Uppsala Onsdag 22 maj 18.30 & sen varje onsdag. Gruppåkning!

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Onsdagstouringar i Uppsala

Varje onsdag samlas vi vid "pumpen" på Fyris Torg i Uppsala och ser till att komma därifrån 18.30 för att hitta roliga vägar till nåt mål för antingen fika eller mat. Vi är ute några timmar och har roligt! Alla är välkomna oavsett hoj och ålder. Alla tar ansvar för sig och kör i sitt eget tempo. Vi följer "gruppkörningsbibeln" med att ta hand om varann. Fundera gärna ut en rutt som du gärna vill åka så det inte blir idétorka, så enas vi på plats vart vi skall åka.
Sen blir det åkning varje onsdag när det är hojväder.
Ses på onsdagar då!
OBS! Vid regn eller överhängande risk för regn kommer inte undertecknad!
 

Bifogat

  • Gruppkärningsbibel.pdf
    74.2 KB · Visningar: 63
Last edited:

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Åker folk inte hoj längre ?

Om ni kommer så skriv gärna det så man får lite hum hur många det blir.
Skulle vara synd om det bara var Micke Triumph och jag :hej
 

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Kör du 300 knyck så klarar du kanske 15 min :) Vi blir iaf minst 4 om du dyker upp. Hoppas fler kommer, för det ligger ute på fler forum. Pratade med folk på Rörken i dag, och det verkar som att det kan bli några! Kul!
 
Last edited:

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Jaha då var det Onsdag.

Hmm vad tror vi om detta väder ?

Checkar in här senare och kollar om det vart inställt. Åker inte om det pissar hehe :D
 

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Jaha då var det Onsdag.

Hmm vad tror vi om detta väder ?

Checkar in här senare och kollar om det vart inställt. Åker inte om det pissar hehe :D

Det blir av! Vädret spricker upp och solen kommer. 0% risk för regn och det blir 3 s/m sydlig vind. Alltså perfekta förutsättningar!
 

PixxarOne

Ny medlem
Gick med
14 May 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
1998 Kawasaki ZX9R
Ok jag åker typ nu. Stress vart det ......

Ser ni en vilsen blå kawa så är det jag. Så kan bli nån min sen.
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Ett tips till er som vill åka i Uppsala är att söka upp "Sporthoj Uppsala" på Facebook om du inte redan gjort det. Där är det alltid någon dåre som ska ut och åka. Riktigt trevliga grabbar med! Jag bland annat! :D

Och se för fan till att passera Shell vid fyra mackarna. Det är samlingsplatsen för alla på hoj i stan. Kommer garanterat hitta ett par åkare där! :tummenupp
 

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Jorå jag vet och är med i SHU på FB, och har även åkt med er ett par ggr. Detta är bara ett annat kompletternade alternativ :)
Ett tips till er som vill åka i Uppsala är att söka upp "Sporthoj Uppsala" på Facebook om du inte redan gjort det. Där är det alltid någon dåre som ska ut och åka. Riktigt trevliga grabbar med! Jag bland annat! :D

Och se för fan till att passera Shell vid fyra mackarna. Det är samlingsplatsen för alla på hoj i stan. Kommer garanterat hitta ett par åkare där! :tummenupp
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Ett tips till er som vill åka i Uppsala är att söka upp "Sporthoj Uppsala" på Facebook om du inte redan gjort det. Där är det alltid någon dåre som ska ut och åka. Riktigt trevliga grabbar med! Jag bland annat! :D

Och se för fan till att passera Shell vid fyra mackarna. Det är samlingsplatsen för alla på hoj i stan. Kommer garanterat hitta ett par åkare där! :tummenupp

Försökte sneaka mig in där men gick inge vidare :huvet
Är det för att man räknas som 08 i märsta :va
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Försökte sneaka mig in där men gick inge vidare :huvet
Är det för att man räknas som 08 i märsta :va

Nä, det är det att dom här killarna med blå och vita bilar med blå lampor på taket har försökt att ta sig in i gruppen. Bedömt för att kolla när/var/hur/vilka som åker hoj i stan. Så vi är lite restriktiva med vilka som kommer in. Men kolla in på vårat eget forum under "Mc-grupper" här på sidan och skriv en kort presentation av dig där så kommer någon av våra moderatorer kunna känna igen dig och sen släppa in dig i värmen i på Facebook. :tummenupp
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Nä, det är det att dom här killarna med blå och vita bilar med blå lampor på taket har försökt att ta sig in i gruppen. Bedömt för att kolla när/var/hur/vilka som åker hoj i stan. Så vi är lite restriktiva med vilka som kommer in. Men kolla in på vårat eget forum under "Mc-grupper" här på sidan och skriv en kort presentation av dig där så kommer någon av våra moderatorer kunna känna igen dig och sen släppa in dig i värmen i på Facebook. :tummenupp

Blev insläppt iaf :7peta
Men tack för tipset.
Kommer nog haka på er nästa vecka :hej
 

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Glöm inte Onsdagstouringen från Uppsala nu då! Kom till Fyris Torg 18.30 och sen enas ni om några schysta vägar att åka. Kanske ett fikastopp på vägen. Själv hänger jag inte med denna onsdag för jag ska vara kåkvärd i klubbkåken (ni kan ju komma förbi och fika i Stångby) ;) Kom igen kom till Fyris Torg, vi vill ha många hojar och alla, precis alla är välkomna! / Micke
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top