans...
mozz.jpg
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Nu kör Moto3. Det börjar bli välfyllt på läktaren såhär på fredag lunch.
publik.jpg
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Fortsätt gärna med det. Ska bli intressant att följa. :)

Har Mossberg kört på Assen tidigare eller är detta första gången?
Mossberg är rutinerad på Assen. Det finns lite rapporter bl.a. här på Sporthoj om utflykter till Assen. Senast våren 2013 och dom tidigare från 2007.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Underbart jobbat med rapporteringen Jorpes och fantastiskt kört Mozz!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Det blir hårdbevakning av tråden under helgen och ser fram emot täta uppdateringar nu när uppkopplingen är löst!

/MVH Björn
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Mozz satte morgonkaffet i halsen när han upptäckte att 3 av hans rosa elefanter på hjälmen hade gnuggats av något ivrig hjälmputsare. -Man skall hålla fingrarna borta från dessa personligheter har man lärt sig. Således platsar undertecknad bättre i mediacentret.

kaffe.jpg
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Lite top Speed noteringar från Moto GP i morse.
topsped.jpg

Att Colin Edwards får vara med fortfarande. Nästan så Mozzbergs 600 pruttar fortare juh!!! Eller har han så kass bajk. Axxesss? förklara du som kan!:Bugar
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Såg han kvala 7:a på falken idag så hel är både han och hoj än men medieansvarige borde få "a paddlin" ! :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top