Yamaha MT-09

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Jag tycker den här på min SV650S blev OK.
Hålplatta 240x80mm, ja det blev ju att göra en liten bock på hålplattan. Biten av hålplattan fastsskruvad i hojen är ju "vågrätt"
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/byggbeslag/halplattor-och-halband/halplatta-340043/
+
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysning/LED-Blinkers-2-st-2000020436/
+
lite skruv och mutter och brickor för att dra fast det i "stänkskärmen/plasten" över hjulet.
"Fick" senare förlänga med en plåtbit för reflex under reg-skylten.

tror ni missförstod lite jag pratade om själva lyktan och inte regskyltshållaren :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
tror ni missförstod lite jag pratade om själva lyktan och inte regskyltshållaren :)
Vad är det för fel på originallyktan ?
Vill du ha LED så köpte jag LED lampor från Diodhuset och satt innanför Originalglaset i de vanliga lampsocklarna på SV650S.
https://www.diodhuset.se/diod-xenon-till-mc-moped/bakljus-bromsljus/p21-5w/diodlampa-rod-dubbelpolig

OK av de två förslagen tycker jag denna är snyggast
https://www.customled.com/products/2017-yamaha-fz-09-integrated-led-tail-light
 
Last edited:

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Vad är det för fel på originallyktan ?
Vill du ha LED så köpte jag LED lampor från Diodhuset och satt innanför Originalglaset i de vanliga lampsocklarna på SV650S.
https://www.diodhuset.se/diod-xenon-till-mc-moped/bakljus-bromsljus/p21-5w/diodlampa-rod-dubbelpolig

OK av de två förslagen tycker jag denna är snyggast
https://www.customled.com/products/2017-yamaha-fz-09-integrated-led-tail-light

Det är led orginal men vill ha blinkers integrerat i lyktan så jag får en snyggare look utan utstickande blinkers bak
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Det är led orginal men vill ha blinkers integrerat i lyktan så jag får en snyggare look utan utstickande blinkers bak

Tyvärr föreskriver lagen ett visst mini-avstånd emellan blinkers fram o bak
Kolla lagarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Minimiavstånd mellan de lysande ytorna på blinkers bak på MC är 18cm, att jämföra med att MC regskylten är 17cm bred, se godkänt utförande i inlägg # 1800.
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Min kostade gratis
ee34d2de94d8843c8e60910bec5325d2.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Var sitter skyltbelysningen?
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
Sitter under boxhållaren, isärplockade orginal som kan återställas


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Hej, precis införskaffat mig en Yamaha mt-09 2015:banana Tänkte byta blinkers på den till barracuda mini vipper, men insåg då att det är 21w lampor i dem och orginal är 10w. Är det nått man måste tänka på då eller är det bara att byta dom? :va
Tacksam för hjälp
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Hej, precis införskaffat mig en Yamaha mt-09 2015:banana Tänkte byta blinkers på den till barracuda mini vipper, men insåg då att det är 21w lampor i dem och orginal är 10w. Är det nått man måste tänka på då eller är det bara att byta dom? :va
Tacksam för hjälp

Vill bara säga välkommen till MT-09 klubben. Jag ska inte lägga mig i för mycket i lampgrejen då jag vet för lite om det men min misstanke är att det kommer blinka långsammare än innan om du inte ändrar på relät.
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Aa det låter ju rimligt borde ju ha motsatt effekt som att sätta dit led blinkers. har du koll på om man det går att byta reläet?
 

JerryS

Medlem
Gick med
17 Dec 2017
Ort
Avesta
Hoj
Nu: Ducati Monster 1200S Då: T7 Rally, MT10SP , XL600V, MT09SP, GL500 SilverWing, R Nine T
Hej alla! Jag reggade mig precis. Jag har tyvärr ingen MT09:a än. Men jag beställde en MT09SP förra veckan :banana Jag velade mellan en svart och en SP, men valde SP:n till slut. Nu blir det ca 2,5 långa månader innan den kommer. Jag byter in min BMW R NineT '16. Är det nån mer som beställt en SP?
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Aa det låter ju rimligt borde ju ha motsatt effekt som att sätta dit led blinkers. har du koll på om man det går att byta reläet?

Javisst går det att byta. Finns youtubeklipp på det. Om du inte hittar kanske jag kan hjälpa men ont om tid just nu.

- - - Updated - - -

Hej alla! Jag reggade mig precis. Jag har tyvärr ingen MT09:a än. Men jag beställde en MT09SP förra veckan :banana Jag velade mellan en svart och en SP, men valde SP:n till slut. Nu blir det ca 2,5 långa månader innan den kommer. Jag byter in min BMW R NineT '16. Är det nån mer som beställt en SP?

Grattis! Tror du kommer bli himla nöjd.
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Hej alla! Jag reggade mig precis. Jag har tyvärr ingen MT09:a än. Men jag beställde en MT09SP förra veckan :banana Jag velade mellan en svart och en SP, men valde SP:n till slut. Nu blir det ca 2,5 långa månader innan den kommer. Jag byter in min BMW R NineT '16. Är det nån mer som beställt en SP?

Hur mycket fick du ge för en sådan skönthet?

//K
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Aa det låter ju rimligt borde ju ha motsatt effekt som att sätta dit led blinkers. har du koll på om man det går att byta reläet?

Hej.
Enklast är nog om du köper ett elektroniskt relä som har justerbar frekvens för blinkningarna.
Så gjorde jag, och det har fungerat bra på två hojar.
Jag köpte från eBay, men det finns säkert fler ställen:
http://r.ebay.com/zIk9je

God Jul

/Tobias
 

JerryS

Medlem
Gick med
17 Dec 2017
Ort
Avesta
Hoj
Nu: Ducati Monster 1200S Då: T7 Rally, MT10SP , XL600V, MT09SP, GL500 SilverWing, R Nine T
Hur mycket fick du ge för en sådan skönthet?

//K
105900kr kostar den. Men mellanpriset kan tydligen variera rejält. Det skiljde 12500kr på de två ställen jag jämförde.
 
Last edited:

JerryS

Medlem
Gick med
17 Dec 2017
Ort
Avesta
Hoj
Nu: Ducati Monster 1200S Då: T7 Rally, MT10SP , XL600V, MT09SP, GL500 SilverWing, R Nine T
Något extra godis du ska montera på henne? :tuttar

Ev ett Acra. Jag måste få höra den först live. Har sett en video på tuben med nån som kör med ett std-system och den låter då ok. Men, jag har sett flera videos med acrasystem som låter underbart. Vi får se helt enkelt :)
Och nån sorts vindavvisare ska det väl bli. Just nu är det tomt i garaget då de redan hämta R Nine T:n. 2,5 månader känns långt nu.
 
Last edited:
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Har en fråga angående avgassystem till en mt-09-17. Behöver man mappa om den om man byter till slipon? Ska man satsa på slipon eller helsystem? Jag har sökt runt lite här men hittar inte något bra svar.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 
Last edited:

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Ort
Helsingborg
Hoj
2016, Yamaha MT09
Ev ett Acra. Jag måste få höra den först live. Har sett en video på tuben med nån som kör med ett std-system och den låter då ok. Men, jag har sett flera videos med acrasystem som låter underbart. Vi får se helt enkelt :)
Och nån sorts vindavvisare ska det väl bli. Just nu är det tomt i garaget då de redan hämta R Nine T:n. 2,5 månader känns långt nu.

Original låter helt okej, det har du rätt i. Helsystem Acra är dock magi för öronen. Jag har helsystem titan utan db-killer, det är så det rycker till i byxorna alltså..! Men som du säger, bäst att höra den live först sen avgöra :) Vindavvisaren gör inte mycket skillnad för vindens skull (iaf på min -16) men ser naket ut utan en i mina ögon.

Långt kvar, men tiden går fort. Hoppas vi! :fyllisar
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Har en fråga angående avgassystem till en mt-09-17. Behöver man mappa om den om man byter till slipon? Ska man satsa på slipon eller helsystem? Jag har sökt runt lite här men hittar inte något bra svar.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Nej du behöver inte mappa om men om du ska köra slipon måste du såga sönder orginalsystemet då det är helsvetsat. Jag köpte et Acra carbon då jag tycker det är det snyggaste acrasystemet men titan tycker jag låter än lite bättre.

Kör du utan DB-killer på ett acra helsystem måste du dock mappa om.. men som sagt inte med DB-killer i. För mig är det alldeles för hög ljudnivå med DB-killern ur så jag föredrar DB-kilen i alla dagar i veckan.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top