Muslim Vägrade skaka hand – får 30 000 i skadestånd.....

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Nu har moralpanik-Sverige snart gått varvet runt och biter sig själv i svansen. Vi ska ha jämställdhet mellan könen och värna om alla människors lika värde, men delar ut skadestånd åt en muslim som kränker en kvinna.. De styrande måste nog ta och bestämma sig för vad det är som gäller i det här landet och agera därefter. Eller är det kanske det dom gjort?
Fast det är onekligen lite komik i det hela. :)
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har moralpanik-Sverige snart gått varvet runt och biter sig själv i svansen. Vi ska ha jämställdhet mellan könen och värna om alla människors lika värde, men delar ut skadestånd åt en muslim som kränker en kvinna.. De styrande måste nog ta och bestämma sig för vad det är som gäller i det här landet och agera därefter. Eller är det kanske det dom gjort?
Fast det är onekligen lite komik i det hela. :)

Visst är det komik. Det enda som förvånar är ju att det sker först nu.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Tror inte att Trollhättans kommun efterfrågar att deras personal ska skaka i hand så hur kopplar du till den motfrågan?


Är det inte underbart komiskt att det är just integrationsenheten han dessutom hade blivit antagen till och som sparkar ut honom pga kulturskillnader.

Handskakning är antagligen åtminstone en del av den normala vardagen. Vilket knappast kindpussar kan vara inom Sverige.

Självklart är vi olika, men i Sverige har vi ett arbete för kvinnors lika värde. Kvinnors lika värde kan för min del inte bli trumfade av religionsfriheten.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Handskakning är antagligen åtminstone en del av den normala vardagen. Vilket knappast kindpussar kan vara inom Sverige.

Självklart är vi olika, men i Sverige har vi ett arbete för kvinnors lika värde. Kvinnors lika värde kan för min del inte bli trumfade av religionsfriheten.


Jag föredrar att försöka se världen som lite större än Sverige som bara utgör 0,13 % av världens befolkning. Skulle du anpassa dig till detta också om du flyttade från vår svenska sandlåda?
 

Bifogat

  • Skärmavbild+2013-01-28+kl.+00.33.09.jpg
    Skärmavbild+2013-01-28+kl.+00.33.09.jpg
    27.8 KB · Visningar: 93

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag föredrar att försöka se världen som lite större än Sverige som bara utgör 0,13 % av världens befolkning. Skulle du anpassa dig till detta också om du flyttade från vår svenska sandlåda?

Svar, ja..
Dessutom bugade jag mig för de som har det som sin hälsningsfras i deras land.
Jag krävde inte ledigt för midsommarafton heller. Jag kanske var dumsnäll..
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Respekt! :tummenupp
Jag skulle så artigt som möjligt be om att få avstå och jag tror det flesta skulle acceptera det.

Äsch, ibland får man pussa en vacker dam på kinden och då glömmer man den skäggiga mannen man nyss hälsade på....:D

För mig hör det till allmän hyfs, framförallt i affärssammanhang..
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag föredrar att försöka se världen som lite större än Sverige som bara utgör 0,13 % av världens befolkning. Skulle du anpassa dig till detta också om du flyttade från vår svenska sandlåda?

Visst hade det känts lite dumt till en början men hade följt seden. Hade inte låtit sådana petitesser stå i vägen.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hallå! Ni har missupfattat! Det är inte flyktingarna som ska integreras, det är vi motvalls svennar som ska börja följa en slags rysk-polsk-irak-kurd-syrisk sed och tradition.
Det kan föreligga en viss konflikt med kvinnorättsrörelsen, men det är samtidigt dom som förespråkar import av något mer vildvuxet befolkningsunderlag. Snart bryter kriget ut. Då går jag och lägger mig, och har jag gått och lagt mig så har jag gått och lagt mig!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
OT2 Dumpforumet på den här tråden också? Misstänker att en moderator har en personlig vendetta mot crash rider :7peta
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jag föredrar att försöka se världen som lite större än Sverige som bara utgör 0,13 % av världens befolkning. Skulle du anpassa dig till detta också om du flyttade från vår svenska sandlåda?
Jag skulle vägra plus att jag hadde fått minst 30000kr
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Hur man kan tycka att det här är en nyhet som bör gömmas är ju bara det skandal.

Ja, om det vore så.
Skillnaden är att man i tråden vill misstänkliggöra ett helt kollektiv bara för att en obehaglig fundamentalist med hjälp av karriärsugna advokater lyckas pröva och vinna fallet i domstol genom använda de juridiska verktyg som står tilll förfogande. :dummer

Läser man första inlägget förstår man att syftet med tråden endast är smutskastning, dvs skräp.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Ja, om det vore så.
Skillnaden är att man i tråden vill misstänkliggöra ett helt kollektiv bara för att en obehaglig fundamentalist med hjälp av karriärsugna advokater lyckas pröva och vinna fallet i domstol genom använda de juridiska verktyg som står tilll förfogande. :dummer

Läser man första inlägget förstår man att syftet med tråden endast är smutskastning, dvs skräp.

Vinna i domstol? Kommunen betalade ju ut pengar utan att få det prövat. DET tycker jag är skamligt. Jag tycker det finns ett diskussionsvärde i tråden. Dvs vad ska prioriteras högst, religions frihet eller kvinnors rätt att slippa diskriminering. Som agnostiker har jag svårt att se att religionsfrihet skulle kunna trumfa.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja, om det vore så.
Skillnaden är att man i tråden vill misstänkliggöra ett helt kollektiv bara för att en obehaglig fundamentalist med hjälp av karriärsugna advokater lyckas pröva och vinna fallet i domstol genom använda de juridiska verktyg som står tilll förfogande. :dummer

Läser man första inlägget förstår man att syftet med tråden endast är smutskastning, dvs skräp.


Är det inte dags att sluta läsa aftonbladet?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
I Sverige skall män och kvinnor behandlas lika. PuNGcT!!!

Inga religiösa avyttringar får tumma på det oavsett religion.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Halvrelevant citat

"Politik i kort, Högern tycker synd om brottsoffer, Vänstern tycker synd om brottslingar."
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top