Sju lösa plomber, journalen.

Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
det hade inte gjort någon skillnad. Men jag har andra grejer på G nu så dessa lägger vi på is
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
det har varit en tanke sen vi gjorde den första, det är lite sämre med tid iom att det måste göras nya. Har en annan idé på G som jag dessutom tycker funkar prima(hoppas jag)
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
slänger upp tre vråldåliga bilder bara som lägesrapport. Flunk, du har bullar innestående för all framtid, tusen tack.
Just nu är det paus, tentaplugg 10+h/dag fram tills den 30e mars och efter det är besiktning på schemat. Jag ska se om det går att rädda "mina" formar men det får vänta ett tag.
Sorgen över förra kåpmisslyckandet la sig platt som ett lakan i en blöt bädd. Jag gillart
wnVa0nu.jpg

Ya5Vc6w.jpg

2ZTXTPy.jpg
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
en annan har ju sjuka mängder tentor att skriva. skriver sista på onsdag. börjar bli dags att boka besiktning
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Jovars det har varit lite jox att göra. Behövde fixa lite med bilen och besiktiga den så det gick före.
Har varit nere och slafsat på lite grejer på hojen, mest bara sånt tråkigt som tar tid. Bör nog löda kabelskorna till tändningen då de gång på gång verkar knasa, beställde ett nytt blinkrelä då det förra var trött. Kan bli lite action i helgen och hoppas på besiktning till veckan :)
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
nu är det alldeles för mycket att göra, var nere till garaget för första gången på ruskigt länge idag.
Förgasar"renovering" stod på schemat då den fortsätter kissa. Mitt försenade renoveringskit plockade jag upp igår. Jag misstänker att kisset kommer från någon del av bränslefördelningsrören eller vad de kan kallas och mycket riktigt, det verkar komma från den del där T-kopplingen går in i förgasare nummer 3. Fläsk. Det går inte att byta o-ringarna där för det finns inga :brinnerup
Ska försöka få tag i en under veckan, annars får jag bygga en egen.
Övrig update: Tentaperiod på ingång vilket betyder att hojen förmodligen står stilla ett tag till.
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
verkar inte finnas någon som ens vill kolla på min t-koppling, iaf inte i Linköping. Luktar som det blir lite svarvjobb.
I vanlig anda har jag jobbat helt baklänges, meningslöst och gjort en sånhär, ville testa att köra med fullradieskär i svarven så det blev ett formverktyg till förgasartrattar.
Hr5GihO.jpg
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Blev ganska less på bensinläckaget häromdagen. Med en burk flytande packning i högsta hugg gick jag lös på allt som gav en misstanke om läckage. Nu jävlar får det va slut på kissandet.
Ett dygn gick och sedan riggade jag upp bryggan, fixade en bensintank av en pet-flaska och en nippel. Det herre-jösses-läcker. Men gudars skymning jag tror jag slänger skiten i väggen och hivar hojen i sjön(det var nog tenta-ångesten som tog överhanden).
En kort stund gick och sedan fick jag för mig att vara något mer metodisk, i med mer bensin, fram med ficklampa.
Flashbacks från mopedåldern... Då felsökte jag mina lampor i en dag innan jag kom på att det fanns en knapp på styret.
Gissa varför det läcker?..


Bensinslangen lär ju va lika gammal som hojen själv och har blivit något större. Det är bensinslangens fel, alltihop, den är skyldig mig en månads åklöshet och 500 spänn.
Nu är den provisoriskt najad överjävulskt hårt tills jag fixar en annan slang.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Köp inte slang på BT bara, efter en månads åkande och en vinter i varmgarage hade slangfan torrsprickor ock flagnade så att corden lyste vit:mad:

Handlade slang på Swedol som är hur mjuk och fin som helst efter tre år:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top