Avåkningar Knutstorp 26/4

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men då kan vi uppenbarligen säga satt vi har hittat något som behöver uppdateras på hemsidan så blir det inget tjafs? Jag är inte den första som har stått med kamera och inte den enda som tänker liknande det gäller fota avåkningar. Sen om någon skulle bli hånad för att de har gått omkull har vi ett jävligt allvarligt problem som stavas mobbing, just när det gäller avåkningar borde hojåkare fan veta bättre än att hacka på nån som gått av.
Jag vet inte om vi behöver uppdatera något på hemsidan, vi har haft dessa regler eller rekommendationer så länge jag kan minnas och det har inte varit någon debatt om det hela förrän nu. Varför blev det tjafs om att följa våra rekommendationerna nu helt plötsligt?

Vi skulle ju kunna köra den amerikanska stilen, allt som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet och oavsett hur dumt man beter sig så kan man stämma arrangören eller företaget?

Känns som om vi behöver slita fram våra ledord här, Ansvar, Hänsyn, Omdöme.
Tror detta faller under "Hänsyn" till de som vurpat, det måste vara deras beslut att synas på film eller bild, det är ju trots allt deras pengar som skrynklas till och slipas ner.
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
du skrev själv att det står tydligt vilket det i min mening inte gör. Om vi nu menar att inga avåkningsbilder får publiceras utan tillstånd, skriv då det istället letför att formulera det som "du får men du bör inte" (Ungefär som den blåa 50-skylten) så jäkla jobbigt är det väl inte att skriva om hemsidan?

Sen att debatten kom först nu visar väl bara på att samhället förändras, finns ju jäkligt många klipp på youtube med folk som vurpar, slår runt osv och det brukar inte precis florerar kommentarer om att plocka bort dem. Eller som senast här på sporthoj där någon har lagt ut ett klipp på en mc som kör på två cyklister. Ingen har ansett att det bör plockas bort. Handlar inte om någon muuurika-style

Sen skulle jag även vilja göra ett tillägg på fotoinfon alternativt på förarmötet där vi uppmanar folk att tejpa för eller ta bort regplåten för att underlätta för fotografer.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
du skrev själv att det står tydligt vilket det i min mening inte gör. Om vi nu menar att inga avåkningsbilder får publiceras utan tillstånd, skriv då det istället letför att formulera det som "du får men du bör inte" (Ungefär som den blåa 50-skylten) så jäkla jobbigt är det väl inte att skriva om hemsidan?

Sen att debatten kom först nu visar väl bara på att samhället förändras, finns ju jäkligt många klipp på youtube med folk som vurpar, slår runt osv och det brukar inte precis florerar kommentarer om att plocka bort dem. Eller som senast här på sporthoj där någon har lagt ut ett klipp på en mc som kör på två cyklister. Ingen har ansett att det bör plockas bort. Handlar inte om någon muuurika-style

Sen skulle jag även vilja göra ett tillägg på fotoinfon alternativt på förarmötet där vi uppmanar folk att tejpa för eller ta bort regplåten för att underlätta för fotografer.
Samhället förändras, ja, men inte alltid till det bättre kanske?
Vem säger att fotografens intresse och rätt skall gå före den som fotograferas filmas?
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Samhället förändras, ja, men inte alltid till det bättre kanske?
Vem säger att fotografens intresse och rätt skall gå före den som fotograferas filmas?

Eller vice versa? I mitt fall ville jag lägga upp klippen i renodlat lärosyfte. Sen kanske vi kan få till en bättre attityd mot de som vurpar genom att avdramatisera det hela. Ex. Chrusty Demons of Dirt visar inte bara de häftiga tricken utan även när de misslyckas.

Vill också tillägga att jag har tagit bort klippet från youtube.
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Tråden började med att Anthony frågade om det var ok att lägga upp filmerna
När det sedan inte kom något svar åkte de upp i alla fall.. Kanske inte så genomtänkt,,,
Det måste ju funnits en tanke att det kunde uppfattats som kränkande eftersom frågan ställdes.

Jag hann se filmen och såg bara tre hojar halka av filmat så att i alla fall jag inte hade en chans att identifiera vilka det var, hade filmen lagts upp direkt tror jag inte någon reagerat. Men, det som är viktigt är att fotografen uppfattade det som att det skulle kunna vara kränkande och då gjorde det enda rätta, d.v.s. frågade. Ska man vara efterklok så hade det kanske varit bra att ivänta svar..

Hoppas att denna debatt inte leder till att färre vill fota och filma, oftast är det ju kul med bilder o filmer från körningarna. Hoppas också att debatten leder till att fotograferna frågar om det fastnat något som de misstänker kan vara kränkande. Vad sedan detta är går inte riktigt att säga på förhand, omdöme o sunt förnuft får råda. T.ex. kan jag se jävligt tjock ut i skinnställ, inga sådana bilder tack!

Henrik
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Det förstår jag, för då har man ju även manipulerat fotot!
För inte sätter väl du dig frivilligt på en honda :confused:

Endast under pistolhot..och då ska ej kameror finnas i närheten.
Om nu kameror skulle finnas på plats får dom fan skjuta mig istället :crash
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det förstår jag, för då har man ju även manipulerat fotot!
För inte sätter väl du dig frivilligt på en honda :confused:
Klart han inte gör, men sätta på en hynda, det har han inga problem med.

Ni är bara avundsjuka, hade ni kunnat och vågat hade ni också kört Fireblade. :blah
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Det kan inte vara lätt och vara så uppmärksamhetskåt att man måste lägga upp allt man filmar.

Varför ska det vara så förbannat svårt att bara respektera vad folk tycker och vill?
Vill man inte synas på film, end of discussion!!! Oavsett anledning!
Spelar ingen roll vad det står på någon hemsida eller inte!

Och hur tänkte du när du jämför med allt annat som ligger på tuben?
Har du vetskap om vad och vilka som blivit tillfrågade eller inte?

Hade det varit en film på mig hade du fått ett samtal jävligt snabbt.
Varför? Det är det ingen som har med och göra. Min hoj, min vurpa, mina skador, mitt liv.
Jag har racehoj så handlar varken om stöldrisk eller försäkringsbedrägeri.

Hade du istället frågat mig om bara jag ville se hur det hade gått till hade varit en helt annan femma.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Det kan inte vara lätt och vara så uppmärksamhetskåt att man måste lägga upp allt man filmar

Waaow, tycker det har varit rätt trevlig ton och en lärorik diskussion men tack för personangreppet. Om du nu läst i tråden så kan du se att jag har ändrat min inställning i fråga och även tagit bort klippen från youtube.

Anledningen till varför jag frågar är för att bättre förstå andras tankar kring ämnet då de skiljer sig ifrån mina egna.

It's nice to be important but it's more important to nice så var det va?
 
Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Har läst varenda ord.

Bara min och många andras åsikt. Vad jag vet får man ha en egen åsikt.
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Självklart får man det men personangrepp hör inte hemma här. Likväl fanns det andra som tyckte att det var ok med klippen. Allas åsikter ska väl respekteras?

Känns som att vi inte kommer längre i den här diskussionen. Ber om ursäkt om någon känt sig kränkt, för min del kan moderator lika gärna låsa tråden. Syns på söndag alla glada som dyker upp på srw.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top