Yamaha MT-09

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Finspång
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
En träff i sommar hade varit skitkul! Jag är på!!

Då är vi 3st MT09 med Deep Armor färgen som vill ha en träff :D

Nu är jag så sjukt sugen på vår!!! Inte kört hojen 1meter :( bara torrgasat i garaget haha.

Vad tycker ni om Shoei NXR Brigand hjälmen. Jag är helt såld och ska införskaffa den när jag hittar den till ett bra prid :D

http://scontent-b.cdninstagram.com/...-15/10623745_343400052498022_1611954631_n.jpg

https://www.shoei.com.au/sc_images/products/1305_image.jpg
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Då är vi 3st MT09 med Deep Armor färgen som vill ha en träff :D

Nu är jag så sjukt sugen på vår!!! Inte kört hojen 1meter :( bara torrgasat i garaget haha.

Vad tycker ni om Shoei NXR Brigand hjälmen. Jag är helt såld och ska införskaffa den när jag hittar den till ett bra prid :D

http://scontent-b.cdninstagram.com/...-15/10623745_343400052498022_1611954631_n.jpg

https://www.shoei.com.au/sc_images/products/1305_image.jpg

Ja våren är alldeles för långt bort tyvärr! Jag har kört min ca 50mil av inkörningen men kan knappt bärga mig tills jag kan köra den precis som jag vill! :yoparty Ändå är det klart den roligaste hoj jag haft!

Hjälmen var förresten skitläcker!
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Då är vi 3st MT09 med Deep Armor färgen som vill ha en träff :D

Nu är jag så sjukt sugen på vår!!! Inte kört hojen 1meter :( bara torrgasat i garaget haha.

Vad tycker ni om Shoei NXR Brigand hjälmen. Jag är helt såld och ska införskaffa den när jag hittar den till ett bra prid :D

http://scontent-b.cdninstagram.com/...-15/10623745_343400052498022_1611954631_n.jpg

https://www.shoei.com.au/sc_images/products/1305_image.jpg

Shoei äger!
Jag tycker att denna tråd att grymt skön :) Ni är väldigt aktiva här och dom flesta av er verkar vara väldigt nöjda. Jag fattar inte varför det kryllade av begagnade MT09 i somras:confused:
 

Nisbel

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Schysst! Va blir det för färg på sakerna?

Själv ska jag göra en Deep Armor Street Rally version av min. Vad tror du om det? Har redan bytt sömmen på sadeln från röd till svart och ska snart lackera plast detaljerna till Deep Armor samt lägga på den vita och silvriga randen på framkåpan av SR kittet.

Låter riktigt trevligt, ser fram emot att se den på vägarna runt Norrköping i sommar.

Har inte bestämt för nån färg riktigt än, gillar Deep Armor som den är nu. Men funderar på Pearl White eller nåt åt det hållet.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Shoei äger!
Jag tycker att denna tråd att grymt skön :) Ni är väldigt aktiva här och dom flesta av er verkar vara väldigt nöjda. Jag fattar inte varför det kryllade av begagnade MT09 i somras:confused:

Instämmer Shoei är riktigt bra! Och visst är det kul med trådar där det är lite aktivitet, speciellt när det handlar om ens hojmodell! :rock
 

Nisbel

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Kan för övrigt bara instämma om Shoei, kanonbra hjälmar. Iallafall om man har den nordiska lite mer ovala skallen.Kör med en XR-1100 El Capitan, föregångaren till NXR.
 

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Finspång
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Låter riktigt trevligt, ser fram emot att se den på vägarna runt Norrköping i sommar.

Har inte bestämt för nån färg riktigt än, gillar Deep Armor som den är nu. Men funderar på Pearl White eller nåt åt det hållet.

Har du en MT09 i färgen Deep Armor? Du råkar inte känna en person som heter Tommy Lagrén ifrån Finspång?

Detta va det bästa jag kunde få ihop i Photoshop :(

Såg nu att du är ifrån Norrköping :D Då hoppas jag vi ses :D

Kunde inte göra bättre än detta i photoshop. Men man får ett hum om hur det kommer se ut.

Ser att jag har satt streckena fel också. Dags att gå och lägga sig. Gjorde om dom 2 ggr men ändå lyckades jag välja fel sidor på dom haha.

 
Last edited:

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Finspång
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Instämmer med 2Wheeldrive. Sjukt bra tråd där vi är aktiva. Jag kollar mailen hela tiden för updateringa i denna tråd.
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Yamaha MT09, inget vidare skön att köra enligt mig, men men smaken brukar ju vara som baken :arsele

God Hjul :zpy
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Har du en MT09 i färgen Deep Armor? Du råkar inte känna en person som heter Tommy Lagrén ifrån Finspång?

Detta va det bästa jag kunde få ihop i Photoshop :(

Såg nu att du är ifrån Norrköping :D Då hoppas jag vi ses :D

Kunde inte göra bättre än detta i photoshop. Men man får ett hum om hur det kommer se ut.

Ser att jag har satt streckena fel också. Dags att gå och lägga sig. Gjorde om dom 2 ggr men ändå lyckades jag välja fel sidor på dom haha.


Det där såg ju riktigt snyggt ut! (Trots felvända linjer) ;) vill med ha!!
 

K-JACK

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2014
Ort
Skövde
Hoj
husqvarna 701 SM
Gött så det blev en MT09:tummenupp:) vi får ta en tur i sommar bor i Ulricehamn :)



Det var svårt att inte köpa den.. Efter att man fick klämma lite :tungan.


Ge oss bara väder snabbt så ska det åkas!:tummenupp

- - - Updated - - -

Då är vi 3st MT09 med Deep Armor färgen som vill ha en träff :D

Nu är jag så sjukt sugen på vår!!! Inte kört hojen 1meter :( bara torrgasat i garaget haha.

Vad tycker ni om Shoei NXR Brigand hjälmen. Jag är helt såld och ska införskaffa den när jag hittar den till ett bra prid :D

http://scontent-b.cdninstagram.com/...-15/10623745_343400052498022_1611954631_n.jpg

https://www.shoei.com.au/sc_images/products/1305_image.jpg


Snygg!. Köp köp !:smasha
 

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Finspång
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Vill passa på att önska alla som gillar MT-09 en riktigt
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
MVH Per

Tomten kom en dag tidigare i år! Yes mitt älskade Akra. Jag älskar designen. Hur nöjd som hehelst och 10500kr får man vara nöjd med för ett nytt system :) Nu ska det mekas i mmellandagarnasp man får höra den sköna sången. God Jul på er alla!
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Nice antingen blir det ett sånt för mig oxå i vår sommar :hej
 

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Ort
Älmhult
Hoj
2006 KTM Superduke
Tjena
Fungerat länge på en mt-09. Valet står mellan det eller superduke 1290. Jäkla pris skillnad. Var och klämde och kände på en igår och den faller mig helt i smaken och bra mycket bättre förutsättningar för att slänga på lite packväskor och liknande. Idag har jag en superduke 990 som är ombyggd till en r vilket betyder att packväskor bara är och glömma. Tok gillar hojen men endå sugen på något nytt. Nu till egentligen den ända frågan. Hur är den att få upp på slangen. Och då från 90 och uppåt. Efter 100 med min så får jag kämpa rätt bra för att få upp den. Hur upplever ni mt09an.
 

Pellehbg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Billesholm samt varannan vecka med lille Olle
Hoj
BMWR 1200 GS Adventure 2018
Jag är med på en ev träff någonstans i Sverige det verkar ju som Deep Armour är de som vill mest*L*:banana
GreenDragon.
Du får ett mail efter nyår samt så kan du gå in o kolla då du skall köra en KNIX med SMC Skåne så du får testa o lära känna din hoj bättre.
Den är askul på kurserna som jag kör både på KNIX (gokartbanor) o BKK (Ring Knutstorp, Falkenberg o andra stora banor)
 

K-JACK

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2014
Ort
Skövde
Hoj
husqvarna 701 SM
Tomten kom en dag tidigare i år! Yes mitt älskade Akra. Jag älskar designen. Hur nöjd som hehelst och 10500kr får man vara nöjd med för ett nytt system :) Nu ska det mekas i mmellandagarnasp man får höra den sköna sången. God Jul på er alla!



Exakt sånt jag vill ha :). Har nog inte varit så snäll så tomten kommer två gånger men i sommar så får det bli ett!:banana. Lägg gärna upp ett klipp på resultatet sen:)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag är med på en ev träff någonstans i Sverige det verkar ju som Deep Armour är de som vill mest*L*:banana
GreenDragon.
Du får ett mail efter nyår samt så kan du gå in o kolla då du skall köra en KNIX med SMC Skåne så du får testa o lära känna din hoj bättre.
Den är askul på kurserna som jag kör både på KNIX (gokartbanor) o BKK (Ring Knutstorp, Falkenberg o andra stora banor)

Ja det verkar som att det skulle kunna bli en drös med Deep Armour som ses till sommaren iallafall! :) Jag har ju Sedea så jag får nog köra försiktigt på kurserna! ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top