Superdupermoderatorn?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Han tröttnade nog på otacksamheten av att göra jobbet ibland. Han hörde av sig och ville inte vara med längre och tackade för sig. Han har tagit en paus i MC-åkande oxå, så han vill nog bara ta en paus från allt.

Jag har ju själv varit redo att ge upp ett handfull gånger oxå då man inte direkt kan påstå att jobbet som moderator / admin är direkt givande alltid. Man får ta rätt mycket skit, hot m.m, för väldigt ofta tyvärr tas modererade inlägg / trådar som ett personligt påhopp från moderatorn. Även fast man verkligen försöker se bådas sidor och förklara varför något tas bort. Så är det tyvärr. Man får ta lärdom av när det går snett och försöka göra det bättre helt enkelt.

Nackdelen jag ser med att vara moderator är att man börjar till slut backa av från att vara "personlig" eller involvera sig för mycket i en debatt. Även fast det är svårt ibland såklart. Syftet med det är ju för att när man väl behöver moderera, så ska man ta in alla vinklar i debatten och moderera på bästa sätt utan att anses hålla den ena eller andra medlemmen under ens vingar.

Sportbike har gjort ett bra jobb tycker jag. Han korrigerade mycket stavningar och höll reda och var snabb att hantera rapporterade inlägg. Sånt man ofta kommer i skottlinjen för.

Jag respekterar fullt ut Sportbikes önskan att ta en (permanent) paus. Han har hjälpt till länge. Så tack (om han nu läser fortfarande).

Får kanske passa på att säga att om nån vill bli moderator (efter att just läst mitt inlägg... :)) så får ni gärna PM:a mig!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Han borde ju firas av efter den insatsen!

Swedies inlägg lämnar en del att tänka på för mig som användare. Kanske för fler?
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hoppas han kommer tillbaka och gnabbas snart igen, SH är roligare med hans vassa repliker och sköna oneliners.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jodå...

Ja inte att bli moderator.


Den där kommer att saknas, en av dom få som funkade.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Det är som vanligt. När nån är borta tycker man att allt de gjorde var så jävla bra. Om ni som rosar honom här hade visat lite uppskattning under tiden han var moderator kanske han skulle ha varit kvar.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
tycker Sportbike var bra som fan, all respekt till honom för allt han gjort!
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Det är som vanligt. När nån är borta tycker man att allt de gjorde var så jävla bra. Om ni som rosar honom här hade visat lite uppskattning under tiden han var moderator kanske han skulle ha varit kvar.

ja tyvärr har du helt rätt..
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det är som vanligt. När nån är borta tycker man att allt de gjorde var så jävla bra. Om ni som rosar honom här hade visat lite uppskattning under tiden han var moderator kanske han skulle ha varit kvar.
Ja tyvärr får man väl räkna med som moderator att om ingen säger nåt så tycker de att man är bra för folk har ofta mycket svårare att rosa/prisa någon än att gnälla på dem.

Hoppas han kommer tillbaks som vanlig användare i alla fall :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är som vanligt. När nån är borta tycker man att allt de gjorde var så jävla bra. Om ni som rosar honom här hade visat lite uppskattning under tiden han var moderator kanske han skulle ha varit kvar.

Man saknar inte kon förrän båset är tomt.

Nu kallade jag sprutttbajk för kossa, jajamen. (Lättare att kaxa när han bestämt sig för att inte kontra.)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top