Våldsamma upplopp i Husby i natt

Status
Ej öppen för fler svar.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Våldsamma upplopp i Husby i natt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16804681.ab

Oroligheterna har pågått i Husby i västra Stockholm hela natten.

Ett 40-tal ungdomar har satt bilar och ett garage i brand, vandaliserat och kastat sten mot polisen.

Upprinnelsen ska vara ett missnöje mot polisen efter måndagens dödskjutning.

Sveriges Radio P4 Stockholm har pratat Husbybon Ali Muzalef. Han berättar att bakgrunden till upploppet är vreden över att en 68-årig man sköts ihjäl av polisen i måndags i Husby.

– Jag har sett brutalt övervåld från polisens sida, de har skickat hundar mot människor som inte har något med det här att göra, de har på olika sätt och vis stormat och attackerat grupper med människor, säger Ali Muzelef till SR.

Stackars 68-åriga man som hotade folk med en manchete-kniv i måndags och avslutade sedan med att attackera polisen som i nödvärn fick skjuta verkanseld mot kombatanten..

en vecka senare så bränner Husbyn "kultur-elit" stora garage med bilar samt skolor...

Hur löser man denna typ av upplopp där det mera ser ut som en krigsscen i "Black Hawk down"

http://www.youtube.com/watch?v=Mgf3xEOYCts

Samtidigt som Sverige öppnat gränserna för Somalierna genom begreppet "Anhörighetsinvandring"

Västmanland/Surahammar har en stor herrgård där flyktingar i 30-års åldern tillåts ta med flickor i 13 års åldern från orten för att umgås med... :kulspruta:4skrika

Åtal för våldtäkt mot 13-årig flicka

Publicerat: onsdag 8 augusti 2012 kl 22:45 , Nyheter P4 Västmanland

En 27-årig man har åtalats misstänkt för att ha våldtagit en 13-årig flicka i Surahammar.

Mannen sitter sedan tidigare häktad för försök till våldtäkt men nya bevis har gjort att brottsrubriceringen skärpts, skriver vlt.se.

Enligt Helena Lundgren har mannen tvingat sig till samlag genom att dra i flickan och hålla fast henne.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5223997


mvh
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Underbart.
Stenkastarna och det andra packet borde skickas ut på en ö i skärgården där de kan sitta och kasta sten ch vara missnöjda så mycket de vill.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte Stockholms skärgård!!!!!

Det finns gott om stenkobbar som de kan få sitta på. Då har de ju dessutom gott om sten att kasta omkring sig. Bara att se till att det ska vara tillräckligt långt från farleder för att de ska orka kasta stenen på någon.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
IQ-nivån kan ju fan inte vara hög om man inte fattar följderna av att attackera polisen med manchete...:huvet
 

tommi

Guest
Apajävlar? Nej det var skånepolisen som sa så vad kallas de här? Vanliga idioter eller?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Apajävlar? Nej det var skånepolisen som sa så vad kallas de här? Vanliga idioter eller?

Ja, det känns ju genomtänkt att bränna ner bilar och garage, det slår ju verkligen hårt mot polisen...
Tror detta är snäppet värre än vanliga idioter faktiskt :p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
EDIT: Borttaget citat

Dylika tillmälen tycker jag är lite onödigt, speciellt nu när de gjort sig sånt besvär med att visa vilka jävla ålahuven de är så vore det ju lite synd att förta lite av deras dumhet med att svara upp med egen dumhet i form av sådana ordval...
 
Last edited by a moderator:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Att det har varit ett stort upplopp i Stockholm borde väl ha tillräckligt diskussionsunderlag/nyhetsvärde för att inte hamna i OT2 Dumpforumet redan?
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jo för det är inte PK..
Hehe.. allt håller på att gå åt helvete å jag tänker käka popcorn och se på:tummenupp
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tycker de ä tragiskt att Pk maffian med p3 i spettsen försvarar beteendet med de gamla vanliga "buhu de är synd om oss vi har ingen ungdomsgård" Så allt är samhällets fel därför bränner vi upp hela stan.
Kul också när de intervjuade gruppen megafon. Och de säger att de som hänt är en politisk protest. Och att Husby behöver rustas upp:huvet Slå inte sönder skyltfönster och bränn inte bilar så ska ni se att de finns pengar kvar.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Lustigt att land efter land ignorerar dom små bomber som förorternas invånare utgör.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Nu hyfsar ni till språket annars blir det stängning.

Att jag skriver att man lider av IQ-brist :dummer när man kommer på iden att veva med manchete mot polisen vilket resulterar i verkanseld :machinegu:4skrika av dödlig grad är väl ändå bra språk mot vad jag egentligen kände för...

Med vänlig hälsning

ha ha... missade visst att moderatorn tagit bort "apa-inlägget" sorry mitt fel! :fakta
 
Last edited:

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
Detta är det nya spännande Sverige som Mona Musl... *host* Sahlin pratade om som var så positivt!

Kanske är det snart dags att rösta igenom mer övervakning, fler poliser eller nåt annat tveksamt som behövde en liten push framåt... Sånt här är inga spontana upplopp, det finns en agenda bakom.
Gubben med macheten skiter dom fullständigt i, men det var väl lämpligt att skylla på...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Skriv lagarna så att helheten kan ge en påföljd som är större än summan av delarna..
...Om vi låter bli snack om förebyggande arbete som får Avpixlarna i tråden att spräcka blodkärl så nöjer jag mig att nämna min önskan när det gäller denna typ av ligister som passerat det "förebyggande stadiet" med råge..
...för dessa stadsdelsterrorister borde man göra som med stalkers, alltså införa lagar där helheten ger en påföljd som är betydligt strängare än vad de enskilda överträdelserna gör gällande.

En stalker gör sig ofta skyldig till en lång rad små övertramp som i varje enskillt fall knappt hade lett till böter. Däremot kan den sammanlagda förföljelsen och trakasseierna göra att de får kännbara påföljder ändå.

Detsamma borde gälla dessa ligister då problemet trots allt är att 9 av 10 saker de gör på sin höjd ger en ordningsbot om någon konstapel ens orkar bry sig. Totalt sett och sett över tid bidrar den långa raden med "små sattyg" (och vissa större) till att det blir ett helvete för alla skötsamma boende i området.
Men det är väl det eviga problemet, man får aldrig addera övertramp utan var och en av dessa skall behandlas enskilt utan att man tar hänsyn till att helheten visar att det rör sig om en bunt as som ständigt terroriserar sin omgivning...
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skriv lagarna så att helheten kan ge en påföljd som är större än summan av delarna..
...Om vi låter bli snack om förebyggande arbete som får Avpixlarna i tråden att spräcka blodkärl så nöjer jag mig att nämna min önskan när det gäller denna typ av ligister som passerat det "förebyggande stadiet" med råge..
...för dessa stadsdelsterrorister borde man göra som med stalkers, alltså införa lagar där helheten ger en påföljd som är betydligt strängare än vad de enskilda överträdelserna gör gällande.

En stalker gör sig ofta skyldig till en lång rad små övertramp som i varje enskillt fall knappt hade lett till böter. Däremot kan den sammanlagda förföljelsen och trakasseierna göra att de får kännbara påföljder ändå.

Detsamma borde gälla dessa ligister då problemet trots allt är att 9 av 10 saker de gör på sin höjd ger en ordningsbot om någon konstapel ens orkar bry sig. Totalt sett och sett över tid bidrar den långa raden med "små sattyg" (och vissa större) till att det blir ett helvete för alla skötsamma boende i området.
Men det är väl det eviga problemet, man får aldrig addera övertramp utan var och en av dessa skall behandlas enskilt utan att man tar hänsyn till att helheten visar att det rör sig om en bunt as som ständigt terroriserar sin omgivning...

Det var osedvanligt ogenomtänkt och korkat skrivet.
Det enda som behövs är att polisen gör sitt jobb.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top