Värt att åka bil 1,5 timma till Lelles för att prova skinnställ?

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki z750 -08
Hej,
Är det värt att åka 1,5 timma till Lelles (bor i Södertälje söder om Sthlm) för att prova ut skinnställ?
Som jag har förstått det så har det väldigt mycket olika märken och modeller vilket kan vara en fördel istället för att åka runt på 3-4 stycken enskilda återförsäljare.
Har dom bra mycket större sortiment än t.ex. AVA MC? Finns det några andra stora butiker lite närmare Södertälje eller iaf inte ex antal mil norr om stan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker att utbudet är större hos lelles än hos de jag varit hos i Sthlm. Om det är värt det? Tja, gör lite mer saker på resan så blir det inte bara en ren ToR Lelles?
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Ta hojen istället och avsluta med lite knixkörning på rörken någon måndag :)
 

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki z750 -08
Tyvärr så har jag inte fått mitt A på kortet än så att åka hoj blir inte aktuellt. Köpte hojen igår och ska hämta ut den på måndag så måste ta och fixa all utrustning ganska snart. Därav att jag gärna tar mig till ett ställe och provar ut allt, sen om det blir samtliga saker köpta på samma dag i samma butiken är väl helt enkelt bara en bonus.

Det lutar åt en resa till Uppsala imorgon.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Kolla också så dom inte har lunch. Min kompis blev utslängd därifrån ett par minuter från att han hade tänkt pröjsa för ett ställ i 15k-klassen. Naturligtvis köpte han stället nån annan stans!
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Ja lätt värt och prata med Mohammed på andra våningen, riktig trevlig snubbe som kommer ta hand om dig väl!
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Har du varit inne på MC-hörnan någon gång? Ligger vid Coop ungefär, super bra service tycker jag, kan vara värt att i alla fall åka dit och kolla.

Hur priserna är jämfört med Lelles vet jag inte, vi i familjen har varit där och fått super god hjälp i sex-sju år säkert, har handlat hjälmar, handskar, ryggskydd, däck, oljor och sådant och alltid ansett det varit rimliga priser om man jämför med andra, servicen är en stor anledning till att jag handlar där än, och kommer förmodligen köpa nya skydd där i år också.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Är det värt det? tja det är bättre att ta en tur runt Stockholms mc-affärer, testa skinnställ, bilda dig en uppfattning vad som passar dig, fundera om det verkligen inte finns något där och sedan överväga om du ska åka till Lelles eller ej :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tänk på att allt ska kännas bra när du sitter på hojen.
(Om avsikten inte är att tillbringa mest tid vid korvmojen, då är det viktigt det känns bra gå omkring i grejorna.)
Så när jag köpte lite grejor sist var jag ute och provade sittande på hojen.
Det är på hojen det ska kännas 100 % rätt.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Mohammed e en riktigt bra kille. Har vart där 10 gånger kanske. Och han har alltid varit grym på kundservice där!
Killen ska ha en stor eloge och ett föredöme till alla andra tomtar som jobbar inom service branschen!
Sen har du ju små tjejer o titta på, på AVA mc. O dom e bra dom me :):tummenupp
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Det är lätt värt det. Åk dit och se till att få snacka med Mohammed, inte omöjligt att få schyssta rabatter när man köper mycket grejer av honom. Köpte allt mitt där och fick ett par tusen i rabatt. Bra kille som fan. :tummenupp
 

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki z750 -08
Tack för alla svar!

Jag var inne på MC Hörnan (har inte varit där sedan moppeåldern och helt glömt bort dem) och pratade med en kvinna. De hade väldigt tunt med olika modeller i butiken men jag fick riktigt bra service där hon berättade om lite olika märken av ställ som brukar passa min kroppsform (lång och smal) och även vart jag kunde åka för att prova dem.
Det mina damer och herrar, det är bra service i mina ögon!

Efter MC Hörnan så åkte jag upp till AVA (där jag även köpte min hoj igår) där de har ett okej utbud. Hittade ett Dainese Laguna Seca Pro och ett Dainese Draken som passade bra. Draken var precis på gränsen till för litet och Seca Pro'n satt så gott som handen i handsken.
Säljaren som sålde motorcykeln till mig hade lovat mig 10% på all utrustning jag skulle komma till att köpa på AVA vilket var en okej deal tyckte jag från början.
Eftersom det redan var 20% rabatt på de ställen så ville de inte ge mig mer rabatt så mina lovade 10% var tydligen inte aktuellt längre. Lite små "gnidet" när jag precis handlat för 60.000:- tycker jag men kanske är jag som inte har koll på hur det ligger till med täckningsbidrag för mc-återförsäljare.
Ska sätta mig och jämföra lite priser och se hur det ligger till på andra ställen här omkring.
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Tack för alla svar!

Jag var inne på MC Hörnan (har inte varit där sedan moppeåldern och helt glömt bort dem) och pratade med en kvinna. De hade väldigt tunt med olika modeller i butiken men jag fick riktigt bra service där hon berättade om lite olika märken av ställ som brukar passa min kroppsform (lång och smal) och även vart jag kunde åka för att prova dem.
Det mina damer och herrar, det är bra service i mina ögon!

Efter MC Hörnan så åkte jag upp till AVA (där jag även köpte min hoj igår) där de har ett okej utbud. Hittade ett Dainese Laguna Seca Pro och ett Dainese Draken som passade bra. Draken var precis på gränsen till för litet och Seca Pro'n satt så gott som handen i handsken.
Säljaren som sålde motorcykeln till mig hade lovat mig 10% på all utrustning jag skulle komma till att köpa på AVA vilket var en okej deal tyckte jag från början.
Eftersom det redan var 20% rabatt på de ställen så ville de inte ge mig mer rabatt så mina lovade 10% var tydligen inte aktuellt längre. Lite små "gnidet" när jag precis handlat för 60.000:- tycker jag men kanske är jag som inte har koll på hur det ligger till med täckningsbidrag för mc-återförsäljare.
Ska sätta mig och jämföra lite priser och se hur det ligger till på andra ställen här omkring.

Kolla Lelles hemsida, under special erbjudanden finns det en hel del grymma ställ för 50-60% rabatterad pris.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tack för alla svar!

Jag var inne på MC Hörnan (har inte varit där sedan moppeåldern och helt glömt bort dem) och pratade med en kvinna. De hade väldigt tunt med olika modeller i butiken men jag fick riktigt bra service där hon berättade om lite olika märken av ställ som brukar passa min kroppsform (lång och smal) och även vart jag kunde åka för att prova dem.
Det mina damer och herrar, det är bra service i mina ögon!

MC-hörnans service är vad som får mig att fortsätta handla och rekommendera dom för folk.
Dom älskar det dom gör helt klart! :Bugar:Bugar
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Funbike i Västerås kan vara idé också, inte lika stort som Lelles (som nästan har för mycket), men när jag var där sist (förra veckan) så fanns det märkes ställ till sjukt bra priser.

Sen måste jag säga, ÄNTLIGEN så har de svenska importörerna insett att man inte kan ta ockerbetalt i Sverige, för då handlar man ju bara utomlands. Priserna på kläder, hjälmar och stövlar har blivit bättre de sista månaderna.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Tack för alla svar!

.......

Draken var precis på gränsen till för litet och Seca Pro'n satt så gott som handen i handsken.
.

Om stället sitter som handsken nâr du provar det är det för stort. Skinn töjer sig och du ska alltid köpa ett ställ som är lite för litet. Mitt nuvarade ställ var jag tvungen att lägga mig ner på golvet för att kunna stänga dragkedjan. Efter 1 veckas användning kunda jag ha ryggskyddet på mig, återigen liggandes på golvet. Efter ytterliggare ca 1 veckas användande sitter stället perfekt.
 

sebhell

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki z750 -08
Det vart en tur till Lelles idag ändå vilket jag är glad att jag gjorde så här i efterhand.
Frågade efter Mohamed när jag kom upp till kläderna, tack för tipset! Fick super bra hjälp med att fixa skinställ, stövlar, handskar och ryggskydd så nu är jag "fit for fight" (så fort jag får mitt skinnställ på tisdag som vart beställt idag).

Om det skulle vara någon som undra vad jag köpte så kommer en liten listan här:
Alpinestars Motegi 2-delat ställ
XPD VR6 Stövel
Alpinestars GP-Plus Handskar
Dainese Wave 12 Air Ryggplatta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top