Yamaha MT-09

bautin3

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2015
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT 09 -15
Har som sagt installerad fuelmod, avverkat 20 mil å visst fan är det skillnad.
Fortfarande lite ryckig och gasen är fortfarande lite väl av/på men totalt sett så går den mycket bättre.

Av/på gasen blir jag nog kompis med med lite mer träning. Är ju samtidigt den snabba responsen som ger det härliga axet :brynad

Nu är cykeln mycket roligare, lättare och mjukare att köra men med samma härlig bett.

Stort tack för tipset Noos!
 
Last edited:

Noos

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2014
Ort
Örebro
Hoj
2004 Suzuki SV1000N, 2014 MT09 Orange
Varsågod!
Man vänjer sig sen med tiden också. Jag har avverkat ca 300 mil nu och helt frälst av cykeln. Underbar känsla när den reser sig på gas på 3:an sådär lagom kontrollerat. Var inne i Örebro igår och kryssade mellan skurarna, körde B-läget eftersom det var ganska blött på vägbanan, Till min förvåning lyfte den framhjulet på 3:an även i B-läget:yoparty
 

bautin3

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2015
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT 09 -15
Man blir glad! :kär

Snart dags för 100-mils service (görs i Västerås för 1700). Beställt ny ruta samt tankpad samt snaart inkörd. Så snart kan man släppa lös ordentligt..

Ha ha.. egentligen är jag alldeles för gammal för att tycka att det här är så roligt som jag gör, men det skiter jag i. :D
 

DonTobbe

DonTobbe
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2014 Yamaha MT-09
Hej, jag satt och tänkte oxå på det med att det rycker vid på/av men hur blir det om man installerar power comander då ? kan man ha både (fuelmod) ? var i sig själv gör ju nytta så sätt men tänkte om man mappar om power comandern till samma som fuelmoden ? :)

Jag har tänkt byta avgassystem till Carbone från Akra. och installera powercommander, byta filter.
 

Nisbel

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Power commander skickar med en egen O2-optimizer, liknande den från Kevxtx men inte riktigt lika bra.
Eftersom ingen kan komma åt att göra ändringar i closed loop, så måste signalen från lambdan justeras innan ecu:n.

Har båda två hemma, men kommer att köra med den från Kevxtx...
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Hej, jag satt och tänkte oxå på det med att det rycker vid på/av men hur blir det om man installerar power comander då ? kan man ha både (fuelmod) ? var i sig själv gör ju nytta så sätt men tänkte om man mappar om power comandern till samma som fuelmoden ? :)

Jag har tänkt byta avgassystem till Carbone från Akra. och installera powercommander, byta filter.
kör du original avgassystem nu?
 

DonTobbe

DonTobbe
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2014 Yamaha MT-09
Power commander skickar med en egen O2-optimizer, liknande den från Kevxtx men inte riktigt lika bra.
Eftersom ingen kan komma åt att göra ändringar i closed loop, så måste signalen från lambdan justeras innan ecu:n.

Har båda två hemma, men kommer att köra med den från Kevxtx...



Oooki, men skulle man kunna ha power commander och O2´n från Kevxtx ? undra om mappningen kommer bli riktig då ?:confused::confused:
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
jepp just nu är allt original. kör en 2014 modell. ska se om de kan mapps om den till 2015 års mappning innan jag gör några ändringar.

ok , har mappat om min 14 till 15 års mapp ,blev en grym skillnad är väldigt nöjd :)
 

persalls

Ny medlem
Gick med
11 May 2015
Ort
Vellinge
Hoj
Suzuki gsx-r 7:11 - 88
Borra hål i original avgas?

Ok :) Borrat 1 13mm men skall borra fler. På Mt-07 har vi borrat 4st 9mm. Låter gott men skall även där bli något till.

Hej! Har du någon bild eller kan göra en liten skiss? Min är ju så tyst att jag knappt hör den själv?

Mvh Per
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Någon som vet hur KevXTs mod ser ut innuti? Jag vill minnas att jag läst att det bara är en potentiometer, eller ett mostånd som sitter istället för lambdan. Kan detta stämma?
 

Lasseihamre

Medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Söderhamn
Hoj
2014 Yamaha MT-09
ok , har mappat om min 14 till 15 års mapp ,blev en grym skillnad är väldigt nöjd :)

Har också fått min 14 mappad till 15 års mapp. Original i övrigt. Nu upplever jag inga problem alls. Har varit på Gelleråsen torsdag-lördag och kört SMC kurs på banan. Lugn och fin gaskontroll bara så är det inga bekymmer. Hojen i övrigt också perfekt för bana. Det var tre mycket roliga och lärorika dagar:):):). Vart var ni andra? Jag var den ende med MT-09.
 

bautin3

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2015
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT 09 -15
Har någon testat throttle tamer, antingen om man gjort det själv eller köpt? Till exempel G2 throttle tamer?
 

W-rider

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2013
Ort
Sala
Hoj
Yamaha MT09
ok , har mappat om min 14 till 15 års mapp ,blev en grym skillnad är väldigt nöjd :)

Har också fått min 14 mappad till 15 års mapp. Original i övrigt. Nu upplever jag inga problem alls. Har varit på Gelleråsen torsdag-lördag och kört SMC kurs på banan. Lugn och fin gaskontroll bara så är det inga bekymmer. Hojen i övrigt också perfekt för bana. Det var tre mycket roliga och lärorika dagar:):):). Vart var ni andra? Jag var den ende med MT-09.

Hur mycket kostar det att mappa från 14 till 15?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top