Yamaha MT-09

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Ska du köpa en MT-09 Så köp för guds skull en 2017! Den har en förbättrad framgaffel, och nytt på modellen är även quickshifter och slirkoppling! Dessutom är den riktigt läcker med! :) :tummenupp

View attachment 435053

View attachment 435054

Instämmer, Ser fin ut! Ska läsa reportaget i Bike om den ikväll. Dock så är en flång ny över min budget! :rofl
Men om något år eller två..:fakta

EDIT: Den blåa är fan SJUKT snygg!!!:kär:kär
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Instämmer, Ser fin ut! Ska läsa reportaget i Bike om den ikväll. Dock så är en flång ny över min budget! :rofl
Men om något år eller två..:fakta

EDIT: Den blåa är fan SJUKT snygg!!!:kär:kär

Aha förstår! Men kan isåfall lugna dig med att jag inte upplevde några större problem med framgaffeln på min 2014. Då pressade jag den ändå rätt bra på småvägarna! Däremot så tycker jag en lite mjukare fjädring är att föredra på våra dåliga svenska småvägar!

Sålde min Ducati Diavel pga att jag inte stod ut med den hårda fjädringen!
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Aha förstår! Men kan isåfall lugna dig med att jag inte upplevde några större problem med framgaffeln på min 2014. Då pressade jag den ändå rätt bra på småvägarna! Däremot så tycker jag en lite mjukare fjädring är att föredra på våra dåliga svenska småvägar!

Sålde min Ducati Diavel pga att jag inte stod ut med den hårda fjädringen!

Ku att höra! Är riktigt sugen på våren nu, så jag få provköra några exemplar :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ku att höra! Är riktigt sugen på våren nu, så jag få provköra några exemplar :)

Det är en grymt rolig hoj, tror inte du kommer bli besviken! Av alla hojar jag ägt så är nog MT-09 den jag saknar mest och nu när jag fick se den nya så blev man inte mindre sugen på att äga en igen! :tungan

Men tyvärr har jag inte råd att köpa en till hoj då jag nyss köpt en ny Husqvarna 701 enduro som även den är en grymt rolig hoj! :yoparty
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
akra.jpg


:)
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Boom!
Great minds osv..
Vart lite osäker på rutan.. Måste nog se den på innan jag lyfter en själv.
När ska du plocka den?

så ser den ut med den rutan jag beställt och akrat är ju med där också :) https://www.youtube.com/watch?v=YmiCO3zsC7c ska även köpa till dom där kylar ''skydden'' som sitter vardera sida om kylaren då jag inte riktigt tycker om plastbiten som sitter där orginal :)

Ska hämtas i mars någon gång :D
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Damn va mycket trevligare den ser ut än den gmla mt09 Nu behöver de bara göra nått åt tanken å bakbartiet som bara avslutar så dära tvärt med baklampan. typ ha tanken under sadeln som på gamla hypermotard. Men shit, blir fasiken en provtur på en sån i år iaf.

Tar tebax det ang hur stjärten e designad. ser ju helt ok ut jue, lite av bmw s1000r jue.
 
Last edited:

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Någon som gjort ECU unleashed på sin hoj? eller bytt luftfilter tex från K&N?
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vilken makalöst dålig fotograf som vinglar fram o tillbaka, åt alla håll. Man blir ju sjösjuk.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Någon som gjort ECU unleashed på sin hoj? eller bytt luftfilter tex från K&N?

Vet du vart man kan göra ecu flash på 16 modellen? min plan är att byta till k&n filter+modda luftburken+ejk fuelcontroller och blockoff plates. har gpr rör sen tidigare men misstänker att den går för leant redan från början så därför bör man kunna fixa det med ejk men om det finns någon som flashar för en rimlig peng är det ju bättre


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Vet du vart man kan göra ecu flash på 16 modellen? min plan är att byta till k&n filter+modda luftburken+ejk fuelcontroller och blockoff plates. har gpr rör sen tidigare men misstänker att den går för leant redan från början så därför bör man kunna fixa det med ejk men om det finns någon som flashar för en rimlig peng är det ju bättre


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Yamaha i Helsingborg har sagt att de kan göra ecu flash åt mig. Kostar 4995 kr.
Luftfilter K&N kostar 741 kr + 250 kr för arbete.

Min hoj är från 2016.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Yamaha i Helsingborg har sagt att de kan göra ecu flash åt mig. Kostar 4995 kr.
Luftfilter K&N kostar 741 kr + 250 kr för arbete.

Min hoj är från 2016.

ok! har hittat ejk plus k&n filter för ca 3400 med frakt och tull på ebay! 6000 för flash och filter känns lite dyrt! får se hur man gör och vad plånkan tillåter


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
ok! har hittat ejk plus k&n filter för ca 3400 med frakt och tull på ebay! 6000 för flash och filter känns lite dyrt! får se hur man gör och vad plånkan tillåter


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vcyclenut i amerikat flashar för 200 dollars. Väldigt bra rykte, men tull tillkommer sannolikt, och sen är det hur trygg man känner sig att skicka iväg sin ecu halvvägs runt jorden

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

swip

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT 09 -2017
så ser den ut med den rutan jag beställt och akrat är ju med där också :) https://www.youtube.com/watch?v=YmiCO3zsC7c ska även köpa till dom där kylar ''skydden'' som sitter vardera sida om kylaren då jag inte riktigt tycker om plastbiten som sitter där orginal :)

Ska hämtas i mars någon gång :D

Fan va fett!
Ja, den rutan såg riktigt bra ut på måste jag säga!
Blir nog en sån iallafall..
Mailade precis min handlare och kollade vad han kunde hitta på för pris för komfortsadeln också.
Återkommer när han har svarat.

Kul ju!
Jag tänkte plocka min i slutet på April. Tror du det är åkväder redan i Mars alltså?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top