Intercom - Cardo Scala Rider G9

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
Funderar på att köpa ett g9x men undrar om det är så fukt och temperatur tåligt att det går att ha på vintern också?
 

Tobias.v.nyberg

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld: 1998 Honda CBR 1100 XX. Yamaha XT 1200Z Super Tenere, BMW R1200RT -10
Hej!
Har oxå införskaffat mig G9x för att kunna tjöta med tanten bak på.
Får inte till inställningen mellan enheterna?? Dela snack, ljud mellan enheterna.
Har läst svenska manualen flera gånger och försökt fixat, går bet.
Svensk manual.
Kan någon med erfarenhet hjälpa mig lite på traven.
Tackar på förhand
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Funderar på att köpa ett g9x men undrar om det är så fukt och temperatur tåligt att det går att ha på vintern också?

Gammal tråd, men vi har kört snöskoter hela vintern ned till -25 grader utan problem. Även om batteritiden blir lite kortare förstås... Det jobbiga är faktiskt när skägget fryser fast i hjälmen.

isiskagget.jpg
 

puruff

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2015
Ort
Årsta
Hoj
99, Suzuki SV650
Hej,

Jag lånar en gammal tråd. Jag har en SHO-1 som jag kan f*n inte få igång SIRI på den. Är det någon som har lyckats med det? Det skulle underlätta så mycket.

//Marcus
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Öppnar upp scala-rider-tråden och berättar om mina problem och hur jag (vi) löste dem.

För en vecka sedan så var G9x.en helt död. Åkte hem till polaren som sa att "vi testar att bara plocka ut batteriet, och sedan monterar tillbaks det efter en stund" - Funkade kanon........men fattar inte varför !

Väl hemma igen satte jag in G9x:en i datorn och loggade in (för att kolla uppdateringar etc) - Sedan var den "död" igen ????

Kom på att "Ahhhh, nu när jag tänker efter så var det ju precis det jag gjorde för en vecka sedan" - Pluggade in den i datorn inför årets första mc-tur. Jag hade testat den innan och allt funkade !. Sedan efter att jag kopplat upp den mot datorn och kollat efter uppdateringar (version 1.5 är den senaste, ej släppt någon ny update till denna säsongen) sedan bara stängde jag av den och la den ifrån mig, och har låtit den ligga till nu. Så därför fattade jag inte att det var något som hängde sig vid inkoppling mot datorn.

Min fråga - Är det fler som haft problem med detta ?

BTW - Ska ni öppna upp G9x:en så behövs en torx T7 - Håll koll på var de fem skruvarna ska sitta, då tre av dem är lite längre och två är lite kortare - Det är även på sin plats att berätta att antennen sitter fastlödat på kortet, men att det är lätt gjort att tro att det bara är att lyfta upp det ur då antennen så att säga "följer med" i locket....anledningen är att fjädern sitter i locket och att man lätt riskerar att dra sönder den tunna sladden då.

Jag har också gjort "factory reset"
https://www.youtube.com/watch?v=FAzZwf7IxO0

Och sedan "pairat in" G9:an igen mot A2DP-enheter (som är deras benämning på att bluetootha in den mot smartphones, ipads, gps:er etc)
https://www.youtube.com/watch?v=AMKCREkQmO8&nohtml5=False
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
(Trådlyft)

Är G9x deras top-of-the-line? Tänkte köra med min formgjutna pluggar så man får dämpning av vindbruset, funkar det med vanlig 3,5mm-plugg med mik på sladden in i G9x? Var köper man ett G9x PowerSet bäst och billigast i Sverige? Eller är det Scala Packtalk man ska ha nu för tiden? Svar till: Förvirrad *Kjamiz*
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
G9x VAR topoftheline innan Packtalk kom. Dock är de förstås kompatibla och åker man oftast 4 eller färre funkar G9x alldeles utmärkt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
Jag har fattat att g9x är deras värsting, men hur är de med Q3? har fattat att den fungerar med upp till fyra enheter samtidigt. Men kan alla då prata samtidigt eller menar man bara att man kan "växla" mellan 4 olika enheter o prata med en i taget?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top