Yamaha MT-09

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Viss prisskillnad.......:gnissla

Jo, 3000 mer för akra. Men jag sålde nyss två hojar och frugan tvingar mig att köpa nya fönster för de pengar som blir över när jag har kittat klart xsr900. Så jag har passat på att beställa ALLT jag vill ha till den, så jag kan titta på den från de nya fönsterna utan att ångra att jag inte köpte dittan och dattan medan jag kunde :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jo, 3000 mer för akra. Men jag sålde nyss två hojar och frugan tvingar mig att köpa nya fönster för de pengar som blir över när jag har kittat klart xsr900. Så jag har passat på att beställa ALLT jag vill ha till den, så jag kan titta på den från de nya fönsterna utan att ångra att jag inte köpte dittan och dattan medan jag kunde :)

:tummenupp:D:fyllisar
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Jag övervägde aldrig akra pga prisskillnaden (runt 6000). Vad är mervärdet du
får med ett akra? Utseendet är ju subjektivt, men får du mer effekt?, mindre vikt?
Själv tycker jag dom ser klumpiga ut och besvärliga verkar dom vara med uttag av DB bla.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Jag övervägde aldrig akra pga prisskillnaden (runt 6000). Vad är mervärdet du
får med ett akra? Utseendet är ju subjektivt, men får du mer effekt?, mindre vikt?
Själv tycker jag dom ser klumpiga ut och besvärliga verkar dom vara med uttag av DB bla.

Inget mervärde förutom att jag tycker akrat är snyggare draget. Subjektivt såklart. Jag har XSR900 och tycker att Akra titan är det enda eftermarknadssystemet som faktiskt passar utseendemässigt.
SRP:s helsystem verkar väga flera kilo mindre än Akra. Effektmässigt vet jag inte hur SRP ligger.

Nu till en annan fråga riktad till alla i tråden - finns det något ställe i Sverige förutom i Helsingborg som kan flasha ECU? Helst i krokarna runt Sthlm.
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Inget mervärde förutom att jag tycker akrat är snyggare draget. Subjektivt såklart. Jag har XSR900 och tycker att Akra titan är det enda eftermarknadssystemet som faktiskt passar utseendemässigt.
SRP:s helsystem verkar väga flera kilo mindre än Akra. Effektmässigt vet jag inte hur SRP ligger.

+1 på det:tummenupp
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Inget mervärde förutom att jag tycker akrat är snyggare draget. Subjektivt såklart. Jag har XSR900 och tycker att Akra titan är det enda eftermarknadssystemet som faktiskt passar utseendemässigt.
SRP:s helsystem verkar väga flera kilo mindre än Akra. Effektmässigt vet jag inte hur SRP ligger.

Nu till en annan fråga riktad till alla i tråden - finns det något ställe i Sverige förutom i Helsingborg som kan flasha ECU? Helst i krokarna runt Sthlm.

Läs inlägg nr 1025 i CROSSPLANE tråden angående flashning av ECU.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Behåller du katalysatorn efter flashning kommer den att tappa sin funktion inom snar framtid.

Jo men jag har väl inte skrivit att jag ska köra med katt? Akra Titan kan man köra både utan katt och med katt. Katten kommer sitta på tills ECU är flashad. Men var flashar man, är frågan?
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Jo men jag har väl inte skrivit att jag ska köra med katt? Akra Titan kan man köra både utan katt och med katt. Katten kommer sitta på tills ECU är flashad. Men var flashar man, är frågan?

Så din lokala Yamaha verkstad gör det inte eller den större närmaste vilket du kollat??
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Låter som om du inte bör lämna in den där. Man kan ju tycka att
Stockholm borde ha någon handlare som kan klara av detta :confused:
Man får väl vara glad att man bor i en liten stad med rätt kompetens :hoppskrat
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
I värsta fall kör jag ner till Helsingborg under semestern. Men jo, det borde ju finnas någon i Sthlm. Har några fler jag ska ringa till.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Du skall ändå dit? Annars har du bike i Trollhättan vet du. Se nu kanske du sparade 40 mil :tungan

Nej, endast för flashningen. Kan bli en trevlig resa ändå :)
Bike i Trollhättan vill jag inte ge mina pengar. De försökte blåsa mig när jag köpte en hoj av dem för några år sedan. Har fortfarande en tagg i sidan av den händelsen.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Idag åkte komfortsadeln av. Trivs inte med den. Bred och hög. Visserligen lite planare än originalet, men det känns som att man sitter uppepå hojen. :(

Det blev inte många km på den, tyvärr. 3181:- åt fanders.....
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Idag åkte komfortsadeln av. Trivs inte med den. Bred och hög. Visserligen lite planare än originalet, men det känns som att man sitter uppepå hojen. :(

Det blev inte många km på den, tyvärr. 3181:- åt fanders.....

Nej då. Du får väl runt 2000 om du säljer den. Passar den från årsmodell 14 så går
den nog skapligt fort. Jag hade kunnat tänka mig den men jag tycker den ser lite malplacerad
ut på hojen. Den smälter liksom inte ihop med hojen riktigt. I början tänkte jag at det var nog
nödvändigt att byta för jag fick ganska fort träsmak av original sadeln men efter 200 mil nu så har jag inga större problem längre.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top