Yamaha MT-09

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Nej de är ju lite surt att bryta garantin. Men samtidigt vill man ju att hojen ska må bra, att ha kvar orginalsystemet är inget alternativ, det är ju livsfarligt tyst :hojraket. När du säger 2500kr för modifikationerna så blir jag mycket nyfiken på vart du lämnar din hoj då och vad de gör för den pengen :) på förra bågen jag hade gick bara mappningen exklusive Powercommander på 3 lax, Yamaha skulle ha ännu mer för de kalaset.

Köpte nytt så det har jag inte fullt koll på. Men dom sa att mappningen kostade 2500 (främst pga licensierad programvara). Sen skulle dom väl ha 2000 för montering av systemet. Ca 9500 med allt på plats och uppdaterat med garantin intakt på Bike i Trollhättan ( deras egna bike performance system 5000kr).
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
Hur långt ska man köra innan första servicen?
Hittar ingenting angående detta i instruktionsboken.
 

MrJAM

Amatörfotograf
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha MT-09
En fråga till er som kör med bar end speglar, vad har ni pluggat hålen med där original speglarna satt?

När hojjar levereras så sitter det tydligen nån form av "gummiknopp" på kopplings/bromshandtaget som säljarna plockar av innan leverans. Vet inte om det är så för alla hojmärken/säljare, men så sa de till mig.

Just dessa gummigrejer går att kapa och trycka över hålen. Jag letade just själv efter pluggar, men gav upp efter ett tag.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
100 mila service idag. Vilken superskön hoj det är!
Det enda jag stör mig på är lutningen på sadeln. Jag hamnar / glider väldigt långt fram hela tiden.
Skulle det hjälpa med en komfortsadel kanske? Någon som har erfarenhet av en sådan?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
100 mila service idag. Vilken superskön hoj det är!
Det enda jag stör mig på är lutningen på sadeln. Jag hamnar / glider väldigt långt fram hela tiden.
Skulle det hjälpa med en komfortsadel kanske? Någon som har erfarenhet av en sådan?

Jag har orginal och tracker sadeln. Jag kör med trackersadeln just nu för jag upplevde likadant som du. Så Trackersadeln funkar bättre. Dock något högre.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag har orginal och tracker sadeln. Jag kör med trackersadeln just nu för jag upplevde likadant som du. Så Trackersadeln funkar bättre. Dock något högre.

Jag har bara sett komforsadeln, men vilken är tracketsadeln? Är den ett Yamaha originaltillbehör?
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Jag har bara sett komforsadeln, men vilken är tracketsadeln? Är den ett Yamaha originaltillbehör?

Har länkat till den tidigare då jag köpt den och är mycket nöjd ( fast med röda stygn )
https://www.yamaha-motor.eu/se/prod...ccessories&partcode=1RC-247C0-41-00&year=2018

Den på bilden med blåa stygn borde vara perfekt på din hoj. Tycker den är värd varenda slant.

Står väldigt missvisande att det är en sadel med låg profil men den bygger faktiskt på höjden ett par cm.

Man kan se den på min bild på sidan 103 och ana de röda stygnen. Man ser även där väldigt bra att profilen är mer rak och därför lite högre... den är som en bekväm crossadel.
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Har länkat till den tidigare då jag köpt den och är mycket nöjd ( fast med röda stygn )
https://www.yamaha-motor.eu/se/prod...ccessories&partcode=1RC-247C0-41-00&year=2018

Den på bilden med blåa stygn borde vara perfekt på din hoj. Tycker den är värd varenda slant.

Står väldigt missvisande att det är en sadel med låg profil men den bygger faktiskt på höjden ett par cm.

Man kan se den på min bild på sidan 103 och ana de röda stygnen. Man ser även där väldigt bra att profilen är mer rak och därför lite högre... den är som en bekväm crossadel.

Tusen tack för inputs! :tummenupp
Då blir det till att beställa en sådan.

Å så vill jag ha ett sånt där avgassystem som du har på din.:)
Kör du med eller utan db-killer?
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Tusen tack för inputs! :tummenupp
Då blir det till att beställa en sådan.

Å så vill jag ha ett sånt där avgassystem som du har på din.:)
Kör du med eller utan db-killer?

Med db-killer. Utan är outhärdligt högt. Dessutom om man kör utan db-killer så bör man flasha om.
 

donron

Medlem
Gick med
2 Feb 2017
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha XSR900
En fråga till er som har bytt till LED-blinkers, var ni även tvungna att byta relä för att få dem att blinka i rätt blinkintervall? Om så är fallet, vart och vilket relä ska man köpa? :confused:
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
En fråga till er som har bytt till LED-blinkers, var ni även tvungna att byta relä för att få dem att blinka i rätt blinkintervall? Om så är fallet, vart och vilket relä ska man köpa? :confused:

Köpte Yama's egna mini led blinkers, då får man med grejer.
 

Mrjxx

Ny medlem
Gick med
11 May 2018
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha
Hej
Är ny i forumet och har just införskaffat en tracer mt09 2015. Letar efter lösningar på ryckig gång och vad jag förstår gör kevxtx o2 mod att hojen ska gå jämnare.
Kan dock inte hitta vart man beställer dessa, någon med tips?
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Har inte tracern A, STD och B läge? Om den har det bör det väl inte vara ryckigt på B läget iaf.
 

Exxo_11

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Ort
Ronneby
Hoj
04,Yamaha r1
Hojstyling säljer ledrelä. Även sladdar som passar i original blinkerskontakterna så du slipper att skarva
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top