Yamaha MT-09

Zensai

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2017
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650
En liten uppdatering från mitt håll.
Det har dessvärre inte blivit så mycket åkande som man önskat, men har om inte annat monterat på lite smågrejer.

Grepp från ASV och CRG Arrow-backspeglar.

MT-09b.jpgMT-09a.jpgMT-09c.jpg
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018

Zensai

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2017
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650
Hur har du modifierat bakre skylthållaren. Jag kommer vilja göra något åt min. De gula reflexerna ska definitivt bort. Måste man ha belysningen?

Yamaha erbjuder två egna skylthållare som tillbehör. En högre (monterad direkt under baklyktan) och en lägre vilket jag köpte till min.

Skyltbelysning tror jag är svårt att köra utan om du vill undvika konfrontation med polis. Däremot har jag fått för mig (kanske felaktigt) att få bryr sig om sidoreflexerna. Det man måste ha är bakre röd reflex.
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Yamaha erbjuder två egna skylthållare som tillbehör. En högre (monterad direkt under baklyktan) och en lägre vilket jag köpte till min.

Skyltbelysning tror jag är svårt att köra utan om du vill undvika konfrontation med polis. Däremot har jag fått för mig (kanske felaktigt) att få bryr sig om sidoreflexerna. Det man måste ha är bakre röd reflex.

Aha ok, tack för svaret. Den som monteras direkt undet lyktan kände jag till men inte den andra. Ska kolla upp.
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Yamaha erbjuder två egna skylthållare som tillbehör. En högre (monterad direkt under baklyktan) och en lägre vilket jag köpte till min.

Skyltbelysning tror jag är svårt att köra utan om du vill undvika konfrontation med polis. Däremot har jag fått för mig (kanske felaktigt) att få bryr sig om sidoreflexerna. Det man måste ha är bakre röd reflex.

Har du möjligtvis en bild på den monterad på din hoj? På bilden ovan ser man bara från sidan.
Antar att det är denna:

https://m.yamaha-motor.eu/se/access...tSeries=649456&Product=MT09A&ProductYear=2017
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
snyggt! riktigt rolig hoj :D

Jag hade kort men inte nu längre, efter 400mil på denna hoj så kom farbror blå och satt stopp på det roliga :4skrika:lol
NAAAAJ! Det var inte bra samuelmt. Jag funderar ofta på om man ska sticka ifrån polisen eller stanna. Jag vetisjutton hur jag skulle göra. Om farbor blå ser mig i 223 km/h så stannar jag nog inte iaf.
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
En liten uppdatering från mitt håll.
Det har dessvärre inte blivit så mycket åkande som man önskat, men har om inte annat monterat på lite smågrejer.

Grepp från ASV och CRG Arrow-backspeglar.

View attachment 438970View attachment 438971View attachment 438972

Supersnyggt. Ser typ lika dant ut som min hoj. Jag har inget fäste för tankväska och än så länge sitter det standardbackspeglar men de ska bli utbytta till typ samma som dig. Sen har jag lilla fly screenen och radiatorskydd.
 

Zensai

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2017
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650
Last edited:

Zensai

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2017
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650
Supersnyggt. Ser typ lika dant ut som min hoj. Jag har inget fäste för tankväska och än så länge sitter det standardbackspeglar men de ska bli utbytta till typ samma som dig. Sen har jag lilla fly screenen och radiatorskydd.

Tackar!

Fäste för tankväska är inte snyggt, men det är ett pris jag får betala för att kunna få med mig lite prylar. :)
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Det får nog bli en annan skylthållare bak för mig sedan. Men det får bli till nästa säsong. Nu är den original med en Fly Screen.
En rookiefråga. När ni vinterförvarar dessa, använder ni sidostödet hela vintern eller är det rekommenderat att ha något depåstöd eller liknande när hojen står en längre tid?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Du kan flytta den nån decimeter varje månad. Det brukar jag glömma och märker inte av det. Tryck i lite extra luft inför vintern.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
NAAAAJ! Det var inte bra samuelmt. Jag funderar ofta på om man ska sticka ifrån polisen eller stanna. Jag vetisjutton hur jag skulle göra. Om farbor blå ser mig i 223 km/h så stannar jag nog inte iaf.

Nej det var verkligen inte bra speciellt när man behöver det i jobbet.. var på kvällen och tomt på e4an, dock hade nån civil mc gömt sig och sen följt efter och mätt upp mig i 190km/h :huvet så var bara erkänna. får se när domen kommer..
 

Puttson89

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha Mt-09
Nej det var verkligen inte bra speciellt när man behöver det i jobbet.. var på kvällen och tomt på e4an, dock hade nån civil mc gömt sig och sen följt efter och mätt upp mig i 190km/h :huvet så var bara erkänna. får se när domen kommer..
Den verkar det vara många som råkat ut för, en på jobbet blev också av med kortet av han:(
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Min kompis som körde hem min hoj igår upplevde den lite ostabil när han kom upp i 130-140km/h. Är det något ni känner igen? Självsvängningar påväg mot wobbling. Nu väger han 100 pannor och dämparna kanske inte är ställda för honom. Själv väger jag 75. Men som sagt, är mt09 ostabilare i högre farter än andra hojar?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Min kompis som körde hem min hoj igår upplevde den lite ostabil när han kom upp i 130-140km/h. Är det något ni känner igen? Självsvängningar påväg mot wobbling. Nu väger han 100 pannor och dämparna kanske inte är ställda för honom. Själv väger jag 75. Men som sagt, är mt09 ostabilare i högre farter än andra hojar?

Den är ju rätt hög, dvs en äkta gathoj å nästan som en motard så den blir lite ostabilare än fabriks "streetfighers". Å det dära när den vobblar/ormar sig är nog att dämparen inte höll måttet för din tyngre vän när han brassa på. Brukar bli så när man testar gamla hojar med kassa dämpare eller typ som när jag senast körde en triumph bobber som orma satan när man "bomba" med den :p

om man verkligen tycket sånt vobbel/ormandet är skrämmande så hade jag lätt satsat på en hagon/nitron eller något annat liknande 3eparts dämpare för 4-6k.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top