Yoshimura Low Volume insert för stor

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
y1.jpg

Har en Yoshimura RS5/RS8 Low Volume insert som jag försöker installera i en RS5 ljuddämpare inför besiktning. Men som kan ses på bild så är ytteringen för stor, och då menar jag inte att den skaver emot lite utan det finns inte en chans att pressa in den med handkraft.

Återstår att köra hojen 10 minuter, hoppas på att yttre hålet expanderar något och försöka slå in skiten med en gummiklubba. Men innan jag idkar detta våld undrar jag om det är något jag missat eller någon som haft samma problem? :va

På denna video, http://www.youtube.com/watch?v=UC4coEWzYzI så avmonterar dom ett precis likadan silencer, och deras ring tycks trilla ut utan något som helst motstånd? :va
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Om det är den som ska sitta i röret får du slå in den, var likadant på mitt Yoshimura fick banka in det och banka ut. Efter ett par gånger så glider den in & ut lättare första gången var ett helvete.

Använde själv en hylsa som var lika stor som ringen och hammare för att slå in den.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Säg det, blir osäker på om den verkligen ska in där när den verkar för stor. Men berättar du att du fick slå in den så prövar jag också det då, tackar.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tror ni förresten hålet i ljuddämparen blir större eller mindre om jag kör den varm innan jag försöker slå in insatsen?
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Metall? Isf bör det expandera, samma princip med att banka in ramlager, testa att lägg 'ringen' i frysen samtidigt!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top