Yamaha MT-09

conny.olsson

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Norrort
Hoj
2014, KTM Super Duke 1290 R
tjena, nice jag köpte också ett IXIL system :) är det ngt jag bör tänka på vid monteringen eller är det lika lätt som det verkar? mvh Conny
 

conny.olsson

Ny medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Norrort
Hoj
2014, KTM Super Duke 1290 R
tack:)

Det var hur lätt som helst, 8 bultar + lambdasonden - klart! Har ej mappat eller bytt luftfilter på den. Ljudet är sjukt skönt, äntligen känns det som att jag åker mc och inte moped :)
 
Last edited:

J.Asplund

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09, 2014
Efter att du monterat IXIL systemet har du mappat om den och vad kostade det isf? Sen hur mkt gick det på totalt? Vart väl nytt luftfilter oxå osv?
 

Peter MT-09

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2014
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09
Jag blir bara mer och mer nöjd med den här cykeln för varje gång jag kör den. Men jag är sjukt sugen på att uppgradera stötdämpare och framgaffel. Är det någon här som vågat sig på denna uppgradering?

//K
Funderar själv på Nitron stötdämpare och framgaffeln vet jag inte än
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
För den som är intresserad av Quick shift till MT-09an så fick jag svar från Grevens motorcykeldelar då de är officiella återförsäljare för Cordona kitten.

Pris: 4195:- för kittet
Montering: runt 1200 kr

http://www.grevensmcdelar.com/
http://www.cordona.net/

För de som ej orkar göra research så är det ett alternativ i alla fall, jag själv har ej provat så kan ej gå i god för något mer än informationen :tummenupp
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Svindyrt qs kit!

Måste finnas mycket billigare, ECUn är förberedd för det redan.

/K
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Svindyrt qs kit!

Måste finnas mycket billigare, ECUn är förberedd för det redan.

/K
Ok trodde det var billigt då jag sett andra för typ 8k, men då kanske det har varit inkl ECU eller så?
Hur som, om folk kan hitta billiga så är det nice.
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Trist men mt-09 passade inte mig kom inte överens med körställningen, svårt beslut men det blev en fz1 istället

så om nån vill ha mina rizoma grepp hör av er.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
För den som är intresserad av Quick shift till MT-09an så fick jag svar från Grevens motorcykeldelar då de är officiella återförsäljare för Cordona kitten.

Pris: 4195:- för kittet
Montering: runt 1200 kr

http://www.grevensmcdelar.com/
http://www.cordona.net/

För de som ej orkar göra research så är det ett alternativ i alla fall, jag själv har ej provat så kan ej gå i god för något mer än informationen :tummenupp

Cordona är riktigt bra! Man kan själv enkelt ställa in hur känslig den ska vara mm. Det går inte att jämföra enklare quickshifters med cordonas. Läs lite på deras hemsida så förstår ni. Har själv haft det på mina race/sporthojar och det funkar klockrent.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Cordona är riktigt bra! Man kan själv enkelt ställa in hur känslig den ska vara mm. Det går inte att jämföra enklare quickshifters med cordonas. Läs lite på deras hemsida så förstår ni. Har själv haft det på mina race/sporthojar och det funkar klockrent.

Låter lovande :) Hade tänkt mig en MT-09 till våren och Qucikshift känns som ett måste :yoparty
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja det märks att folk verkar gilla sina MT-09:eek:r :yoparty För det finns inte många beg ute och inte fylls det på heller! När man väl vill handla då finns inget! :huvet
Vafan är det ingen som har en i färgen Deep Armour som känner att dom vill sälja! :va :lol
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
En av mina drömhojar just nu, förutom Panigale och 2015 års R1, är en Mt09 ombyggd till Cafè Racer.. På med clip on(kanske behöver modda tanken också iofs), bygga om/höja sadeln lite, byte till rund klassisk lykta fram och sen ut och brumma:tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Färgen! Jag är som sagt ute efter en lila, vill inte köpa en helt ny heller.
 

Skidfreaket

Ny medlem
Gick med
20 May 2014
Ort
Nyköping
Hoj
2014, Yamaha MT-09
Har idag haft min MT09:a i en vecka, hunnit med lite drygt 80 mil.
Det är min första cykel då jag bara haft kort i två veckor så har gått från känslan att "vafan har jag köpt, så här mycket motor kommer jag aldrig behöva" till att köra på A-läget och börjar använda alla pollar.
Fick hjälp idag att ställa in fjädringen och det blev stor förbättring, 40mm sag fram och 33 bak, returdämpningen på ett varv ut både fram och bak. Innan har den gungat fram i kurvorna om det varit minsta lilla gupp.
Synd bara nu att dagarna börjar bli så korta efter jobbet...
 

linusrajala

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2014
Ort
Lycksele
Hoj
Yamaha MT-09 2014
Färgen! Jag är som sagt ute efter en lila, vill inte köpa en helt ny heller.
Köp en ny då få du ju märkesförsäkring! Med facit i hand hade det blivit flera tusen billigare om jag fått tag på en ny hoj när jag skulle handla än att köpa den begagnade som jag köpte!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top