Kör låga 1.18 vill köra 1.15 till midsommar och sätta 1.13 innan säsongen är slut

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är Motovudu bra alltså? Eller är det någon annan film ni rekommenderar att köpa istället?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är Motovudu bra alltså? Eller är det någon annan film ni rekommenderar att köpa istället?

Jag tycker att kombinationen av Twist of the Wrist och Motovudo är kanon om man har tillräcklig egen grund för att plocka russinen ur kakan lite.

TotW är ju väldigt säkerhetsfokuserat, och Motovudo bara racing, men en del grejer som kanske inte stämmer riktigt för alla nivåer, och i vissa fall inte ens riktigt med fysikens lagar. Jag såg den lite som en studie i hur Crafar körde och vad som gjorde honom snabb snarare än en lektion i "hur man borde göra", andra kör annorlunda och är ännu snabbare osv..

Hur som helst som bjuder den på en hel del resonemang som är bra att ta med sig, rätt eller fel.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag tycker att kombinationen av Twist of the Wrist och Motovudo är kanon om man har tillräcklig egen grund för att plocka russinen ur kakan lite.

TotW är ju väldigt säkerhetsfokuserat, och Motovudo bara racing, men en del grejer som kanske inte stämmer riktigt för alla nivåer, och i vissa fall inte ens riktigt med fysikens lagar. Jag såg den lite som en studie i hur Crafar körde och vad som gjorde honom snabb snarare än en lektion i "hur man borde göra", andra kör annorlunda och är ännu snabbare osv..

Hur som helst som bjuder den på en hel del resonemang som är bra att ta med sig, rätt eller fel.

Tack, det får bli att köpa Motovudu då. Säkerhet är jag inte intresserad av för tillfället, jag vill åka snabbare (på ett säkert sätt :va)

Som du säger, det finns lika många åsikter som personer så man får höra på så många olika resonemang som möjligt, sålla ut de som låter dumma och prova resten och se vad som funkar :)
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Jag tycker att kombinationen av Twist of the Wrist och Motovudo är kanon om man har tillräcklig egen grund för att plocka russinen ur kakan lite.

TotW är ju väldigt säkerhetsfokuserat, och Motovudo bara racing, men en del grejer som kanske inte stämmer riktigt för alla nivåer, och i vissa fall inte ens riktigt med fysikens lagar. Jag såg den lite som en studie i hur Crafar körde och vad som gjorde honom snabb snarare än en lektion i "hur man borde göra", andra kör annorlunda och är ännu snabbare osv..

Hur som helst som bjuder den på en hel del resonemang som är bra att ta med sig, rätt eller fel.

Sprend me brur
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Som du säger, det finns lika många åsikter som personer så man får höra på så många olika resonemang som möjligt, sålla ut de som låter dumma och prova resten och se vad som funkar :)
Som Josef (ex CSS-coach) sa i ett inlägg - Du kanske ska se filmerna som "smakprov", jag upplever att Simon Crafar i mångt och mycket kommenterar och omformulerar Keith Codes teorier så i min värld ger Motovudu mest om man redan är något så när insatt i Twist of the wrist-tänket?

Resonemangen och argumenten blir betydligt mer grundligt bearbetade i böckerna, jag skulle rekommendera Dig att spendera en kväll med "Twist Of The Wrist ll" och en överstrykningspenna för en djupare kunskap i tankesätten.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Vill bara upplysa om att delmålet 1.15 på Gelleråsen nu är satt flera ggr om stadigt låga 1.16 tider körs hela tiden och 1.15 titt som tätt :banana
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vill bara upplysa om att delmålet 1.15 på Gelleråsen nu är satt flera ggr om stadigt låga 1.16 tider körs hela tiden och 1.15 titt som tätt :banana

Vad ändrade du på; att bromsa senare, köra snabbare i kurvan eller ge mer gas på vägen ut? :)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Vad ändrade du på; att bromsa senare, köra snabbare i kurvan eller ge mer gas på vägen ut? :)

Börjat köra mycket mjukare och lugnare och med högre fart genom böjarna :) Och sedan tror jag att köra på sämre gummi som jag gjort en sväng Pirreli superbike PRO gjort att jag tvingats köra mjukare!!

Kändes bra gött att sätta på beggat race gummi gå ut och känna vilket djävla grepp man har i sådana däck. På något vis känns det väldigt tryggt och enkelt att köra fort när man åkt en stund på gummi som släpper varstans..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top