Rookie 600 på Anderstorp Raceway

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Hej!

Detta lär jag väl få käka upp ganska ordentligt, men jag tänkte bara lägga upp resultatlistan på topp-placeringarna från Rookie600, race nr 2.

Ser någon nånting gemensamt på placering 2, 4, 5 & 6?
Rätt bra för en "icke" tävlingsorienterad förening.

Väl mött! :hoppa
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1367788762646.jpg
    uploadfromtaptalk1367788762646.jpg
    43.2 KB · Visningar: 251

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Snyggt!

Ser någon nåt gemensamt för de två stjärnorna från samma klubb som också stod på pallen då? ;)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Grymt!

När fan blev du så snabb GT? Förra året körde vi i princip lika snabbt vad jag minns.. Jag måste öva mer :näsblod


Var/när är nästa rejs? :)
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Ja, de racet som de höll sig på hjulen stod de 1:a och 3:a. ;) SSEMSE däremot levererade stadigare.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Grymt!

När fan blev du så snabb GT? Förra året körde vi i princip lika snabbt vad jag minns.. Jag måste öva mer :näsblod


Var/när är nästa rejs? :)

Haha, jag har ingen aning.. Förra året körde jag 1.47.00 på Anderstorp.

Nästa race är 25:e maj på Knutstorp. SSEMSE har bandag den 24:e på Knutstorp. Hade varit jättekul om det stannar kvar folk och kollar i och med att många förare representerar SSEMSE!

Ni hittar mig i vit grupp den 24:e. ;)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Haha, jag har ingen aning.. Förra året körde jag 1.47.00 på Anderstorp.

Nästa race är 25:e maj på Knutstorp. SSEMSE har bandag den 24:e på Knutstorp. Hade varit jättekul om det stannar kvar folk och kollar i och med att många förare representerar SSEMSE!

Ni hittar mig i vit grupp den 24:e. ;)

Bra utveckling! :tummenupp

Ska också ner och köra den 24:e, blir lätt till att ta en koll på lördagen då!
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Du har skolats väl GT, både i körteknik och ödmjukhet! Måste vara VBK:s förtjänst? :3freak

Varför vann du inte? :7peta :tungan

Anledningen till att jag inte vann första racet var pga. en dum rödflagg. Ledde när de rödflaggade och sen backade de racet 2 varv pga det så då blev jag tvåa..

Andra racet lossade cliponet i slutet av långa rakan när jag varvat ut sexan och gick på broms med 4 varv kvar. Satte racets snabbaste tid med löst clipon. :hoppa Däremot bromsade jag ju på mig så det stod härliga till när det skedde. :skrämd Kom aldrig ikapp ettan men lyckades hålla undan trean. :)

Ska även tillägga att det var höger clipon, dvs gas och broms.. ;)
 
Last edited:

Iceheat

Allt går bara man ger sig fan på det.
Gick med
6 Feb 2011
Ort
Hässlehåla
Hoj
Yamaha :FZS 600 2002, FZR 1000 1987, TDM 900 2004, YZ 250 1990, WR 426 2001, Suzuki RMZ 450 2005 Motardkitad, 2stBanhojar R6 2002
Ja, fy satan vilka insatser och prestationer:tummenupp

André: för en 1:a och en 4:e plats där han med några mm tillgodo undviker att köra över vare sig hoj eller förare som high sida precis framför honom mitt i svängen ut på startrakan och ändå håller sig kvar på banan.

Marcus: för två 2:a placeringar trots ett clip on som höll på att lossa de sista 3-4varven!

Martin: Mycket bra tider och toppfem placeringar!

Christian: Två mkt bra race med uppkörning 5 placeringar i varje och sluta 6:a i bägge, undrar hur det gått om han hade haft bättre start position?

Henke och Dan som genomförde två race var trots skador, jävligt starkt gjort.

Och alla andra nere från skåne som var uppe och höll de skånska färgerna i topp, Grattis till er och tack för spänningen och underhållningen:yoparty:Bugar
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja, fy satan vilka insatser och prestationer:tummenupp

André: för en 1:a och en 4:e plats där han med några mm tillgodo undviker att köra över vare sig hoj eller förare som high sida precis framför honom mitt i svängen ut på startrakan och ändå håller sig kvar på banan.

Marcus: för två 2:a placeringar trots ett clip on som höll på att lossa de sista 3-4varven!

Martin: Mycket bra tider och toppfem placeringar!

Christian: Två mkt bra race med uppkörning 5 placeringar i varje och sluta 6:a i bägge, undrar hur det gått om han hade haft bättre start position?

Henke och Dan som genomförde två race var trots skador, jävligt starkt gjort.

Och alla andra nere från skåne som var uppe och höll de skånska färgerna i topp, Grattis till er och tack för spänningen och underhållningen:yoparty:Bugar
Ni hade förhoppningsvis kul där uppe!

Alla resultat finns att beskåda här:
http://www.raceresults.se/RESULTS/t...3-05-04/mode/html/language/en-US/Default.aspx
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Här finns inget att äta upp annat än stort beröm för en grym insats!

Hittar ingen applådsmiley så vi kör en banan :banana:banana:banana:banana(eller fyra)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Här finns inget att äta upp annat än stort beröm för en grym insats!

Hittar ingen applådsmiley så vi kör en banan :banana:banana:banana:banana(eller fyra)
Du är snyggast TC...
:klappar

Men bananer är också coola :Rockbanan:Rockbanan:Rockbanan
 
Last edited by a moderator:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Och Björn såklart som går rakt in på kval med ny bakdämpare och lyckas sätta en riktigt bra tid och kämpade sig förbi flera stycken under racen. :)



Ja, fy satan vilka insatser och prestationer:tummenupp

André: för en 1:a och en 4:e plats där han med några mm tillgodo undviker att köra över vare sig hoj eller förare som high sida precis framför honom mitt i svängen ut på startrakan och ändå håller sig kvar på banan.

Marcus: för två 2:a placeringar trots ett clip on som höll på att lossa de sista 3-4varven!

Martin: Mycket bra tider och toppfem placeringar!

Christian: Två mkt bra race med uppkörning 5 placeringar i varje och sluta 6:a i bägge, undrar hur det gått om han hade haft bättre start position?

Henke och Dan som genomförde två race var trots skador, jävligt starkt gjort.

Och alla andra nere från skåne som var uppe och höll de skånska färgerna i topp, Grattis till er och tack för spänningen och underhållningen:yoparty:Bugar
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Du är fin du också, men nu var det ju inte oss det handlade om :D
Fifan... den där moderatorknappen skulle man haft! :mad:

Grattis till heatsegern Andre! Det har uppmärksammats på andra ställen att "han som vann Tjockie tysen" körde en HP4. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top