ARC 6 h Endurance 2013.07.06

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
om någon vill ha en pilot så är jag riktigt sugen på att köra
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Informationen är precis som vanligt helt jävla kass, har letat på Anderstorps 2 hemsidor, va fan dom skall ha 2 hemsidor till samma bana är mig en gåta.

Men, anmälde sig man via svemo TA så kan man ta del av lite tilläggsregler som ger viss information tex detta tidschema:

24. Tidsschema
Lördag 6/7
09.00‐09.20 Kval BoTT, Sprint
09.25‐10.25 Kval AR6hE
10.40‐11.10 Race 1 BoTT, Sprint 12 varv
11.30-17.30 Race AR6hE

Så långt är allt klart, men (igen) tex förra året var sprint 2 race, så frågan är om det bara är 1 race iår eller vad :confused:
Kan nån här svara på det?

Och sen står det att Race1 i BoTT går kl 10:40 ,,, men när fan går race2, jo då får man gå in på "bike promotions" hemsida och kolla, där står det att race2 går på deras bandag på söndagen kl 15:30

Men nåt jag undrar över är sprinten, är det bara 1 race skiter jag i det, hade det vart 2 så hade jag kört då det trots allt kostar 1400:- och det är ganska dyrt tycker jag för att få 12 varvs race på lördagen.

Långlopp = 3600:-
BoTT och sprint = 1400:-
Som betalas till ARC.

Sen vet man inte om race2 ingår i det då banan hyrs av bike promotion, fast borde ju göra det iof eftersom man köper väl ett racepaket (hoppas jag)

Och läser man tilläggsreglerna skall anmälan göras till en mailadress till ARC med samma blankett som till övriga långlopp står det, och den blanketten verkar vara den som man fick utskickat av Tony i kga.

Man kan ju fan undra när soppan i svensk RR tar slut, skall det vara så att man skall hoppa in på en j-a massa olika sidor för att få rätsida på alla grejer så tröttnar jag snart på att köra racing och satsar mina pengar på att leka på bandagar istället.

En liten grej som jag nu läste var att man kan serieanmäla sig till endurancen för 400:- och då får man ta del av prispengar i en "Road warrior" cup eller vad det nu kallas, och den skall göras på en serieanmälningsblanket som jag inte hittat än.
Skall skickas till Karlskoga iaf

JA LITE BITTER ÄR JAG ALLT :arsele:arsele:arsele
 
Last edited:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
...En jäkla massa bra text!!
JA LITE BITTER ÄR JAG ALLT :arsele:arsele:arsele

Ja det är faktiskt så dåligt att det blir komiskt.
Svaret jag fått när jag "klagat" på något. Är att jag ska vara tacksam o betala.

Får se om jag orkar anmäla mig till rejset, eller om jag väljer att lägga samma pengar på en resa ner till Sachsenring och kör ett par dagar.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Efter lite mailkonversation idag med Tony så kom det upp ytterligare info om hur serieavgiften skall betalas på scandinavianopen.nu hemsida.

Stor eloge till Tony i Karlskoga som hjälp till massor i djunglen hur det funkar :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Men om det blir 2 race i sprint vet jag dock inte i nuläget ,,, går ut i solen en stund istället och tar en kall :fyllisar
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Vilka kör då?
Vi kör inte om det kommer mindre än 20lag...å vi kör definitivt inte om det regnar.

NR117
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Vilka kör då?
Vi kör inte om det kommer mindre än 20lag...å vi kör definitivt inte om det regnar.

NR117

Haaa, men hur som helst så kommer vi köra ifrån ert fjuttiga lag ,,, komma här och hota med Cashback och Lindroth hjälper inte vettu :tuttar:tuttar:tuttar:tuttar:tuttar:tuttar

Svemo TA har anmälningslista :)

Kom igen nu och anmäl er andra med, har ni problem om hur det går till så fråga gärna då jag vet allt om detta i nuläget "nästan iaf" :3freak
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
TKR hotar inte....vi ska bara åka å ha sköj.
Lite bakhjul å ngr knäskrap oxo.
Både Cashback å Lindroth är avdankade fd-ingar.
Å jag e bara en motobc förare...vi är låg odsare:yoparty

Kul att det är ngr iaf.....men fler borde ju...
 
Last edited:

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Efter lite mailkonversation idag med Tony så kom det upp ytterligare info om hur serieavgiften skall betalas på scandinavianopen.nu hemsida.

Stor eloge till Tony i Karlskoga som hjälp till massor i djunglen hur det funkar :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Men om det blir 2 race i sprint vet jag dock inte i nuläget ,,, går ut i solen en stund istället och tar en kall :fyllisar

Det blir bara ett race i sprint på Anderstorp, men Karlskoga bjuder på två sprintrace...
 

Fredrik ARC

Ny medlem
Gick med
20 May 2013
Ort
Anderstorp
Hoj
Honda
Dåligt med deltagare så risken är stor att det ställs in.

Ni som vill köra se till att anmäla er på Svemo TA!

Ger det nån dag till innan vi fattar några beslut.
 

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kärna
Hoj
CBR900RR
Va de inte träning på fredagen!? Har letat men de e ju stört omöljigt att hitta info....
// Mathias
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Är det osäkerhet från en arragör...flyr deltagarna.
Det är många som anmäler sig väldigt sen. Det har troligt med löning å göra.
Dels kass info och dels kass hemsida.
Hur svårt är der att göra en FB med inbjudan å info....vakna det är 2013 inte RR på 70talet å snigelpåst.

Tror tyvär många sympatiserar med Fiver.

Här är en tråkig hemsida men väldigt informativ.
Tokenkelt att anmäla sig....
http://www.stockholmscrossen.org/

Rååck on:rock
 
Last edited:

Fredrik ARC

Ny medlem
Gick med
20 May 2013
Ort
Anderstorp
Hoj
Honda
Hej!

Tyvärr tvingas Anderstorp RC ställa in Endurance och Sprint tävlingen pga för få anmälda deltagare. Bike Promotion kommer att ta över dagen. Det kommer köras BoTT, med ett förändrat tidsschema både lördag och söndag.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hej!

Tyvärr tvingas Anderstorp:smasha RC ställa in Endurance och Sprint tävlingen pga för få anmälda deltagare. Bike Promotion kommer att ta över dagen. Det kommer köras BoTT, med ett förändrat tidsschema både lördag och söndag.

Riktigt tråkigt och väldans illa! Kanske läge att se över era kalkyler.

För övrigt håller jag med BC
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Arc stod väl som arrangör för detta Erf?
Finns inte nånting på hemsidan om det.
Hur vill man som atrangör får förare om man inte ens skriver om det?
:va
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Ja det gör dom. Även ett litet Erf lär vara på gång.

Ut med den infon till alla redan anmälda som snuvats på det första ERF't så blir det nog bra. Jag tror många väntar till semesterlönen dyker upp för att se om de kan prioritera racingen.

/J
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top