Yamaha MT-09

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag vet inte omfattningen av kontrollen. Men jag tänker iaf erfterdra mitt styre/fäste innan körning. Hoppas bara man får lånehoj om de vill behålla min över natten. Annars får de vänta till hösten när den ska in på 2:a service.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Ouch. Så vad är åtgärden? In till verkstad o byta delar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Boka tid så gör de det gratis.
Tror dock inte styret lossnar, har inte varit några incidenter. Är någon färg som gör att muttrar kan *lossna* typ. Men som sagt är bara en säkerhetsåtgärd. Kör på som vanligt vetja :)
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Boka tid så gör de det gratis.
Tror dock inte styret lossnar, har inte varit några incidenter. Är någon färg som gör att muttrar kan *lossna* typ. Men som sagt är bara en säkerhetsåtgärd. Kör på som vanligt vetja :)

Ja min hoj är ju inte levererad ännu så det borde ju vara åtgärdat innan leverans. (Hoppas jag)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Det är alltså kört att få tag på en ny svart 2017? :(
Nej men alla som nu kommer in i juni är redan sålda. Det är inte många som kommer in i sverige heller. Yamaha Västerås skulle få tre st varav en är min och de andra två är som sagt redan sålda. Sen kommer det väl några runt om i landet men om man vill ha 2017 detta år lär man beställa nu och hoppas på det bästa. Ändra färger finns det fler av... det är just svart som gått åt överallt i hela europa.
 

Rsdea

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2017
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha MT09 2016 Yamaha yzf R1 2000
Ni som åker Mt09 , kör ni vanlig integralhjälm eller hybrid ? Har båda men har lite beslutsångest vilken som passar bäst till hojen :tungan
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ni som åker Mt09 , kör ni vanlig integralhjälm eller hybrid ? Har båda men har lite beslutsångest vilken som passar bäst till hojen :tungan

Så du är mer oroad över hur du ser ut när du kör än hur bekväm / säker / tyst du upplever att hjälmen är?
 
Last edited:

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Ni som åker Mt09 , kör ni vanlig integralhjälm eller hybrid ? Har båda men har lite beslutsångest vilken som passar bäst till hojen :tungan

Kör med den du tycker är bäst. Jag kör med integralhjälm och IDAG VAR FÖRSTA GÅNGEN jag åkte på min nya MT-09. SÅ JÄVLA GLAAAAAD :tungan:yoparty:):D:D:D:rofl:lol:kär:kär:kär:kär:rock:rock

Den är det jag hoppades på och till alla motor modsen ( A STD och B ) har sin fina funktion. När jag körde på grus så var det himla skönt med B och när man körde lite lagom fort så var det bra med STD och när man ville köra helt galet så passade A jäkligt bra. Sorry lite oftopic men jag är bara så himla glad.
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
helt ny mt09 2017 liten.jpg
Nya hojen direkt utanför handlaren.
Det som inte är orginal är: Fly screen, hantagsvärmare, lilla svingregskyltshållaren, blinkers fram och bak och tankpaden. Blir väl nytt avgassystem snart och nya broms- och kopplingshantag. Sen kanske passagerarpinnarna åker med... vi får se hur sugen frugan blir på att åka med.
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
View attachment 437463
Nya hojen direkt utanför handlaren.
Det som inte är orginal är: Fly screen, hantagsvärmare, lilla svingregskyltshållaren, blinkers fram och bak och tankpaden. Blir väl nytt avgassystem snart och nya broms- och kopplingshantag. Sen kanske passagerarpinnarna åker med... vi får se hur sugen frugan blir på att åka med.

Grattis! Funderar själv på ungefär samma setup som dig, men jag kommer troligtvis ta den större skärmen. Shit vad man längtar alltså


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Rsdea

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2017
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha MT09 2016 Yamaha yzf R1 2000
En bild på min pärla från 2016. Har beställt en liten ruta och tail tidy som ska på så fort det kommer hem !
Riktigt nöjd med hojen !
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
En bild på min pärla från 2016. Har beställt en liten ruta och tail tidy som ska på så fort det kommer hem !
Riktigt nöjd med hojen !
Den är superfin nu men kommer bli asgrym med tail tydyn. Jag är ett fan av dämpare i guld. Hade jag på min gamla helsvarta Yamaha 600 TTR.
 

Rsdea

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2017
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha MT09 2016 Yamaha yzf R1 2000
Beställde på wish från Kina för 280kr:tungan

 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top