BRF problem!

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Ny styrelse, tror att jag hamnat I Nord Korea...
Jag tycker jag har trakasserats nog nu
 

Bifogat

  • brf2.jpg
    brf2.jpg
    30.5 KB · Visningar: 227
  • mcpark_brf_Page_1.jpg
    mcpark_brf_Page_1.jpg
    54.1 KB · Visningar: 211
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Suck...

Det finns ett par fenomen som är sådär typiskt svenska:

1. Att inte ta upp ett problem med den det berör utan istället knyta näven i byxfickan och sen prata skit och klaga bakom personens rygg.
2. Att hitta på en massa lagar, regler och förbud som begränsar individens frihet eftersom det gemensamma alltid förutsätts veta vad som är bäst för individen och "för allas vårt bästa". Helst skall man få alla att rätta sig i ledet och bli likadana som alla andra.

Och i ditt fall tycks dessa fenomen dessutom uppträtt i kombination.:zpy

När jag själv funderat över hur jag vill bo (idag lägenhet) har jag förundrats över hur svårt det är att hitta en lägenhet där man kan parkera sin MC säkert. Det är som att de som planerar aldrig tänkt tanken att det finns människor som kör hoj och skulle de mot förmodan tänkt tanken är det förmodligen för att de vill hitta på något förbud eller försvåra på annat sätt.

Har insett att i stort sett enda möjligheten i mitt fall är hyra eget separat låst garage en bit bort från min lägenhet och sen får jag väl köpa ett eget hus på en plats där jag varken stör eller blir störd av andra. Att hitta bra och säker parkering för en hoj i anslutning till en lägenhet verkar inte vara det lättaste - inte ens om man köper en bostadsrätt. Då riskerar man ju som i ditt fall behöva bråka med en bostadsrättsförening.

Vetefasen vad jag skulle gjort i ditt fall... Försökt prata med människorna i styrelsen kanske och försöka förstå vad det egentligen är de stör sig på och visa att man är öppen för konstruktiva lösningar - är så lätt att en konflikt eskalerar när man kommunicerar via brev. Om det inte går att föra ett vettigt resonemang och få de där människorna att förstå skulle jag nog försökt hitta nåt annat ställe att bo på. Inte värt att lägga sin energi på att slåss mot väderkvarnar.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig!
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Fascister i Brf styrelser finns det ju en del av.

Ett hett tips är att inte gå i konflikt med dom utan försöka inleda en dialog syftande till ömsesidigt tillfredställande praktiska lösningar på problemet.

Nu vet ju inte jag hur möjligheterna ser ut eller hur stor föreningen är, men man kanske kan få till att det byggs ett enkelt mc/moped/cykel garage? Du torde ju inte vara ensam om problematiken.

Ett annat alternativ är ju att flytta ;)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
I vår förening har vi garage och vi valde att göra om en parkleringsplats i garaget till MC parkering för två hojar när en med garageplats flyttade.
Har ni garage så kanske det är en möjlig lösning i framtiden?
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Inget garage, bara öppna obevakade p-platser och ingen som vill ändra på det.
FB godkänner knappast att jag parkerar där.
Så det är bara att fundera på att flytta kanske.
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Uppdatering!
Vad hände?

Det blev bara värre och värre..ordföranden gjorde min uteplats till allmän mark för föreningen, och ännu mer restriktioner för min mc.
Så jag flyttade!
Köpte ett radhus i Skara på 108 kvm med eget garage för 55000 kr, avgift 4700/mån.
Trivs bra men saknar GBG lite, men det är bara 13mil dit så inga problem.
Nu har jag äntligen dom bästa grannarna någonsin och ingen gnäller utan vi pratar och har roligt tillsammans.
Så förra året hade jag så jag kunde byta min Zrx 1200R till en ZZR 1400PS mappad å klar, 207hk på bakhjulet.
Livet kan bli lite ljusare:banana
till
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top