Yamaha MT-09

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Tackar! Väldigt trevlig hoj att köra, har inte hunnit mer än från firman och hem. Men semestern startar nästa vecka. ;) Sitter Akra helsystem på, så det låter inte helt fel heller.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Började semestern med en likadan hoj å färg som du, dock inget akra. Grattis! :tummenupp
 

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Tackar! Väldigt trevlig hoj att köra, har inte hunnit mer än från firman och hem. Men semestern startar nästa vecka. ;) Sitter Akra helsystem på, så det låter inte helt fel heller.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

Började även jag semestern med en likadan hoj å färg som du, dock inget akra. Grattis! :tummenupp
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
hur många mil har ni lyckas få ihop på era hojar i år? :D
min har rullat en bit över 160mil och ska in på sin första service imorgon :tummenupp
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Min har bara knappt 50 mil än sålänge . Har bara pendlat till jobb o gym hittills, ingen nöjes körning. Men snart börjar ju semestern!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
hur många mil har ni lyckas få ihop på era hojar i år? :D
min har rullat en bit över 160mil och ska in på sin första service imorgon :tummenupp

Återkommer efter helgen när det ska rullas en 90mil ;)

Men fick ihop en 600mil förra året och då hade jag bara ett par månader på mig så bör ju klå det utan större problem :)
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
140 mil har min gått och ska in på service på torsdag nästa vecka.

Min längsta resa hittils i mil räknat är till Stockolm och lite förbi ( från Västerås) och tillbaka så ca 2 x 22 mil ( köpte en liten bil( Audi A1)). Klart jobbigt att ligga i 130-210 med fladdrande gortexställ. Har nu köpt en Dainese super fast jacka som förändrade körupplevelsen totalt. Vindljud försvann, fladdrande försvann, instabilitet försvann och hela hojen går nog nu ännu snabbare. Trodde inte en jacka kunde göra så mycket.

Annars har min längsta tur på hojen i streck varit 2,5 timmar i lite mysåkande. Började känna lite i rumpan då men absolut inget outhärdligt.

självklart menade jag ju 110 till 130... 210 skulle ju vara alldeles för snabbt?
 
Last edited:

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Gjorde en liten mini video hur det låter med nya M4 systemet(baffle i), dock ingen dedikerad mikrofon :/ Tänkte väl slänga ihop en mer ingående video med bättre ljud, fly-by's och allt det där. Enjoy!

 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
a07f316e518b8c37df19069f2e2bede7.jpg


Tog bort den där fula stickern på tanken.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Tjena! någon som flashat sin mt-09 själv? tänkte om någon har en mapp att dela med sig av som utgångspunkt helst 16-17 med akra utan dbkiller.
Har köpt ett woolich racing flash tool med autotune och måste då koppla bort lambda sensorn för att få plats över till bredbandslambdan.
Så vet ej hur den går utan lambda på orginalmapp så hade varit bra att ha en bättre utgångspunkt :)
 

RobinHoood

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2017
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha MT09 - 16
Tja!

Är det någon här som har Belly pan på sin mt09?
Vart beställde ni ifrån isf?
Finns dom i alla möjliga färger?
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Är det någon som köpt andra backspeglar till sin MT09?
Funderar på dessa http://www.ebay.com/itm/1-Pair-7-8-22mm-Motorcycle-Rear-View-Black-Handle-Bar-End-Side-Rearview-Mirrors-/112330280971?epid=22003947157&hash=item1a2768100b:g:15gAAOSwTuJYwVtW&vxp=mtr.
Tycker det är lite svårt att se bakom mig så man får vrida på sig och hålla på för att se förbi axlarna/armarna. Dessa kommer lite längre ut så det borde gå lättare.

Någon som hittat ännu snyggare styrändesbackspeglar?

Någon som fixat usb-adapter på sin 2017?
 
Last edited:

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Är det någon som köpt andra backspeglar till sin MT09?
Funderar på dessa http://www.ebay.com/itm/1-Pair-7-8-22mm-Motorcycle-Rear-View-Black-Handle-Bar-End-Side-Rearview-Mirrors-/112330280971?epid=22003947157&hash=item1a2768100b:g:15gAAOSwTuJYwVtW&vxp=mtr.
Tycker det är lite svårt att se bakom mig så man får vrida på sig och hålla på för att se förbi axlarna/armarna. Dessa kommer lite längre ut så det borde gå lättare.

Någon som hittat ännu snyggare styrändesbackspeglar?

Någon som fixat usb-adapter på sin 2017?

Just backspeglarna är jag helt OK med original, men de du länkade såg ju rätt trevliga ut. Har köpt USB kittet men inte installerat än.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Hej idag har jag installerat mitt woolich racings flash kit på hojen och även några tillfälliga blinkers bak då jag blev less på orginal och verkar gå segt att få ut baklyse med inbyggda blinkers på marknaden, detta får duga tillsvidare.
blev några 40kronors led stripes :)

en video och lite bilder:
https://www.youtube.com/watch?v=qZZNeJKh5gM



 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Hur har det gått med flashningen?

Vad har kittet kostat, och vad ingår?

//K
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
ja jag håller på för fullt har flashat om den 3ggr redan men kör nog en vecka till åtminstone och loggar och flashar om tills ändringarna knappt märks. har även tagit bort fartspärren, höjt varvstoppen till 12000 och ändrat om så kylfläkten startar tidigare :)

http://www.woolichracing.com/produc...7-yamaha-mt-09-ecu-flashing.aspx#productTable

jag har kitet högst upp med bredbandslambda fick betala 6700 med frakt dock valde jag till nån adapter från smalbandslambda till bredbandslamda men var samma diameter på oem yamaha så den var onödig.

Vet att ecunleashed går på ca 5000kr men då blir jag utan hoj några dagar och nu kan jag flasha hojen hur många ggr jag vill och även använda detta till de flesta hojarna, om jag köper ny interface kabel och bin fil för cirka 1000kr :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top