Yamaha MT-09

Erajk

Medlem
Gick med
29 Jun 2017
Ort
VARBERG
Hoj
Yamaha MT10 2017
ja jag håller på för fullt har flashat om den 3ggr redan men kör nog en vecka till åtminstone och loggar och flashar om tills ändringarna knappt märks. har även tagit bort fartspärren, höjt varvstoppen till 12000 och ändrat om så kylfläkten startar tidigare :)

http://www.woolichracing.com/produc...7-yamaha-mt-09-ecu-flashing.aspx#productTable

jag har kitet högst upp med bredbandslambda fick betala 6700 med frakt dock valde jag till nån adapter från smalbandslambda till bredbandslamda men var samma diameter på oem yamaha så den var onödig.

Vet att ecunleashed går på ca 5000kr men då blir jag utan hoj några dagar och nu kan jag flasha hojen hur många ggr jag vill och även använda detta till de flesta hojarna, om jag köper ny interface kabel och bin fil för cirka 1000kr :)

Nu råkar ju jag köra Z800 men har du hört mycket bra om ecu-unleached? Jag står i valet och kvalet om jag ska flasha min med deras programvara :) Det finns ett företag i Helsingborg som är agent för deras produkter.
Problemet med att det inte går att justera flashen sen förstår jag såklart :)
 

Erajk

Medlem
Gick med
29 Jun 2017
Ort
VARBERG
Hoj
Yamaha MT10 2017
Har för övrigt fått pris på 4995kr för att flasha ECU-Unleached.
Skickar jag min ECU till Hilltop Motorcycles i UK tar dom 3200kr + frakten av ECU fram och tillbaka.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Har för övrigt fått pris på 4995kr för att flasha ECU-Unleached.
Skickar jag min ECU till Hilltop Motorcycles i UK tar dom 3200kr + frakten av ECU fram och tillbaka.

Ja om du bor i närheten av helsingborg så går det ju bra jag är lite skraj att skicka iväg min ecu med posten med tanke på om den försvinner :/
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
yamaha HSB fixade min ecu flash. Voila och ingen toppfarts spärr längre :)
Personligen skulle jag aldrig skicka iväg min utomlands, då betalar jag hellre lite mer för sverige.
 

Erajk

Medlem
Gick med
29 Jun 2017
Ort
VARBERG
Hoj
Yamaha MT10 2017
Ja om du bor i närheten av helsingborg så går det ju bra jag är lite skraj att skicka iväg min ecu med posten med tanke på om den försvinner :/

Jag bor i Varberg. Så har inga problem med att ta mig till Helsingborg.
Kanske är värt dom extra pengarna för att veta att inget kan försvinna :)

Hade varit roligt att höra från någon som flashat sin cykel med deras programvara!
 

Erajk

Medlem
Gick med
29 Jun 2017
Ort
VARBERG
Hoj
Yamaha MT10 2017
yamaha fixade min ecu flash. Voila och ingen toppfarts spärr längre :)

Märkte du någon mer skillnad förutom att du nu kan köra ihjäl dig 40km/h snabbare? :hihi
På Z800 finns det restriktioner i 1-2a växeln som tydligen plockas bort. Ska göra stor skillnad sägs det :)
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Märkte du någon mer skillnad förutom att du nu kan köra ihjäl dig 40km/h snabbare? :hihi
På Z800 finns det restriktioner i 1-2a växeln som tydligen plockas bort. Ska göra stor skillnad sägs det :)

Tror du märker mer om du kör en MT09 som är äldre än årsmodell 16. Gasrespons och ryckhet var fixat inför 16 årsmodell. Möjligt att det blev en liten förbättring nu med ecu flash men verkligen ingen natt o dag skillnad. Men ändå skönt att veta att man inte kör en hoj med begränsningar. MT09 har ju begränsningar i 4-6 växeln, de tas bort med ecu flash till MT09.
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Hej!
En bekant till mig har precis köpt en 17 MT09 å vill nu ha ett helsystem med mkt ljud i och som ser bra ut på hojen. Tänkte jag skulle lyssna lite med er om ni har några bra tips. :)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Hej!
En bekant till mig har precis köpt en 17 MT09 å vill nu ha ett helsystem med mkt ljud i och som ser bra ut på hojen. Tänkte jag skulle lyssna lite med er om ni har några bra tips. :)
Akrapovic carbon har jag o är nöjd . Halva vikten + några kusar till. Gjorde ett klipp på blocket. Halva priset för ett demosystem.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
TERMIGNONI 12728924_1080924551939662_8086086351822954243_n.jpg detta helsystem har jag är nöjd :tummenupp
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
ja jag håller på för fullt har flashat om den 3ggr redan men kör nog en vecka till åtminstone och loggar och flashar om tills ändringarna knappt märks. har även tagit bort fartspärren, höjt varvstoppen till 12000 och ändrat om så kylfläkten startar tidigare :)

http://www.woolichracing.com/produc...7-yamaha-mt-09-ecu-flashing.aspx#productTable

jag har kitet högst upp med bredbandslambda fick betala 6700 med frakt dock valde jag till nån adapter från smalbandslambda till bredbandslamda men var samma diameter på oem yamaha så den var onödig.

Vet att ecunleashed går på ca 5000kr men då blir jag utan hoj några dagar och nu kan jag flasha hojen hur många ggr jag vill och även använda detta till de flesta hojarna, om jag köper ny interface kabel och bin fil för cirka 1000kr :)

Är den bunden till din hoj eller kan du flasha så många hojar du vill med samma kit?

Då kan du ju börja flasha åt andra på forumet för en liten peng.

//K
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Är den bunden till din hoj eller kan du flasha så många hojar du vill med samma kit?

Då kan du ju börja flasha åt andra på forumet för en liten peng.

//K

kan flasha alla hojar, men måste köpa en ny licens för varje hoj som jag ska flasha. kostar 100dollar tror jag
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
kan flasha alla hojar, men måste köpa en ny licens för varje hoj som jag ska flasha. kostar 100dollar tror jag

Hur gör du om du vill mappa in en hoj med rätt soppa mapp och tändkurva?

Är det smidigt om du har tillgång till dyno?

Har hört att vissa kör en powercommander när de mappar, och sedan flashar in det i ECUn med FT eller annat flashverktyg.

Kan ditt verktyg konvertera en powercommander fil?

Det där verkar fett!

Kan du aktivera quickshift och ta bort strypning också?

//K
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Hur gör du om du vill mappa in en hoj med rätt soppa mapp och tändkurva?

Är det smidigt om du har tillgång till dyno?

Har hört att vissa kör en powercommander när de mappar, och sedan flashar in det i ECUn med FT eller annat flashverktyg.

Kan ditt verktyg konvertera en powercommander fil?

Det där verkar fett!

Kan du aktivera quickshift och ta bort strypning också?

//K

har en logbox och en bredbandslambda (autotune) som loggar mitt afr värde medans jag kör, som jag sen kan öppna upp i woolich racing program och så gör den automatiskt ändringar för rätt afr värde som jag sedan laddar om ecu:n med :)
har ju quickshifter orginal men går nog att aktivera på dom äldre, ja strypningen är borttagen, höjt varvstopp till 12000 och ställt om så kylfläkten startar tidigare.
fast går ju även att ta den på dyno till nån som kan, då kan man ju även labba lite med tändningen :)
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
har en logbox och en bredbandslambda (autotune) som loggar mitt afr värde medans jag kör, som jag sen kan öppna upp i woolich racing program och så gör den automatiskt ändringar för rätt afr värde som jag sedan laddar om ecu:n med :)
har ju quickshifter orginal men går nog att aktivera på dom äldre, ja strypningen är borttagen, höjt varvstopp till 12000 och ställt om så kylfläkten startar tidigare.
fast går ju även att ta den på dyno till nån som kan, då kan man ju även labba lite med tändningen :)

Kan du styra quickshift funktionen också? Eller få den att autoblippa vid växlingar?

//K
 

MrJAM

Amatörfotograf
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha MT-09
Ni som har tail tidy, hur har ni löst problemet med att man blir dyngsur på ryggen vid regn?
För det var ju helv...e vad det stänker och jag vill köra även om det är blött på vägarna... :hihi
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ni som har tail tidy, hur har ni löst problemet med att man blir dyngsur på ryggen vid regn?
För det var ju helv...e vad det stänker och jag vill köra även om det är blött på vägarna... :hihi

Det är väl därför det sitter en "bakskärm" på motorcykeln original?

Har aldrig förstått mig på de som tar bort funktion för att det blir "snyggare" (?) särskilt när de upptäcker att det fanns där av en anledning... ;)

Annars får du leta en hugger eller juste stänka.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Kan du styra quickshift funktionen också? Eller få den att autoblippa vid växlingar?

//K

går att styra, men racetools måste köpas till för 435dollar så inget jag gjort eller har behov för,
här kan du läsa om du bläddrar ner:
http://www.woolichracing.com/produc...7-yamaha-mt-09-ecu-flashing.aspx#productTable

går att styra detta iaf:
Autoblipper
Launch Control
Pit Lane Limiter
Race Shift Pattern


La en beställning på nya däck igår då mina är sopslut och har snart gått 400mil, blev ett par metzeler m7rr som jag läst mycket gott om så får se hur det blir :D
 

Goreplay

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2013
Ort
nordöstra skåne
Hoj
Husqvarna Nuda 2012
Någon här som har den nyaste akra titan systemet som lyckats få bort killern? Borrade bort svetsloppan men den sitter fan ta mig som berget ändå..
 

RobinHoood

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2017
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha MT09 - 16
Hej!

Vad har ni för inställningar på era MT 09?
TCS av, 1 eller 2?
Mode A, Standard eller B?

Ni som gör clutch up för wheeling funkar det med TCS 1? eller kör ni med den av?

// Robin
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top