Fartrekord One Mile Tierp 15 Juli 2013

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Spännande, med mycket adrenalin kan jag tänka mig!:hej

Det var riktigt roligt:tummenupp
Det är beroendeframkallande, man vill bara mer och mer hela tiden. Hoppas bromssträckan blir lite längre nästa gång så jag vågar hålla fullt hela vägen fram till mål:banana

Men jag måste öva på starten.. Körde på 21 sekunder medans Andersson och grabbarna åkte på 16-17 sekunder. Hade jag inte haft effekten hade jag varit hopplöst sist.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är olika cyklar indelade i olika klasser, kubik, 2t/4t, överladdning eller inte osv?
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Fina bilder! Om det blir något mer event så skall jag försöka bjuda in mer vänner som gillar att åka snabbt :)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hur blir det tror ni, kommer det köras nästa år också?

Rent spontant känns det som att den tävlingen hamnade lite i skymundan bland alla andra evenemang den veckan, enbart en farttävling en fredag-lördag a´la Orsatävlingen med öppen depå och partaj på lördag kväll tror jag skulle funka bättre både publikmässigt och deltagarmässigt.

Att ta ledigt för att åka ner över dan en måndag som det var i år känns nog inte aktuellt för speciellt många, speciellt inte om man har en bit att åka.
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Det är inte klart hur det blir nästa år, det kommer bestämmas i höst när allt är över, nu fick vi ett fönster i en motorvecka att köra på som passade med att den ord sandfållan var borta just då som ligger 1200 meter ut på banan, men visst att det var en måndag men 15 juli har väll många semester i landet fortfarande gissar jag....men som sagt vi får se till nästa år men vi tror att det finns intresse för att bygga vidare på formatet fartrekord på asfalt:tummenupp


Hur blir det tror ni, kommer det köras nästa år också?

Rent spontant känns det som att den tävlingen hamnade lite i skymundan bland alla andra evenemang den veckan, enbart en farttävling en fredag-lördag a´la Orsatävlingen med öppen depå och partaj på lördag kväll tror jag skulle funka bättre både publikmässigt och deltagarmässigt.

Att ta ledigt för att åka ner över dan en måndag som det var i år känns nog inte aktuellt för speciellt många, speciellt inte om man har en bit att åka.
 

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Är Tierp den enda anläggningen som är tillräckligt lång (eller nästan tillräckligt) eller finns det anläggningar som har längre banor? Hoppas på fler race var sjukt jävla kul studsade runt hela dagen på adrenalinkickar som jag inte får på 402 meter :banana
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det borde ju finnas en uppsjö av gamla nedlagda flygbaser nu när vi skrotat försvaret, sen hur lätt det är att övertala nya ägarna att få köra på dom är något som Glenn förmodligen har erfarenhet av...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top