Superdupermoderatorn?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vem har varit elak mot Sportbike? :mad:

Bra moderator, rolig, och genomsnäll människa (törs jag säga, efter alla trådar jag läst där han osjälviskt erbjudit sig att hjälpa till med allt möjligt).

Synd för forumet, att han slutat.

Emellanåt har synpunkterna på modererandet närmast varit att likna vid när svagbegåvade puckon kastar sten på ambulansen. Det där med hjälpsamheten är ju legendariskt! Minns när han erbjöd en snubbe väldigt konkret hjälp och denne inte låtsades om erbjudandet/fattade inte utan fortsatte gå på om hur han skulle tampas med förhandenvarande verkstad. Sportbike fick stå där med allt sitt välmenande åt en individ som inte fattar vad han får. Humor burlesk!

Har han modererat i bortåt/över ett decennium, eller nåt?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man får tacka Sportbike för det lysande jobb han gjort som moderator, och för den hjälpsamma människa han är. Hoppas han tänker hänga kvar lite på forumet även om han slutar som moderator.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Man får tacka Sportbike för det lysande jobb han gjort som moderator, och för den hjälpsamma människa han är. Hoppas han tänker hänga kvar lite på forumet även om han slutar som moderator.

Kanske du ska ta över Ulvhamne?

Tack för allt Sportbike:krama
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Otack är värdens lön, tyvärr.

Dagens samhälle premierar egoism och girighet istället.

Jag högaktar människor som orkar arbeta ideellt.

Får man riktigt bra betalt istället verkar folk grisa till det, läs kommunal t.ex.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Sportbike är den ende någonsin som har skickat en kommentar till mig på min profilsida. Jag gillar Sportbike. :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske du ska ta över Ulvhamne?

Tack för allt Sportbike:krama

Såg i moderator-sökes-tråden att jag dök upp som förslag ett par gånger, men... Vetefan om jag skulle vara en bra moderator. Men nog sitter jag här på forumet hela jäkla tiden ändå redan. :hihi
Fast, jag tar över efter någon kass moderator så jag verkar bra istället för att ta över efter Sportbike, så jag verkar kass. :hihi
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fast, jag tar över efter någon kass moderator så jag verkar bra istället för att ta över efter Sportbike, så jag verkar kass. :hihi

STRATEGISKT :fyllisar



Ja men va fan, Göran hjälpte mig senast i december med bilen.. Klippa!
Utsätts ni moderatorer för så mycket negativt?? :va Sker de via PM eller är ja blind?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
STRATEGISKT :fyllisar



Ja men va fan, Göran hjälpte mig senast i december med bilen.. Klippa!
Utsätts ni moderatorer för så mycket negativt?? :va Sker de via PM eller är ja blind?

Har hört en del berättelser om både PM, telefonsamtal och hembesök för moderatorer.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Sportbike är en av de mest hjälpsamma personerna jag träffat genom forumet. En exemplarisk representant för hur hojåkare hjälper varandra. Åkte in till jobbet, på sin semester, på en söndag, för att hjälpa mig med en avdragen bult inför stundande långsemester. Förtjänar respekt och ett tack för lång och trogen insats. Förstår dock att man ruttnar av att hålla ordning på foliehattarna i OT-delen.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
SMS:ade honom er uppskattning tidigare ;) kanske han hittar tillbaka någon gång i framtiden.


Fattar inte varför han skall envisas med att lämna forumet bara för att han inte pallar trycket som moderator:dummer

Om jag dött så hade jag ju gett allt för att få höra alla kommentarer, kan det vara så att han har ett alterego som bara sitter och gottar sig åt allt fint vi tycker?

Om så är fallet så är sportbike den värdekassaste moderator vi haft:krama
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har han lämnat forumet?
Han har ju kvar sin profil här.

Fattar inte varför han skall envisas med att lämna forumet bara för att han inte pallar trycket som moderator:dummer

Om jag dött så hade jag ju gett allt för att få höra alla kommentarer, kan det vara så att han har ett alterego som bara sitter och gottar sig åt allt fint vi tycker?

Om så är fallet så är sportbike den värdekassaste moderator vi haft:krama
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har han lämnat forumet?
Han har ju kvar sin profil här.

Om Swedie går ut med att att man är tvungen att SMSa vår sorg och hyllningar så tolkade jag det som att sportbike sitter i sin ensamhet och knypplar haklappar till hundar numera, helt utan möjlighet att läsa här.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tror bara att han har pausat/avslutat modererandet.
Han modererade ju i princip hela forumet ensam sista året. Och just OT och OT2 kan vara ganska aggressivt, gott om grälsjuka lättkränkta deltagare där, som dessutom sitter och rapporterar varandras inlägg i affekt.
Riktigt kålsuperi.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag tror bara att han har pausat/avslutat modererandet.
Han skötte ju i princip hela forumet ensam sista året. Och just OT och OT2 kan vara ganska aggressivt, gott om grälsjuka lättkränkta deltagare där, som dessutom sitter och rapporterar varandras inlägg i affekt.
Riktigt kålsuperi.

Jag hoppas du har helt rätt.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top