MC-parkering i Köpenhamn?

HojIrene

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Ort
Lödöse
Hoj
Triumph Bonneville SE
Hej!
Ska tillbringa ett par dagar i Köpenhamn, och visserligen har hotellet ett parkeringsgarage, men det kostar (för bilar iaf.) 180 DKK per dygn. Jag har förstått att Köpenhamn har gratis MC-parkeringar, men är det någon som vet hur många det finns? Det känns ju lite sådär halvläskigt att parkera sin hoj (den är hyfsat ny) i en stad som Köpenhamn, så alla övriga tips på säkrare parkeringar där emottages tacksamt.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Har du hört med hotellet om priset är detsamma för att ställa en hoj i deras garage? Med lite tur så är det ju lägre än bilpriset, eller kanske till och med gratis. Annars tycker jag att det låter som en no-brainer... Du blir max 400 spänn fattigare genom att ställa hojen i garaget, och du slipper gå omkring och vara orolig under hela besöket.

Jag vet i alla fall vad jag hade valt :tummenupp
 

HojIrene

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Ort
Lödöse
Hoj
Triumph Bonneville SE
Jo, jag har mailat men inte fått svar, men jag tänkte även allmänt, om jag vill ut på sta'n en bit från hotellet, om folk här begriper sig på reglerna i den sta'n eller har allmänna tips. I deras parkeringsregler står att man "inte får stå i p-rutor för bilar", t.ex., så jag undrar hur en sådan ser ut, eller om de på allvar menar vanliga p-rutor.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Jag har kört hel del hoj i D-mark inkl. K-hamn. Om jag bara haft flax vet jag inte men jag har parkerat och betalt på smma sätt som jag gör i Sverige och aldrig fått böter eller något annat påpekande. (parkeringsrelaterat skall sägas, fartrelaterade synpunkter har jag fått :rolleyes:)
 

HojIrene

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Ort
Lödöse
Hoj
Triumph Bonneville SE
Tack, silad, då ska jag väl bara se till att inte parkera om de typ har målat en bil i rutan ;-) Läste på Köpenhamns stads hemsida och de var lite otydliga, men det stod något om att "får inte parkera på parkeringsplats avsedd för bil", vilket ju lät helt märkligt. Läs själva: http://www.parkeringsinfo.dk/parkering-kobenhavn/parkeringsregler.asp (under rubriken "Må jeg parkere min motorcykel på fortovet?").
 

HojIrene

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Ort
Lödöse
Hoj
Triumph Bonneville SE
Har kollat, och CabInn ska minsann ha 180 DKK även för mc i sitt garage. Får väl se när jag kommer ner dit, men visst, 400 SEK är billigare än självrisken och den mentala våndan ;-)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top