Video Hur du glider emellan bilarna med stil

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Härligt... gör samma sak i rusningstrafiken på Sveavägen mellan bilarna så blir jag ännu mer impad :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Kul men farligt. Tänk om nån i en av de bilarna har ett par ungar som skriker å slåss i baksätet och vänder sig om för att skrika på dem. Då ryker du .. e du på två hjul så kanske du har en chans att väja ..
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
TS lever upp till sitt "nick". Najs kört iaf :tummenupp
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Omkörningen vid 0:20 och bytet av körfält kändes på tok för nära. Om jag hade kört den vita Volvon så hade jag hängt på bromsen vilket inte är helt okej.

Dock måste jag medge att det var "snyggt kört".
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Risken för att TS blir nån form av statestik är nog överhängande....
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Rätt farligt skulle jag säga.

Antag att någon av bilarna vinglar till lite. I landsvägsfart krävs det väldigt lite för att närmare 2 ton bil ska flytta sig rätt fort i sidled och då har man inte en chans på ett hjul. Till och med så att det blir svårt med 2 hjul i backen om man har lite otur.

Sen är det ju så att det egentligen bara krävs en liten kastvind för att man ska vingla till tillräckligt för att stöta i någon av bilarna och då är man nog rätt rökt är jag rädd.

Måhända är bakhjulskörningen skickligt utförd rent tekniskt men det är långt ifrån omdömesgilt körande och det är precis sådan där körning som är en av orsakerna till att många anser att motorcyklister är ett djäkla otyg.

Dåligt val av plats och situation för lek.:7peta
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Bil helvettet ser ju att det är stunt på G, fan ska de då ockupera båda körfälten i sömnfart?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Bilister som saknar lite krut i omkörningarna borde nog få sitta lapplös i någon månad, samma sak gäller för alla som blinkar på tok för sent på en påfart, man ska börja blinka när påfarten börjar inte när de streckade linjerna börjar! :mattias
(Sorry det sista har ju inget med topic att göra men jag är så frustrerad över att i princip ingen annan än jag själv gör så och ändå räknar alla blint med att bli utsläppta. Och ja, det hade dom blivit också om dom lärde sig att blinka i tid så man har tid att byta fil i lugn och ro! :huvet Borde skriva en insändare om det här.... :gnissla)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Älskar moralpaniken! "om bilen hade svängt där" bla bla. Ja tänk om den hade det även med 2 hjul i backen, inte så värst skönt då heller.

Tagga ner!
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
körskolorna lär ut exakt det du säger, det är ju extremt logiskt så jag fattar inte varför inte alla gör så.. (detdär med blinkandet vid påfart)

Bilister som saknar lite krut i omkörningarna borde nog få sitta lapplös i någon månad, samma sak gäller för alla som blinkar på tok för sent på en påfart, man ska börja blinka när påfarten börjar inte när de streckade linjerna börjar! :mattias
(Sorry det sista har ju inget med topic att göra men jag är så frustrerad över att i princip ingen annan än jag själv gör så och ändå räknar alla blint med att bli utsläppta. Och ja, det hade dom blivit också om dom lärde sig att blinka i tid så man har tid att byta fil i lugn och ro! :huvet Borde skriva en insändare om det här.... :gnissla)
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Imponerande!
Själv har jag inte ens vågat gasa så den släpper....
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top