Yamaha MT-09

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Har beställt följande till min 2016

tailtidy (P&G)
M4 slipon
vindruta
led blinkers
12v uttag
usb adapter

Får duga för ett tag iaf, blir nog att fixa en ny baklampa, broms & kopplingshandtag m.m. Så blir att pilla med detta i nya garaget när allt landat om någon vecka :D
 

Rsdea

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2017
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha MT09 2016 Yamaha yzf R1 2000
Fick hem lite grejer idag som genast åkte på ! Liten ruta men funderar på lacka den svart på insidan så den ej är transparant. Sen nytt kopplings & bromshandtag. CNC frästa som är ställbara och vikbara om man välter hojen !







 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Fick hem lite grejer idag som genast åkte på ! Liten ruta men funderar på lacka den svart på insidan så den ej är transparant. Sen nytt kopplings & bromshandtag. CNC frästa som är ställbara och vikbara om man välter hojen !








ser bra ut! :) Du har likadana ebay handtag som mig :D
angående rutan så lacka jag min flyscreen med plastidip på insidan av rutan blev jävligt bra och går att ta bort om man nu skulle vilja det/misslyckas med lackningen :)
20170427_180825red.jpg
 
Last edited:

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Fick hem lite grejer idag som genast åkte på ! Liten ruta men funderar på lacka den svart på insidan så den ej är transparant. Sen nytt kopplings & bromshandtag. CNC frästa som är ställbara och vikbara om man välter hojen !

Hehe samma ruta jag har beställt :)

Handtagen såg ju trevliga ut!
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
De där broms och kopplingshantagen skulle jag vilja ha till min 2017. Har du någon länk?

Har nu kollat på ebay och det finns ju massor. De som det står tracer på... passar de till vanliga mt-09 också?
 
Last edited:

Rsdea

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2017
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha MT09 2016 Yamaha yzf R1 2000
ser bra ut! :) Du har likadana ebay handtag som mig :D
angående rutan så lacka jag min flyscreen med plastidip på insidan av rutan blev jävligt bra och går att ta bort om man nu skulle vilja det/misslyckas med lackningen :)
View attachment 437537

Jag köpte allt mitt på wish för ca 580:- så det va helt överkomligt.
Riktigt fin finish på handtagen faktiskt !
Sökte bara på mt09 på wish appen. Kvalitén känns kanon och man kan justera båda handtagen efter hur långa fingrar man har.
 
Last edited:

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Jag köpte allt mitt på wish för ca 580:- så det va helt överkomligt.
Riktigt fin finish på handtagen faktiskt !
Sökte bara på mt09 på wish appen. Kvalitén känns kanon och man kan justera båda handtagen efter hur långa fingrar man har.

Hmm kanske dags att kolla in den där jäkla wish appen :p La precis en beställning på ebay på samma handtag dock.

Vad var leveranstiden?
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
Hur långa är ni som glider runt på denna hoj?
Var och provsatt en 2017 modell under helgen och med mina 191cm kändes den tyvärr för liten :(
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Snygga handtag, vad heter dom? Hur är kvalitén ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

De där broms och kopplingshantagen skulle jag vilja ha till min 2017. Har du någon länk?

Har nu kollat på ebay och det finns ju massor. De som det står tracer på... passar de till vanliga mt-09 också?


Tycker det är bra kvalite på dom med tanke på priset :)
här är länk om ni är intresserade.
http://www.ebay.com/itm/8-color-Ext...m5b32f960a9:m:ma_diVa7c9i1eV9WY693-_g&vxp=mtr
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Hur långa är ni som glider runt på denna hoj?
Var och provsatt en 2017 modell under helgen och med mina 191cm kändes den tyvärr för liten :(
Den är ganska låg men ändå helt OK för mig som är 181 cm. Man kan köpa en annan sadel så får man upp sitthöjden lite. tex Yamahas komfortsadel är högre. Har sett en äldre herre förut på just 191 cm som ändå tyckte att den kändes OK men det är väl olika hur man känner.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Hur långa är ni som glider runt på denna hoj?
Var och provsatt en 2017 modell under helgen och med mina 191cm kändes den tyvärr för liten :(

Tyckte själv att den var aningen låg först, har bytt till ST-sadel som gör att man kommer upp lite. Nu är sittställningen helt perfekt!
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Var på lokala Yamaha återförsäljaren idag och sa att jag hade missljud från kedjespännaren, de ville lägga två timmar på felsökning för att lyssna om den rasslade?! Skulle alltså fått betala 1300 för en av timmarna, sa nej tack kan köpa en manuell kejdespännare för det priset. Är det så det brukar gå till med garantiärenden? 300 mil har hojen gått btw...
 

FrökenA

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR650F, 2017
Hur långa är ni som glider runt på denna hoj?
Var och provsatt en 2017 modell under helgen och med mina 191cm kändes den tyvärr för liten :(

Jag är 160 cm - den här hojen passar mej perfekt!! :yoparty :tummenupp :kär
(ja...med lite högre sula på mc-stövlarna så att jag når ner till marken förstås... :lol )
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Härligt vrål det blir på hojen med Akra blåset och ett KN filter. Ecu flash gjorde även min växellåda mer lättväxlad vid fullgas (konstigt nog). Tror även gasen blev rappare, känns som den svarar snabbare än tidigare.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Var på lokala Yamaha återförsäljaren idag och sa att jag hade missljud från kedjespännaren, de ville lägga två timmar på felsökning för att lyssna om den rasslade?! Skulle alltså fått betala 1300 för en av timmarna, sa nej tack kan köpa en manuell kejdespännare för det priset. Är det så det brukar gå till med garantiärenden? 300 mil har hojen gått btw...

konstigt min var inne för samma sak rasslade klagade dom sa att jag skulle komma in ,då slutade det rassla så klart,men dom kunde spänna den sa dom,samt kommer det igen att jag hör att den rasslar så är det bara komma in så byter dom den fick jag till svar, är en årsmodell 14 men inte hört något rassel mer från den.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top