Yamaha MT-09

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Hej

Undvik mt09 finns mycket brister bla kass fjädring iaf för några år sedan. Gilla du din kawa så varför inte titta på deras större bågar och beggat är absolut rätt om inte degen finns. Annars kan kanske en street triple va ett bra alternativ mycket bra komponenter och lätt.

/ Hobbe

Verkar som att Z900 isåfall skulle vara lämplig. 750 för liten skillnad mot er6n, 800 trista recensioner bla för tung, så Z900 då...
Gillade mt 09 vid provkörning, men har inte testat Z900.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Mt09 mycket brister?

Fjädring - som alla billighojar - särskilt om man är tung. I övrigt tror jag de flesta är helt överens om att den om inte sopar banan med så åtminstone spöar de allra flesta konkurrenter (och även andra) rätt ordentligt, inte minst om vi pratar problemfritt nöje på två hjul till billig penning.

SP eller uppgradering i efterhand löser problemet. Klart vettigare än en slipon och lite annat bling.

Lite mer vuxen men nästan lika kul verkar Tracern vara.


Buy quality, cry once
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Något speciellt att kontrollera på en 2019? Den är gjord 2018-12. Är det en 19 eller 18?

Det är billiga reglage på mt07/09. Kolla att blinkersknappen går tillbaka till centerläget smidigt. Samma med startknappen.

Annars är det en väldigt tillförlitlig hoj. De 1400 mil jag lade på min xsr900 (mt09) innan jag sålde den var väldigt problemfria (minus blinkersknappen).
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Visst kan man titta på Z900 också om man tittar på en MT09. Z900 tyckte jag var helt kanon. Men saknar quickshiftern. Vet inte om det såldes någon med QS original.
 

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Det är billiga reglage på mt07/09. Kolla att blinkersknappen går tillbaka till centerläget smidigt. Samma med startknappen.

Annars är det en väldigt tillförlitlig hoj. De 1400 mil jag lade på min xsr900 (mt09) innan jag sålde den var väldigt problemfria (minus blinkersknappen).
Ska blinkers en stänga av sig själv efter man har svängt? För de gör det inte..
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det är väl extremt ovanligt med auto off på MC-blinkers? Jag visste inte ens att det fanns, men jag kanske lever i det förflutna...
Finns på exvis RD350 från mitten på 80-talet.

Men jo, generellt inte nån vanlig funktion.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag har själv haft en RD350 YPVS-83, och den hade då verkligen ingen auto off på blinkersen.
Min 84 hade det, om jag inte blandar ihop med GPz:an det var ju några år sen.... Men det tror jag inte.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Keellan

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2020
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Hallå!

Har nyss blivit ägare av en MT-09 2017 och älskar verkligen hojen!

Men jag är ny till denna typ av motorcykel då jag tidigare endast kört glidare tidigare, sist en Dragstar 650 och 1100.

Min fundering är vad ni ligger i för varvtal/växel i olika hastigheter? Har sett Youtube videor där de ligger i 4:ans växel i 100-110 (cruisar) och för mig känns det som det som om man plågar motorn, men det kanske är helt ok?

Jag ligger i 1:an till ca 30, 2:an till 50, 3:an till 70, 4:an till 90, 5:an till 110 och sen 6:an och uppåt.

En liten sidofråga, vad får ni för temperaturer på motorn vid stadskörning? Körde härom dagen i 26c ute och fick en motortemp på 110c. Fläkten kickade såklart igång, vid ca 100 grader.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top