Thorax wave pro

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
När det är varmt så blir det jävligt varmt. Man bör testa med stället man har då det snor rätt mkt utrymme.
bröstskyddet är lite bulkigare än vissa andra och de andra skydden som går upp vid axlarna tar mer utrymme än man kan tro i korvskinnet.

Jag har haft mitt i ett 3? säsonger. köpte det innan det mer eller mindre kom till sverige.

Jag har tagit bort flertalet justeringar till remmarna och sytt ihop remmarna istället. justeringarna kan skava riktigt otrevligt om dem kommer fel. framförallt över axlarna.

Säkert? Det känns så men framtiden får utvisa.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
THORAX sitter inte med något. Då stället är tajt så glider den ingen stans.
Är riktigt nöjd med den kombinationen jag har, jag får ett riktigt bra ryggskydd, och ett smidigt bröstskydd.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
frågan är ju om bröstplattan stannar kvar när man kör sälen längs med E6an?? :p
THORAX sitter inte med något. Då stället är tajt så glider den ingen stans.
Är riktigt nöjd med den kombinationen jag har, jag får ett riktigt bra ryggskydd, och ett smidigt bröstskydd.
 
Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Jag har tagit ur alla skydden ur jackan och kör med en sån här under istället.
10232_87.0001.jpg

Tycker det funkar kanon. Skydden sitter alltid på plats och riktigt varma dagar kan man bara dra en crosströja över så fläktar det igenom riktigt skönt.
Visst, skinnjackan jag köpte senast fick jag gå upp en storlek på för att den skulle passa utanpå men annars har jag inte haft några direkta problem att få den under jackorna.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
för alla som förmodligen e sjukt intresserade så har jag idag beställt en Thorax wave pro size M! skall bli spännande att se om den passar å sååå, har verkligen inte haft något problem med förra ryggskyddet vad gäller värme, snarare tvärtom, det har känts väldigt tomt utan..
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
för alla som förmodligen e sjukt intresserade så har jag idag beställt en Thorax wave pro size M! skall bli spännande att se om den passar å sååå, har verkligen inte haft något problem med förra ryggskyddet vad gäller värme, snarare tvärtom, det har känts väldigt tomt utan..

får vi se om du får samma upplevelser som mig då :)
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Ja nu har jag testat, dock bara 2-3 turer men jag är positivt överaskad! det passar finfint under jackan och ryggplattan känns faktiskt smidigare än min förra, passar fint under byxmidjan.
jag känner mig inte begränsar i rörelserna av bröstplattan och det enda jag märkt av den har varit att det inte blivit så dragit/kallt på kvällen, så det är ju bara positivt egentligen, tar på mig den genom att lossa ena sidobandet bara, inte skitjobbigt, i övrigt som man spänner ryggplattan ju..
skrev i en annan tråd om detta oxå men det kändes väl lite som man var darth vader när man tog av sig jackan första gångerna in public, men det kom man över ganska snabbt :) om någon är sugen på att handla något liknande så kan jag verkligen rekommendera den, hoppas inte jag behöver testa hur väl den fungerar och hoppas inte ni heller behöver det men kan kännas tryggt att ha den :)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top