Yamaha MT-09

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
I ditt läge hade jag bara accepterat det jag beställt, men är ändå glad att igen äntligen få läsa att det finns ett sug efter hojar som är större än vad man kan leverera.

Jag har inte beställt den, lite missförstånd. Och jag skulle aldrig accepterat en annan färg en den jag hade beställt heller, helt sjukt att de kan säga så överhuvudtaget.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag har inte beställt den, lite missförstånd. Och jag skulle aldrig accepterat en annan färg en den jag hade beställt heller, helt sjukt att de kan säga så överhuvudtaget.

Håller med, mycket märkligt resonemang.
Du har ju pengarna, och är trots allt kund.
Man borde ju göra allt för att tillmötesgå ditt behov, och din önskan.
Nä, bestäm färg, så får dom en chans att fixa det.
Jag tror ju inte att dom bara får en "påse" med hojar, utan dom vet precis hur många av vilka färger som kommer, så ett besked måste kunna ges så fort dom fått sin tilldelning.
Och då står du överst på "önskelistan" :yoparty
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tycker det låter märkligt med försäkringen hos Svedea om de nu tom har en märkesförsäkring med Yamaha. Jag har min ST3 försäkrad där och det är ju i princip samma motorcykel minus några hästar. Det är alltså ingen märkesförsäkring och jag är 35 bast och bor mitt i Malmö. Man kan ju tycka att en märkesförsäkring borde dra ner priset en aning?
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Håller med, mycket märkligt resonemang.
Du har ju pengarna, och är trots allt kund.
Man borde ju göra allt för att tillmötesgå ditt behov, och din önskan.
Nä, bestäm färg, så får dom en chans att fixa det.
Jag tror ju inte att dom bara får en "påse" med hojar, utan dom vet precis hur många av vilka färger som kommer, så ett besked måste kunna ges så fort dom fått sin tilldelning.
Och då står du överst på "önskelistan" :yoparty

Ja precis. Om det blir så att jag beställer en hoj så får det bli på ett ställe där jag får den färg jag vill ha, annars får det va.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
I ditt läge hade jag bara accepterat det jag beställt, men är ändå glad att igen äntligen få läsa att det finns ett sug efter hojar som är större än vad man kan leverera.

Å andra sidan så sa han att ingen hade lagt en beställning på nån av dom 7 tilldelade hojarna än.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Tycker det låter märkligt med försäkringen hos Svedea om de nu tom har en märkesförsäkring med Yamaha. Jag har min ST3 försäkrad där och det är ju i princip samma motorcykel minus några hästar. Det är alltså ingen märkesförsäkring och jag är 35 bast och bor mitt i Malmö. Man kan ju tycka att en märkesförsäkring borde dra ner priset en aning?

Instämmer! Jag har en ST3R 2013 försäkrad hos Svedea, bor i Sthlm och betalar ca 9800 för min. Mycket konstigt om Yamahan är dyrare samt märkesförsäkring!!

//Daniel
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Instämmer! Jag har en ST3R 2013 försäkrad hos Svedea, bor i Sthlm och betalar ca 9800 för min. Mycket konstigt om Yamahan är dyrare samt märkesförsäkring!!

//Daniel

Hur gammal är du? Jag fyller 30 nästa år och då skulle en mt09 kosta ca 9400 för mig, bor i stockholm zon 1. Tror en ST3R på mig skulle kosta typ samma som för dig. Då är ju mt09 billigare, fast inte mycket. Men å andra sidan så har den en större motor så den borde ju kosta mer än ST3R.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Hur gammal är du? Jag fyller 30 nästa år och då skulle en mt09 kosta ca 9400 för mig, bor i stockholm zon 1. Tror en ST3R på mig skulle kosta typ samma som för dig. Då är ju mt09 billigare, fast inte mycket. Men å andra sidan så har den en större motor så den borde ju kosta mer än ST3R.

Jepp, fyllda 30 i år och tog körkortet i år! :) Jag vet inte om Svedea har nån brytpunkt från 30?
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Jepp, fyllda 30 i år och tog körkortet i år! :) Jag vet inte om Svedea har nån brytpunkt från 30?

Ok, grattis! Ja det är en rejäl brytpunkt vid 30, blir nästan exakt halva priset för mig när jag fyller 30! :)
Hur trivs du med din street triple förresten, nöjd? Står och väger lite mellan en mt09 och en street nämligen.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Ok, grattis! Ja det är en rejäl brytpunkt vid 30, blir nästan exakt halva priset för mig när jag fyller 30! :)
Hur trivs du med din street triple förresten, nöjd? Står och väger lite mellan en mt09 och en street nämligen.

Ja jag är mycket nöjd!! =) Väldigt lättkörd, passar alla sorters förare!! Tror att Yaman är busigare, verkar också vara en rolig hoj!! Jag gillar de där med att kunna välja olika mapplägen!! :)
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Ja jag är mycket nöjd!! =) Väldigt lättkörd, passar alla sorters förare!! Tror att Yaman är busigare, verkar också vara en rolig hoj!! Jag gillar de där med att kunna välja olika mapplägen!! :)

Skönt! Köpte du den helt ny? Provkörde en street triple -09 i somras, sjukt rolig!
Ja mt09 verkar vara jäkligt rolig. Ja, funkar det bra så är det klockrent! :)
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Skönt! Köpte du den helt ny? Provkörde en street triple -09 i somras, sjukt rolig!
Ja mt09 verkar vara jäkligt rolig. Ja, funkar det bra så är det klockrent! :)

Japp, slog på stort...jag ville ha ABS kände jag (är urkopplingsbart). Slå till på en MT09 du!! :D:banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top